krampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamajuf, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Sinds 30 december zijn wij de kersverse ouders van een lief klein zoontje.

Onze zoon is met een keizersnede (spoed) ter wereld gekomen en krijgt sindsdien flesvoeding.

Helaas heeft hij last van krampjes.

Dit is natuurlijk heel sneu en verdrietig om te zien.

Weet iemand hoe we dit een kunnen verhelpen/voorkomen ?

In het ziekenhuis gaven ze hem venkelwater maar zijn er andere oplossingen ?

We hebben inmiddels ook al een andere speen op de fles. We gebruiken trouwens de avent-fles met speen 2.

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Mamajuf,

Je zou cinababy van vsm kunnen proberen. Wat ook een optie kan zijn is een andere fles, ik zou dan voor de dr.Brown flessen gaan. Hier zit een speciaal ventiel in waardoor er geen lucht bij de melk kan komen en dus ook niet in het buikje van je zoontje. Ik gebruik deze flessen ook en heb zo goed als geen last meer gehad van krampjes ( helemaal weg krijg je ze nooit omdat de darmpjes moeten rijpen). Mijn ervaring met de avent flessen is dat er nog heel veel lucht bij de melk komt. Tijdens het drinken komt er een hele bellen/schuimlaag op de melk en als ze de gehele fles leegdrinken, drinken ze dus ook die bellen/schuim op waardoor er toch ontzettend veel lucht in de buikjes komen enz enz enz.....
    Je hebt tegenwoordig ook infacol, bij sommige baby's help het prima maar bij mijn zoontje werkte het op zich wel maar verstopte hij helemaal, de vsm werkte echt het beste.

heel veel succes en nog van harte gefeliciteerd met je zoontje, geniet ervan het gaat zoooo snel hihi

Groetjes Kim

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan infacol proberen. Werkte hier de eerste tijd goed. Kwamen veel boertjes en scheten door uit.

Goed laten boeren tussen de fles door een keer. Buikje masseren. Draagdoek wil ook wel helpen tegen krampjes. Op de buik leggen vinden ze vaak prettig met krampjes (op jou buik, buik tegen buik en het liefst bloot) dan kan jou warmte de krampjes verlichten.

Het is vreselijk om te zien hoeveel pijn je baby dan heeft!

4. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    bedankt voor de tips.

Hij ligt inderdaad heel graag met buik tegen buik en ik zit er dus ook al over te denken om een andere fles te gaan proberen.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ABC Dophilus gegeven en daarna waren de krampjes zo goed als weg

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier heeft infacol super geholpen.
    snachts had hij ook vaak krampjes heb hem toen ook nog wel eens gewoon in een badje gedaan met warm water, werd hij helemaal ontspannen van en viel daarna zo weer in slaap.

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hier hielp infacol ook heel goed, ik heb het 3 weken gebruikt,hij heeft nu nergens last meer van

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Hier ook een een zoontje van 24 december, en ook megakrampjes gehad,

we zijn overgestapt op nutricia omneo en infacol en dat werkt erg goed, helemaal weg is het niet, maar het is een stuk minder.
    en gisteren hebben we hem voor het eerst savonds rond half 8 in bad gedaan, want sven had altijd savonds het meest last van krampjes, maar gisteren was hij echt heerlijk rustig en ontspannen.

cinnababy had hier geen effect overgens.

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier ook infacol en het werkt beter dan de cinababy
    ook gebruiken we nutrilon omneo ;)

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben kraamverzorgster en wij adviseren bij veel krampjes 1 keer per dag 10 cc afgekoelde rooibosthee in een flesje geven.
    dat maakt de darmen rustig en heeft je kindje de volgende dag geen kramp dan geef je het niet dus niet standaard geven.

11. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wij hebben de difrax S-flessen, ik vind ze geweldig!
    Wat bij ons dochtertje goed hielp was Orthiflor Start.
    We hadden eerst ook Infacol, nadeel vond ik dat je het voor elke fles moet geven en Orthiflor doe je 1 x per dag door de fles.
    Orthiflor is een probioticum voor zuigelingen vanaf de leeftijd van 2 weken tot aan het moment van bijvoeding, het zorgt voor een goed darmflora en helpt ook de weerstand te verhogen.
    Je kan het kopen bij reformhuizen of op internet.
    Misschien is het inderdaad ook een idee om over te stappen op een andere voeding, zoals al genoemd is Nutrilon Omneo.
    Beterschap!

