Beste Ilse/Margit, Ik ben vrij onzeker over de borstvoeding. Dat vind ik heel jammer want ik geniet echt van het intieme moment samen, maar daarna... Mijn kindje is nu bijna 5 weken oud en komt elke week iets meer dan 300 gram aan. Dat is heel fijn aangezien haar geboortegewicht slechts 2700 gram was (verder wel kerngezond!) Mijn borsten voelden een paar dagen geleden nog soepel en zacht aan en ze dronk rustig van 2 borsten tot ze zelf losliet. Nu sinds 3 dagen zijn mijn borsten veel voller en harder en spuit en lekt de melk eruit (wat een hele kliederige boel geeft) Ze lijkt zelf ook veel onrustiger, laat tussendoor los en heeft na de voeding veel last van darmkrampjes. Ik geef haar nu overigens maar 1 borst per keer en spuit de eerste melk eruit in een handdoek. Wat kan ik doen zodat mijn borsten minder stijf en strak staan en mijn meisje weer rustig en tevreden drinkt zonder al te veel krampen achteraf? Tijdens en vlak na de voeding hoor en voel ik opvallend haar darmen rommelen en wanneer ik haar daarna verschoon dan poept ze vrijwel altijd direct na de voeding waterige gele onlasting met witte dingetjes erin. Ik hoop dat u mij advies kan geven.
Hallo, Fijn dat je kindje zo lekker aankomt. Ik kan me je onzekerheid over de ineens volle borsten wel goed voorstellen. Als ik je verhaal zo lees heb je best veel melk. Gezien het gewicht waarmee je kindje aankomt en de problemen die je langzaamaan krijgt. Eerder gaf je beide borsten, nu nog 1 per keer. Daarmee krijgt ze genoeg voeding maar duurt het voor jouw borsten eens zo lang voor ze weer worden geleegd. Kijk eens op http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html waarop je veel kunt lezen over de interventies bij veel melk. Je kan ook de folder over te veel melk downloaden op www.borstvoedingnatuurlijk.nl Als je nog vragne erover hebt, dan zien we je natuurlijk weer. Succes Ilse