Hallo allemaal, David heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Hij schreeuwde eventjes heel hard tegen de wijkverpleegster, maar dat was weer snel over. Nu ligt hij lekker te slapen. Ik ben echter erg benieuwd of hij er nog last van zal krijgen, vooral gezien die nieuwe inenting erbij zit, Pneumokokken geloof ik. Die is pas vanaf april dit jaar geloof ik standaard. Hoe hebben jullie baby's gereageerd op de prikjes??? Alvast bedankt, Greetz Honingbij
Yanouck huilde ook eventjes heel heftig. Maar de rest van de dag ging het gewoon goed.'s avonds de fles om ongeveer zes uur. Spuugde ze wat meer uit dan normaal. Maar kan niet echt zeggen of dat een reactie is op de spuit. Maar ze heeft verder nergens last van gehad. Succes ermee
Lars heeft van geen een prik last gehad ook niet van de pneumokken (hebben wij hem zelf laten geven) Het enige wat hij deed was veeeeel slapen maar dat vond ik wel een fijne bijkomstigheid haha. Overigens heeft hij van de BMR wel erg veel last gehad. Maar die is nog ver weg voor jou!
Valentino zette het bij het tweede prikje wel op een krijsen... maar daarna was hij het snel vergeten. Hij heeft eigenlijk nergens last van gehad, iets meer slapen dat wel.
Elyesa heeft ook even gehuild maar dat was snel weer over. hij heeft er nadien geen last van gehad, geen koorts ofzo dus geen probleem. groetjes Talia
mijn zoontje reageerde best heftig op de inentingen en ik heb na de eerste steeds net voor dat ik ging een paracetamol gegeven, het prikje deed zo niet zo'n pijn en werd daarna niet zo ziek
ja hanan zetpillen kan je maar in huis hebben alleen let wel op paracetamol 60 mg mag hij maar hebben niet elke apotheek heeft die, je kan 120 mg nemen en die in de lengte doorsnijden, dan heb je ook 60 mg maar de meeste kindjes reageren niet eens op hun eerste prikje
@Deb Als ze onder de 5,5 kg zijn, mag 60mg. Zijn ze zwaarder ( zoals Stijn) dan moet je 120 mg nemen, anders werkt het niet! XXX
nou, het viel ontzettend mee. David heeft geschreeuwd toen hij de prikjes kreeg (de wijkverpleegster behoort niet meer tot de favorieten, haha), maar verder heb ik niets gemerkt, behalve dat hij lekker sliep 's middags. gelukkug maar zeg! greetz, honingbij
Ik heb vanaf de eerste prik tuja baby van vsm gebruikt en ze is allebei de keren niet ziek geweest wel veel slapen of het nu echt aan de druppeltjes heeft gelegen weet ik natuurlijk niet maar baad het niet dan schaad het niet dus a.s dinsdag mogen we weer en ik begin er zondag mee ik denk zelf dat het wel werkt dus wij gaan gewoon weer druppelen. succes allemaal met de prikjes
Alyssa heeft flink gekrijst toen ze um zette, maar daarna weinig last gehad, alleen wat meer geslapen.. Had wel voor de zekerheid paracetamol in huis gehaald. Het schijnt dat de prikkies iets zijn verandert ten opzichte van jaren geleden. Er is een bepaalde stof uit gehaald waardoor die kleintjes vaak ziek werden. Mijn eerste heeft van zijn eerste prikkie weinig last gehad en de prikkies daarna is hij altijd ziek van geweest. Hoop dat Alyssa weinig last gaat krijgen, want het is en blijft toch vervelend als jou kleintje pijn heeft en ziek is.