mag je tegenwoordig nog wel de slaapzak vast maken in bedd? mijn dochter trappelt haar iedere keer onder de dekens weg dus vandaar mijn vraag mvg monique
Je bedoeld met een slaapzakriem? Zijn sinds 2003 verboden omdat kinderen erin verstrikt kunnen raken.
ik heb een slaapzak die nu nog iets te groot zit. Zo kan ik de onderkant net onder het matrasje stoppen. Mijn meisje trapt ook de dekens weg en trapt zichzelf naar boven toe. Heb 1 keer meegemaakt dat ze met haar hoofdje helemaal tegen de bovenkant van het wiegje aan lag. Nu met mijn slaapzakje doet ze het niet meer.
Mij is echt afgeraden om dat te doen, klinkt ook eigenlijk wel logisch, want mocht er iets gebeuren.... Bij mij ligt ze ook altijd kris kras door het bed maar met een slaapzak blijft ze lekker warm en ga haar dus echt niet vastbinden. Groetjes!
De dekentjes heel strak bij de matras instoppen, wil ook nog wel eens helpen. Lianne blijft dan redelijk op d'r plek liggen, soms ligt ze wel een eind naar boven maar meer niet...
Slaapzakje ben ik ook juist gaan gebruiken omdat ze de dekens wegtrapte. Nu helemaal geen dekens meer omdat Eva haar hele bed doorwoelt, ze is nogal beweeglijk en ik zou het zielig vinden als ik haar vast zou leggen met een lakentje. Ze zit regelmatig met haar hoofd tegen de spijlen en wordt er wel eens wakker van, maar gaat zelf weer goed liggen en verder slapen.
en wat geeft het eigenlijk dat ze met dr hoofdje boven in ligt? Deed die van mij ook. Ik zorgde ook dat ze warm genoeg was dmv een slaapzak en dan kan ze de hele wieg/ledikant door.
Ik leg Dewi wel vast met de onderkant van haar slaapzakje, dit omdat ze anders ALTIJD op haar buik rolt en COMPLEET in paniek raakt. Doe t al tijden zo en gaat prima!
Die slaapzakriem is verboden ,omdat iemand het toen onjuist gebruikt heeft en daardoor een kindje is overleden. Ik gebruik de safetsleep en daar slaapt Mason heerlijk in. Niks geen gerollebol het hele bed door. Dat was voor mij geen probleem ,maar hij deed geen oog dicht ,daarom hebben wij een safetsleep aangeschaft.
mijn zoon blijft ook niet op zijn plek liggen hij ligt dan overdwars en een uur later weer met zijn hoofd richting voeteneinde hij heeft een slaapzak aan en een los dekbedje of dekentje in bed liggen ,,meestal gaat hij daar met zijn hoofd op liggen en gebruikt dat dus als kussen hij spookt het hele bed door, maar vastleggen lijkt me niet een goed idee, zou ik bij hem nooit doen
Ook wij gebruiken al meer als een half jaar de Safe-T-Sleep. Deze is zeer veilig dmv het klitteband en ze kunnen er ook nog gewoon in omdraaien op buik of rug. Wij zijn er reuze blij mee, zeker nu hij in het peuterbedje nog wel eens uit bed wil kruipen!