Krampjes, wat is normaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door daantjedubbel, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Nou, vannacht ook goed geslapen :D half 8 was meneertje wakker, en heel vrolijk, beetje rondkijken, pruttelen, lachen... goed teken hoop ik ;) we zitten vandaag 2 uur in de auto vanwege een verjaardag, hoop dat ie dat een beetje trekt. In de auto slaapt ie altijd wel, en hoop dat ie dan ook een beetje in de wandelwagen kan slapen. Ga maar heel kort en ga ook langs m'n ouders die daar dichtbij wonen, dus als het echt niet gaat, loop ik terug naar m'n ouders zodat ie bij hen thuis in het campingbedje kan slapen ;)

Hij vertoont al een paar weken tekenen van tandjes, kauwt graag op z'n vuist, op de speen van de fles, kwijlt lekker veel, beetje verhoging dus... ik zie ook 2 witte plekjes op z'n tandvlees onderin, maar er komt nog niets door zo te zien. Wil nog niet gaan voelen want daar houdt ie echt niet van, gaat dan meteen met z'n hoofd alle kanten op haha. Maar wie weet duurt het nog een hele tijd hoor, het zou ook best vroeg zijn.
    Wat schattig dat jouw mannetje er al 5 heeft joh! Welke zijn al door?

Hoe ging jouw nacht? Is ie er al bijna bovenop? Hier heeft ie alleen vanochtend nog een paar keer gehoest, dus er zit ook verbetering in, joepie :p

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Oh wat lekker zeg!! Twee uur in de auto das wel lang haha , maar meestal slapen die kleintjes dan lekker
    Ja als er er al tandjes doorkomen is hij er vroeg bij :D

Hij heeft er drie onder en twee boven

Nacht ging redelijk hij ging er om half acht in toen tot een geslapen en daarna een uur lopen spoken. Heb hem tussen in gelegd. Meneer kroop naar zijn vader toe ging op zijn kusse leggen en toen coma haha :D

Denk dat hij ons miste ofzo?

Wij gaan morgen voor het eerst uit eten met de kleine erbij ben zo benieuwd! :D

3. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hihi ja wie weet, bij mama en papa liggen is toch altijd fijn ;) doet hier ook wonderen als ie gaat liggen spoken haha.

Mannetje heeft het super gedaan vandaag! lekker veel geslapen in de auto en bij m'n ouders ook nog een beetje kunnen slapen (dat gaat niet altijd), verjaardag was heeeel kort want hij was super moe en het was daar zooo druk (verjaardag van neefje wat 6 is geworden, dus veeeel schreeuwende kindjes hahah). Hij ligt nu al weer lekker te slapen sinds 6 uur en zo weer tijd voor laatste fles.

Helemaal geen last van krampjes vandaag!! Ja af en toe een windje wat dwars zat, maar niks raars gelukkig. Pfoeh!!! Opluchting :D

Ooo wat spannend, uit eten met de kleine! :D Hoe denk je dat ie het gaat doen?

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Ja als die het eens per week doet vind ik het niet erg maar vaker niet hoor , ik lig helemaal in een hoekje :D
    Fijn dat hij het zo goed heeft gedaan! Hij krijgt op zo een dag natuurlijk veel indrukken , denk dat hij vannacht wel goed gaat slapen dan haha.

YEs geen krampen das fijn he!!

Ja best wel spannend , ik denk wel dat hij zich gaat gedragen ,ik neem een prakje voor hem mee en zijn kinderstoel dus hoop dat het goedkomt. :D

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Nou hij heeft zich keurig gedragen hoor :D waren er zo een kleine drie uur , en meneer zat met iedereen te sjansen haha.

Hoe staat het met de krampjes ??

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hahaha, leuk!! :D super dat ie het zo goed gedaan heeft! Voor herhaling vatbaar dus!

Opzich een goeie dag vandaag, alleen vanochtend ging hij even tekeer :( Was niet eens krijsen maar gewoon gillen, zo'n hoog geluid heb ik hem nog nooit horen maken :$ denk toch krampjes even, want kwamen ook scheetjes etc. Gelukkig was het tijd voor de fles dus het leed was gauw geleden. Maar wel gek! verder heeft ie het super gedaan, veel geslapen, eigenlijk steeds tot de volgende fles!

7. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Ja wAs echt heel gezellig! Hij zat lekker te lachen en te spelen en heeft lekker meegegeten haha.

Oh echt nou kleine krampjes gelukkig geen krampen Wel fijn dat hij slaapt van fles tot fles. Ik hoop voor ons beiden een goede nacht!

8. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hihi wat super joh, ik kan me dat scenario bij onze man nu nog echt niet voorstellen :D

Ik hou 'm wel even goed in de gaten, want dat gilletje vanmorgen beviel me niks. Hij heeft ook een paar keer per dag dat ie ineens een rilling krijgt, zo eentje alsof je het ineens ijskoud krijgt, en hij maakt rare jammer-geluidjes na de fles. Nou weet ik niet of dat gewoon brabbelen is, want hij heeft ineens een heel scala aan nieuwe geluidjes die hij kan maken ontdekt, of dat het een soort uiting van ongemak is. En dat allemaal in combi met dat ie nog niet echt van z'n verkoudheid af is maakt me wel alert. Maar zal vast niks geks zijn, want hij is alert, drinkt goed, heeft goeie plasluiers etc ;)

Idd, ik hoop dat we allebei een goeie nacht tegemoet gaan :D hier ligt het ventje net in bed, dus moeders gaat nu op de bank ploffen :D slaap lekker vast!!

9. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Haha nou het gaat snel hoor :D

Ja ze kunnen echt hele rare geluidjes maken haha , maar als hij goed alert is en lekker volle plas luiers heeft zal er niks ergs zijn?

Nacht hier was drama :D

Meneer heeft lekker gehuild was een kort nachtje

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Pfff, vandaag weer een ... dag! Weer op hetzelfde tijdstip als gister een enorme krijsbui, nou ja zeg maar gerust moord en brand gillen. Ik kreeg er maagpijn van wat nog steeds niet over is. Ik had uit wanhoop maar z'n fles een halfuur eerder gegeven, en dan stopt het huilen altijd. Ondanks dat ie nu voor het eerst ook af en toe tijdens de fles een beetje ging jammeren. Hij ging zooo tekeer, overstrekken en alles, ik heb hem nog nooit zo hard horen gillen als vandaag. Ik raakte er ook een beetje van in paniek hoor, gelukkig was m'n vriend thuis. Na z'n fles ging ie gelukkig slapen, dus ik denk ik ga nu toch echt bellen. Eerst consultatiebureau gebeld (nou ja, de algemene vragenlijn), die zeiden je moet de huisarts hebben. Ik die bellen, kreeg ik een bandje dat ze in overleg waren en alleen voor spoed te bereiken waren, dus na even getwijfeld te hebben toch maar voor spoed kiezen, want ja, ik krijg niemand te pakken en wou toch echt met iemand praten (mijn huisarts is overigens altijd zooo slecht te bereiken, pfff). Kreeg ik te horen dat die lijn dus idd voor 112 gevallen was, dus ik uitleggen van ja maar ik krijg niemand te pakken dus sorry, maar kon toen via een ander menu wel op de juiste lijn terecht komen. Verhaal uitgelegd, en gevraagd of mijn zoontje gezien kon worden vandaag omdat ik me toch echt ernstig zorgen maakte. Nou nee hoor, liep allemaal wel los volgens hem, want 'hij slaapt nu toch?'. Ja oké, daar had ie een punt, maar neemt niet weg dat hoe hij tekeer ging echt zorgelijk was. En ik ben toch echt wat gekrijs gewend... Moest maar overleggen met de arts op cb die Pepti had geadviseerd (was niet te bereiken op dat moment natuurlijk), en anders de ka bellen, als het goed is kan ik die nog steeds vrij benaderen omdat ik al eerder een verwijzing heb gehad van de ha. Pfff voelde me zo afgepoeierd, was 2 maanden terug ook al toen ik bij hem langs was geweest met m'n zoontje ivm vermoedelijke verborgen reflux en veel willen drinken (had andere oorzaak). Toen poeierde hij me af met 'nee is geen verborgen reflux, wat het dan wel is geen idee, hier heb je een verwijzing naar de ka en geef hem maar 10 kleine voedingen per dag'. Begon nu ook weer over dat ik hem maar 8 voedingen per dag moest geven. Wat heb ik daar nou weer aan?