Liefs Huismus

12. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik kan je Sab Simplex aanrden, is alleen te koop in Duitsland.
    Als je googled op sab simplex is de eerste link de st joseph apotheke, deze bezorgd in nederland met acceptgiro.
    Mijn drie kinderen waren binnen een paar dagen zo goed als krampvrij. werkt super!!:D

13. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    we hebben vandaag een nieuwe fles gehaald. (dodie fles met standenspeen). Ben benieuwd of dit gaat helpen ook hebben we druppels gehaald tegen buikkrampjes maar voor mijn gevoel werken die niet meteen. Dus even afwachten hoe dat gaat.
    Het zijn de druppels van VSM Cinababy.

We hadden eerst speen 2 in de fles misschien dat we beter met 1 kunnen verder gaan ??

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal

Ik heb deze tip al vaker gelezen, maar hoe doe je dat gewoon een kop thee zetten, helemaal koud laten worden en dat dan geven, of lauw geven. hoevaak per dag mag je het geven en zet je dan elke keer opnieuw thee?

15. luni

luni Lid

19 okt 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Mamajuf,

Ons kindje had ook erge last van krampjes, alleen hielp niets: vsm, infacol, orthilfor start...etc. Het enige dat hielp was op onze pink laten zuigen en troosten, buik tegen buik. Ik zou zeggen probeer enkele van deze tips, maar mocht het niet helpen dan kan het ook zijn dat het gewoon uit zichzelf over moet gaan. Hoe sneu het ook is om te zien dat je kindje zo veel pijn heeft. Een vriendin van mij is verloskundige en zij heeft wel eens gezegd dat het erg afhangt van de oorzaak van de krampjes welk middel geschikt is, maar dat veel ouders in het wildeweg van alles gaan uitproberen (daar ben ik er ook een van...:)). Vraag anders je eigen verloskundige eens.

Na 6 weken wordt het waarschijnlijk minder en uiteindelijk gaat het over! Ik spreek uit ervaring. Succes ermee!

16. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Ha mamajuf, ook hier helaas veel krampjes....hebben inmiddels dr Brown flessen gehaald (prima flessen trouwens!), Cinababy geprobeerd (vind onze zoon erg lekker en leid hem in ieder geval even af van zijn krampen) en Infacol (heb niet het idee dat het echt helpt hier, en vind het lastig te doseren).
    Het blijft een beetje zoeken he?
    Nu is het wel zo dat het hier momenteel wel wat beter gaat dan een paar weken geleden. Volgens mij met name doordat zijn darmen weer wat rijper zijn.
    Moeilijk he om te zien dat je kind er zo'n last van heeft...
    Hoop dat het bij Stijn ook binnenkort wat opknapt!
    liefs!

17. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

SABSIMPLEX!! Ik heb het de eerste 2 maanden in ieder flesje gedaan en het werkte uitstekend bij mijn dochter. Het is niet overal verkrijgbaar, wij hebben het in Duitsland gekocht.
    Je mag het ook lang gebruiken, het lost de schuim op die in de melk zit. Infacol e.d. werd bij mij (door de verloskundige en kraamzorg) niet echt aangeraden.
    Succes ermee!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kindje is nog veel te jong voor de nummer 2 speen van Avent. Op deze leeftijd moet je echt nog de Newborn gebruiken!

Daarnaast, voor je middeltjes en andere flessen gaat gebruiken eerst eens kijken naar de manier waarop je de fles geeft.

Op zich horen krampjes hoe vervelend ook er een beetje bij, maar door de manier waarop je je kind eten geeft kun je er wel wat invloed op hebben. Als ze te snel drinken is de kans op krampjes veel groter, het beste is als je kind ongeveer 25 minuten over een fles doet.
    Daarnaast, zorg dat je kind zo min mogelijk lucht meedrinkt. Zorg dus dat de speen altijd vol melk zit, en dat er zo min mogelijk luchtbelletjes in je fles zitten (bij bereiding niet schudden, maar roeren). Laat je kind halverwege de fles en na de fles goed boeren.

Sabbelen verzacht krampjes ook. Dat kan op een speentje, je pink of aan je borst (kan ook als je verder geen bv geeft).

19. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Dit, dus :D Alleen kreeg ons ventje eerst volledig bv, dus geen fles, maar daarna bleek voor hem de s-fles toch echt het allerfijnst.
    En orhiflor start is echt super-spul! Gaven we al toen hij 2 weken was en scheelde enorm veel. Heel snel resultaat en eigenlijk nooit meer krampjes (tenzij ik iets te enthousiast was geweest met uien :))

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt je flessen ook aanmaken met slap gezetten rooibosthee. Is ook ideaal bij eczeem.

Deel Deze Pagina