Voeding baby 8 weken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Mjannie, Jan 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mjannie

Mjannie Lid

Oct 19, 2009
    21
    0
    0
    NULL
    Breda
    Onze zoon Thyn is nu 8 weken oud. Hij krijgt nu 120+4 scheppen voeding. Ik probeer, samen met de nachtvoeding, elke dag uit te komen op 6 flessen. Helaas gaat dit wel gepaard met veel geschreeuw. Thyn komt nog steeds om de 3 uur. Als hij slaapt kan er wel eens 4 uur tussen zitten, maar als ik zelf ga rekken tot 4 uur dan zit ik met een brullend kind. Graag wil ik daarom kijken of ik de flessen wat kan verhogen zodat hij echt om de 4 uur gaat komen. Maar dan kom ik wel nog steeds uit op 6 flessen. En 3 weken terug vond het CB 6 keer 120 al max! Hoe kan ik dit het beste aanpakken?? Hij drinkt al zijn flessen tot op de bodem leeg en er komt ook niks terug. Hij doet er netjes 15 tot 20 minuten over. Maar soms is het al brullen als hij merkt dat de fles leeg is en hij niks meer krijgt.
    Ben nu alleen maar hele dagen bezig met dingen verzinnen om het maar te rekken tot die 4 uurtjes zonder een schreeuwend kind. Raak er best gestressd van! :(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Het maakt ook uit wat het gewicht van je kindje is. Op de verpaking staat de maximale hoeveelheid voeding vermeld bij het gewicht van je kindje. Deze hoeveelheid kun je het beste aanhouden.

Groeten eveline

Share This Page