Morgen is er inloopspreekuur op mijn eigen cb, denk dat ik ga proberen langs te gaan. Heb het cb vanmiddag al gemaild of ze me kunnen bellen hierover dus wie weet doen ze dat nog voor het inloopspreekuur. En anders bel ik de kinderarts wel, ik weet het ook niet meer.

Tis zo gek dat ie nu 2 keer op hetzelfde tijdstip zo alarmerend erg tekeer ging. Ik kan niet traceren wat er in de ochtend of zo eventueel aan oorzaak kan zijn. De rest van de dag gaat dan wel gewoon goed, ondanks dat hij toch af en toe gaat huilen omdat er lucht dwars zit.

Poeh, wat een verhaal maar moest het even van me afschrijven ;) ik vertrouw het gewoon voor geen meter, en als ik iets heb geleerd in die korte tijd dat ik moeder ben, is dat je moederinstinct nooit liegt... dus ik ga maar gewoon af op m'n gevoel :)

11. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Oh zie dat we tegelijk hebben gereageerd haha. Wat balen dat de nacht zo drama was! Ligt dat nog steeds aan z'n verkoudheid denk je? Hoop voor je dat vannacht beter gaat!

12. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hmm ik zou gewoon nog even langs de ka gaan om hem na te laten kijken. Hier werden we ook steeds afgepoeierd oh zeker je eerste kindje enz. Meneer heeft de eerste maanden alleen maar gehuild zo een 17 uur per dag en hij gilde ook moord en brand. Aan het cb en ha niks gehad , dus volg idd je gevoel hoor dat zit bijna altijd goed.
    Hoop nu wel op een fijne nacht hoesten is een stuk minder gelukkig!

13. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ja, ik kreeg echt het gevoel alsof hij dacht 'oh, daar heb je weer zo'n overbezorgd moedertje met haar eerste kind'. Ik mag die man echt niet :p. Misschien is het ook wel niets, maar je kunt me allicht het gevoel geven dat je begrijpt dat ik me zorgen maak.

Het zal vast niets ernstigs zijn, anders lijkt mij dat hij de hele dag last had, maar ergens zit er iets niet goed. Misschien is het wel zoiets eenvoudigs als een spastische darm, maar hij gilt niet voor niets. Dat geloof ik niet ;).

Morgen ben ik weer alleen met hem, ik krijg al buikpijn bij het idee :( heb randje PND gezeten dus veel weerstand heb ik nog niet, haha. Moet maar gewoon proberen in zen-modus te gaan morgen, en als ie weer zo tekeer gaat zal dat waarschijnlijk weer rond hetzelfde tijdstip zijn, gelukkig valt dat ongeveer samen met het inloopspreekuur bij cb :) dus hopelijk gebeurt het niet, maar zo ja, dan ben ik daar en kunnen ze misschien wel meteen goed naar hem kijken.

Afhankelijk van wat zij morgen te zeggen hebben zal ik de kinderarts wel even bellen morgen. En hopelijk kunnen we dan een beetje vlot terecht, maar ik ben bang dat dat weer een week of 2 gaat duren :S

Fijn dat het hoesten minder wordt! Dat scheelt al een hoop hè! Hier is het ook minder gelukkig. Zal blij zijn als het weer wat beter wordt!

Edit: dringt nu pas tot me door dat je zegt dat jouw zoontje 17 uur per dag huilde :$ wat heftig!! Dat moet vast loodzwaar zijn geweest :(

14. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Denk idd dat hij wel met een reden huilt , zo jammer dat ze nog niet kunnen praten he!
    Die dokters tegenwoordig hebben totaal geen empathie meer. Tegen ons werd toen gezegd Ach huilen hoort erbij. Ik was helemaal perplex en heb heel die praktijk op zijn kop gezet en gezegd als ik nu geen verwijzing krijg blijf ik net zolang zitten tot je er eentje maakt. Kijken of je dan nog vind dat huilen erbij hoort. Nou je wil niet weten hoe snel ik de verwijzing had haha.
    We zijn ook naar een osteopaat geweest dat hielp ook heel erg! Misschien zou je dat kunnen proberen?
    Hoop dat je kleintje vandaag een goede dag heeft!

