wat doen jullie bij darm kramjes? dovhter van mij heeft al weer gepoept vandaag maar kunnen ze dan nog last hebben van krampjes?
Ja, kan evengoed. Wat wij doen: - fles rustig leeg laten drinken. - tussentijds en na fles uitgebreid boeren. - na fles nog een poosje rustig en vrij rechtop op schoot. - buikje masseren met de klok mee. - fiets bewegingen maken met beentjes of gebogen beentjes rondjes laten draaien, ook met de klok mee. - speciale voeding (Nutrilon Omneo of Friso Comfort bv, bij ons werkte de Comfort niet, de Omneo wel). - in iedere fles Sab Simplex: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html - zorgen voor voldoende warmte, zeker buikje lekker warm houden. - baby met buik op je onderarm, hoofdje bij je elleboog. Met vrije hand kun je evt. hoofdje extra ondersteunen. - zachtjes wiegen. - fles aanmaken met bronwater met zo min mogelijk mineralen. Water eerst koken. Soms helpt Cinababy van VSM ook goed. Ik merk daar minder effect van dan van de Sab Simplex. Maar er zijn genoeg moeders die met Cinababy ook hele goede ervaringen hebben. Wat ook schijnt te helpen is de fles maken met rooibosthee. 'Vroeger' werd ook venkelwater/venkelthee aangeraden. Dit wordt nu afgeraden omdat de venkel de darmpjes min of meer stillegt. Dan ben je de krampjes wel kwijt maar die zouden dan later heftiger terugkomen. Veel succes!
dank je voor de tips heb abc dophilus gebruikt en dat werkt wel maar hoe vaak mag ik dat door de fles voeding doen?
en als ik over wil stappen op friso comfort hoe doe ik dat dan gelijk mee beginnen of afbouwen met de friso standaard
Dan zou ik even bellen met het info nummer van Friso. Die kunnen je echt heel goed helpen is mijn ervaring.