wat zou jij doen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by lievemama19, Jun 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    hallo dames

mijn vent en ik proberen al 2 jaar voor een tweede kindje

mijn cycles is altijd heel netjes geweest maar schommelt heel erg laatste maanden

zo is hij altijd 30 geweest en nu verschilt t met 35 en 27 dagen

mijn laatste cycles helemaal raar

10 mei ongi geworden naar cycles van 35 dagen

met 35 dgn had ik 14 juni NOD gehad
    met 30 dagen 9 juni

maar ik werd het 5 juni al, 27 dagen helemaal nisk gevoeld en echt niet verwacht het te worden athans NOG niet

wij zijn all eens bij de huisarts geweeest maar die wil ons iet helpen omdat we nog veel te jong zijn

ik 19 en hij 21 (zoontje is al 4)

wat vinden jullie? Zijn we echt te jong?
    en wat kunnen we nu doen?

word soms zo verdrietig ervan dan mensen ons niet serieus nemen terwijl wij toch echt serieus een tweede kindje willen om van te houden

ook is bij mij heel dubbel gevoel, de eerste was meteen raak bij mijn EEERSTE keer, was heel erg jong en natuurlijk ben ik nu superblij met mijn zoon. (verwekker iet in beeld 'PAPA wel)(bij me sinds kleine er is)

Maar nu willen mijn huidige vriend en ik een tweede kindje en dan lukt het niet en nemen ze me niet serieus

sorry voor verhaal maar kan er op moment wel WEER om huilen

2. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

De huisarts helpt vaak niet onder de 20/21. Heel vervelend maar hoor het heel vaak. Of je te jong bent kan ik verder niet over oordelen. Je weet dat je zwanger kan raken, misschien nog even vol proberen te houden en anders over een paar maanden weer terug?

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

weet wel dat ik zwanger kan raken, maar soms bang dat het niet meer lukt door toen die veel te vroege zwangerschap, ik weet niet of dat iets met mijn lichaam gedaan kan hebben. Huisarts zegt van niet maar gewoon het gevoel:(

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Kan wel zo zijn dat een ha niet door wil sturen, maar volgens mij heb je er gewoon recht op. Helemaal als je al een kindje hebt, nu al zo lang bezig en dat je cyclus ineens in de war lijkt.

Ik zou terug gaan en nog een keer aandringen. Normaal mag je na een jaar doorgestuurd worden, daar zijn jullie allang voorbij. Wil hij dat dan nog niet, en jullie willen echt graag doorgestuurd worden, zou ik gewoon een gyn bellen en jullie verwijzingsprobleem voorleggen. Misschien kan je dan alsnog een afspraak krijgen.

5. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Je kunt het proberen, maar meer mensen stuiten op dit probleem. Heb ook zat verhalen gehoord dat een gyn niet wil helpen, omdat je te jong bent.

@ Lieve mama; nee, in principe moet dat niks met je lichaam gedaan kunnen hebben. Je zou eventueel kunnen gaan temperaturen(3 maanden) en dan teruggaan. Dan kun je bewijzen dat je er serieus mee bezig bent, en de gyn vraagt meestal toch om 3 maanden temperaturen!

@ Angelbaby; verwijzing moet altijd via de huisarts? Anders wordt het niet vergoedt door je zorgverzekering zegt men..?

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Heb je weleens ovutesten gebruikt? Misschien dat je steeds je ei mist, door je onregelmatige cyclus.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind het raar dat je niet wordt doorgestuurd omdat je jong bent. Wie beslist of je er wel of niet klaar bent? Persoonlijk vind ik dat van meer factoren afhankelijk dan alleen het nummertje van je leeftijd. Ik zou nogmaals aandringen bij je huisarts of anders van huisarts wisselen!!

8. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

nee geen ovutesten, wel over negedacht, net als tempen... maar ben er al zo mee bezig en dan helemaal

tempen, misschien helpt t wel maar dan weet je pas achteraf hoe en wat, toch? en iedere ochtend zelfde tijd, ben benieuwd of me dat gaaat lukken

ovutesten kunnen we idd proberen maar zou die niet lang gebruiken, hou dat geld liever apart voor wanneer het gelukt is. ook zie ik t niet echt zitten op werk te testen ed...

klussen zit hier altijd wel goed:D

9. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

@ lievemama; dat temperaturen weet je inderdaad pas achteraf. Maar de gyneacoloog vraagt er vaak wel om. Dus dat zou je kunnen doen, zodat je in ieder geval goed voorbereidt bent!

10. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

daar heb je gelijk 1

maar is het nou 3 maanden half jaar of een jaar dat je moet tempen? of is dat bij iedereen ook weer verschillend?

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    :D Als dat goed is, dan zou ik gewoon om een verwijzing vragen bij de ha. Hij kan wel vinden dat jullie te jong zijn, maar daar beslissen jullie over en niet hij.

12. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

De gyn houdt 3 cyclussen aan, en de huisarts ook voor zover bekend bij mij.

Dus als ik jou was zou ik gelijk beginnen bij je volgende ondersteldheid en dan na 3 cyclussen een doorverwijzing vragen. Als je dan al niet zwanger bent :)

13. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    #13 lievemama19, Jun 14, 2009
    Last edited: Jun 14, 2009

wat ik wel hoop natuurlijk:D

haal echt rare dingen in me hoofd soms he;) kom t echt door die rare ongi laatste maanden eerst was ik cker dat het raak was en werd ik met 35 dgn toch ongi

nu werd ik ongi op dag van innesteling (als ik ongie 35 dgn aan zou houden)

word gek;)

14. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Aaaa zullen we dan samen gek worden? Mijn cyclussen zijn nog erger.. 48-75 en nu dag 50 en nog steeds geen ei of wat dan ook.. Maar heb de eerste onderzoeken bij de gyn er al opzitten, nog iets meer als een week en dan hoop ik meer te weten!

Suc6

15. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36

erg vervelend he als je er niet vanuit kun gaan wanneer je het wordt, bij jou is nog erger zie ik:$

word spannend duim voor je.... en hoop dat snel raak is bij jullie

16. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Haha, ik moet toch al aan de hormonen. Vraag is of het gewoon een stoornisje is of PCO dus daar wacht ik op. Tja inderdaad vervelend, maar we moeten maar gewoon geduld hebben, natuur laat zich niet sturen helaas

17. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    hey meiden

verveldn he zo'n onregelmatige cyclus, mijn cyclus was 3x 7-8 weken, ben toen naar de ha egaan en die weerme gelukkig meteen door, heb geen pco maar wel een lange clyclus en waarschijnlijk dus geen eisprong, gebruik daar nu clomid voor.
    maar dat je ha je te jong vind is bullshit.
    Als jij al langer dan een jaar bezig bent moet ie je gewoon doorsturen.maar wat de anderen ook zeggen, ik zou idd gaan tempen, ik doe t ook. t hoort reactaal maar ik doe t gewoon onder me tong, iedere ochtend als ik opsta, tis een kleine moeite maar je kunt er vele wijs uit worden.
    en ovutesten hoef je toch niet op je werk te doen?kun je gewoon na je werk doen bijvoorbeeld.ik heb ze nu bij sensitest besteld, 24 voor 24 euro, nou das niet duur hoor!!

iig veel suc6 ermee, jij ook wupsie

Share This Page