Welk boekje voor het slapen gaan (ruim 1,5 jaar)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pientje1, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik vind het leuk om een boekje te lezen voor ze gaat slapen, maar een echt slaapverhaaltje heb ik niet. Lijkt me leuk om te hebben. De 365 verhalen boekjes ken ik en die vind ik niet handig (te dik). Welk boekje is leuk?

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Nijntje, Kikker, Dribbel, Dikkie Dik, Jip en Janneke (ook in dunnere varianten met minder verhaaltjes) of prentenboeken met plaatjes waar je veel op kunt aanwijzen of zoeken. Misschien lid worden van de bieb (is gratis voor kinderen), wat boekjes uitproberen en dan aan Sinterklaas de leukste vragen?

3. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik lees altijd Nijntje voor. Maar heb ook een (prenten)boek met korte konijnen-verhalen. En verschillende andere (prenten)boeken.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.938
    3.952
    113
    Mijn dochtertje mag altijd zelf een boekje kiezen uit haar collectie, 9 van de 10 keer kiest ze een Pippo boekje, dat is een tijdschrift voor kinderen van 1-3 jaar, voorloper van de Bobo enzo.
    Staan leuke korte verhaaltjes in en een kijk/praat/zoekplaat. Je kan er een abonnement op nemen maar ik koop ze meestal los als ik een nieuwe zie liggen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Raad eens hoeveel ik van je hou (pop up is echt top hier!)
    Belle beer lichtje voor papa
    We gaan op berenjacht

Verder niets met slapen maar tof:
    Gruffalo
    Julia Donaldson boeken
    Wie heeft op de hoofd van mol gepoept
    Jelmer

Jammer in nl weinig leuke prent en voorleesboeken
    In france belgie engels veel meer
    We hebben hier iets van 50 boeken in twee talen en 90% gewoon niet nederlands wat erg jammer is.
    Ik leg op bed voor slapen gaan meestaal 5 boeken dan mag ze 2 uitkiezen.
    Ik ben geen fan van bundels elke boek hier wordt apart gekozen per illustratie/verhaal.
    Nijntje dikke dik jip janneke leuk maar er zijn echt 100x betere boeken te vinden. Deze kiest mijn dochter nooit gewoon

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij lezen onze dochter al vanaf haar geboorte voor, het is echt ons ritueeltje geworden. Favoriet hier zijn Raad Eens Hoeveel Ik Van Je Hou, De Krantenpoes (een Gouden Boekje), een Jip en Janneke verhaaltje of Pim en Pom.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Raad eens hoeveel ik van je hou
    Woezel en pip, vooral Hallo, is daar iemand? Maar de andere ook.
    Gouden boekjes.

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gonnie en gijsje
    teun en otto
    dit zijn twee boekjes uit een serie, echt heel leesbaar voor kinderen van 1,5. Thijs kreeg er geen genoeg van. Inmiddels is hij ze ontgroeid maar het zijn echt hele lieve verhaaltjes met schattige plaatjes. Thijs begreep de verhaaltjes ook echt en moest er altijd vreselijk om lachen.

9. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Teun
    Teun en Otto (allebei van Olivier Dunrea) (ons zoontje heet Teun, vandaar ;))
    Weltrusen kleine beer (zo schattig)
    Rupsje nooitgenoeg

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Boekjes van Oliver dunrea (gonnie, gijsje, eddy) zijn erg leuk.
    Kiekeboe slaap je al deed het hier ook goed.

Favoriet op dit moment is dikkie dik.

12. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

13 jan 2013
    448
    0
    0
    030
    Even een half on/off topic vraagje: mijn man vindt het leuk om grimm sprookjes voor te lezen. Hij leest dan een halve blz per avond ofzo. Maar mijn gevoel zegt dat die sprookjes best wel eng zijn nog... Wat vinden jullie?

Zelf lees ik Jip en Janneke, Annie MG Schmidt Ziezo, of ik verzin zelf een kort verhaaltje.

13. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik ga jullie tips bekijken!

Deel Deze Pagina