Heftig dat je op bijna een pnd had zeg , kan me voorstellen dat het dan nog moeilijker is! Ik heb zelf de eerste maanden op de automatische piloot geleefd.

Moet wel zeggen als ik baby'tjes hoor huilen dat ik dan nog wel de rillingen krijg haha :D

15. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha, wat goed van jou dat je toen zo op je strepen bent blijven staan! Echt absurd dat sommige huisartsen zo star zijn.

Inmiddels werd ik vanmorgen vroeg al gebeld door de arts van het cb, dezelfde die dus Pepti had geadviseerd. Ze vroeg of ik het fijn vond als ze even langs kwam. Nou, uiteraard :D ze heeft hem even gecheckt, kwam gelukkig geen rare dingen tegen maar ze was het met me eens dat hij echt last heeft van zijn darmen. Hij kreeg ook een krampaanval waar zij bij was, 'helaas' niet zo heftig als gister, maar goed genoeg voor haar om te zien waar zijn pijn nu vandaan komt. Ik heb nu instructies gekregen voor een buikmassage (toen zij weg was meteen even geprobeerd, toeval of niet; hij ging spontaan zitten poepen :D), dat moet ik dan bij elke luierwisseling even doen, moet 10cc extra water per fles doen en volgende week even terugkoppelen hoe het gaat. Moet ook bijhouden wanneer hij zo tekeer gaat, hoe lang het duurt, waar hij rustig van wordt etc. Over 2 weken gebruikt hij Pepti een maand, en dan kunnen we goed kijken of het voldoende aanslaat of dat er bijvoorbeeld toch noodzaak is voor nog meer aangepaste voeding. Bijvoeding mag ik nog even niet mee starten, maar dat was ik toch al niet van plan :)

Het heeft me al met al wel veel geholpen dat ze even is langs geweest, ook al ben ik nu niet veel wijzer. Dat ze niks raars voelde aan zijn dikke darm is al fijn, maar ook dat ze gezien heeft en met mee eens was dat zijn darmen nog van slag zijn. Verder lijkt het vandaag wel oké te gaan, en ben benieuwd of die massages wat gaan uithalen. Voel me iig een stuk beter dan gister :D

Verder moest ik er vannacht ongeveer 7 keer uit voor een speen pff haha. Maar hij sliep daarna steeds wel meteen dus echt vervelend vond ik het niet. Hoe ging jouw nacht?

En ja, kan me voorstellen dat je nu nog de rillingen krijgt als je een baby hoort huilen haha. Dat heb ik ook een beetje moet ik zeggen hoor. Wanneer werd het huilen bij jou minder?

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik lees dit hele verhaal net, ik zou proberen een aanval te filmen. Overbrengen in woorden hoe het klinkt en eruitziet is verrekte lastig: wat is huilen, wat is gillen, wat is brullen etc. En ik zou lekker rechtstreeks naar de ka gaan, heerlijk toch dat je daar direct heen kunt? Je huisarts neemt het zo te lezen niet erg serieus allemaal, de arts bij het CB heeft natuurlijk eigenlijk maar een zeer beperkte ervaring met ziektebeelden bij kinderen, dus daar zou ik ook niet al te zeer op vertrouwen. Filmen en bellen voor een afspraak dus. Ik heb hier op ZP weleens gelezen dat als het eerst op pepti goed gaat, maar na een week of twee niet meer, dat dat reden is om over te gaan op nóg zwaardere dieetvoeding, omdat het lijf toch is gaan reageren op de koemelk die toch nog in pepti zit.
    Succes!

Edit: haha, ik zat nog te typen toen jij je berichtje plaatste. Fijn dat er serieus mee wordt omgegaan, maar ik blijf bij mijn bericht: als het de spuigaten uit blijft lopen zou ik lekker naar de ka gaan.

17. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha, altijd leuk als er twee berichten tegelijk komen :D maar dank je wel voor je reactie! Ik ben het met je eens. Als het idd zo heftig blijft dan bel ik de ka. En een aanval filmen is ook een idee, zat ik laatst nog aan te denken maar het was me alweer ontschoten. Het was iig fijn dat er iemand was die het serieus nam, ook al is haar kennis waarschijnlijk beperkt. Wat ik gewoon zo gek vind, is dat zo'n aanval dan 1 keer voorkomt, en daarna is er niets meer aan de hand. Je zou denken dat als hij ergens last van heeft, het de hele dag door gaat. Maar ja, ik ben geen arts natuurlijk :)

Van een terugval na Pepti zou je idd denken dat dat reden genoeg is om naar nog zwaardere dieetvoeding te gaan. Maar er staat niet voor niets een maand de tijd voor, wie weet verbetert het alsnog. En eerlijk gezegd voel ik me heel bezwaard naar m'n zoontje toe als ik zo kort op elkaar alwéér van voeding zou moeten wisselen. Kijk, als het ineens dramatisch slecht gaat is het een ander verhaal natuurlijk ;) maar voor mij geeft het meer rust om die voeding nog even de tijd te geven. Lastig hoor!

18. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Fijn dat er even iemand is wezen kijken , kunnen ze gelijk zien dat je geen overbezorgde moeder bent :D
    We hebben hier toen ook een aantal dingen gedaan tegen de krampen bij Jason.
    - 10 cc extra water
    - cinababy druppeltjes
    - buikje masseren
    - een warme kruik. Wij hadden een kip kepler
    - dr Brown fles
    - afleiden door het huis te lopen en dingen op te noemen zoals oh kijk is wat een mooie vaas :D
    - fles maken met bar le duc water

Meet kan ik zo even niet bedenken eigenlijk , maar daarna werd het aanzienlijk minder gelukkig.

Het huilen stopte hier rond de 5 maanden en toen werd het een vrolijke kleine kerel gelukkig.

De nacht hier ging weer goed geslapen van 20:00 tot 07:45 en twee keer voor zijn speentje.
    Jou nacht een stuk heftiger dan 7 keer jeetje :D

19. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Haha ja, blijkbaar had ik toch behoefte aan bevestiging want alleen al de erkenning luchtte enorm op :D

Dank voor je tips!! Kruikje heb ik eigenlijk niet, ja zo'n aluminium ding voor in bed, dus ook nooit geprobeerd. Misschien loont dat nog. Afleiden werkt hier meestal ook, idd dingen benoemen, vooral onze staande lamp in de huiskamer is al tig keer benoemd tot ontzettend mooie lamp :D maar als ie echt zo tekeer gaat helpt niets, alleen vasthouden, troosten en de tijd uitzitten :(.

Vandaag was gelukkig verder wel redelijk. Wel heeeel weinig geslapen. Denk bij elkaar opgeteld nog geen 3 uur. Waarschijnlijk omdat ik hem wakker moest maken toen de arts kwam, sindsdien ging het bergafwaarts :)

Haha ja, vannacht was wel een recordaantal met speentje geven. Maar was allang blij dat ie daarna meteen weer stil was, dat is ook wel eens anders :). Morgen moet ik weer werken dus ga zo naar bed, eens kijken hoe vaak hij me vannacht uit m'n slaap haalt want dat vindt ie blijkbaar extra gezellig als ik moet werken :D hou maar gewoon rekening met vaak, dan kan het ook niet tegenvallen haha!

Hopelijk voor jou ook een goede nacht vannacht :D

20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Nacht hier ging super hij is net wakker en een keer gekomen voor zijn speen.

Altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent toch! Kruikje wat wij hebben is ideaal een soort kersenpit maar dan voor baby's. Warmte schijnt heel erg te helpen.

Jammer dat het minder gaat , huilt hij weer veel? Als Jason niet wilde slapen ging ik rondjes lopen met de kinderwagen in de woonkamer dan viel hij in slaap :D
    Hoop dat jou nacht ook goed ging,?

Deel Deze Pagina