Krampjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Mirjanne, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    hoihoi

Help!

Horen krampjes continu door te gaan? Isabelle heeft alle verschijnselen, maar is werkelijk ontroostbaar en ik krijg haar ook niet in slaap.. ze is al zeker 4 uur aan ée'n stuk door aan het huilen.. Wat moet ik doen? Iemand tips?

:(

Arm meisje..

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi meid,

Eerst even een vraagje: welke voeding geef je?
    Dit komt mij namelijk heel erg bekend voor van Iman in het begin...

Verder zijn sab simplex druppels het beste tegen krampjes. Ze komen uit duitsland.
    Je kunt ze hier: http://www.st-josef-apotheke.de/nederla ... mplex.html bestellen.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    is die sab simplex alleen daar verkrijgbaar of ook in reformzaken of apotheken ofzo?

4. sweetangel100

Die druppels zijn in NL niet verkrijgbaar. Ik woon vlak bij de Duitse grens en ging ze dus daar bij de apotheek halen. Via die link kunnen mensen in NL de druppels bestellen. De apotheek heeft zelfs een bankrekening in NL gepakt voor de klanten uit NL.

5. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Bedankt voor de tip! Ik geef borstvoeding.... Heb haar op een gegeven moment weer aangelegd, en vervolgens nog een hele tijd bij me gehouden.. en eindelijk is ze nu in slaap.. Ik vrees dat ze, in combinatie met de krampjes, onderhand ook erg overprikkeld is geraakt... Had nog niet door dat het krampjes waren, want ze was zo aan het happen en driftig aan het huilen dacht ik, dus had haar als 'toetje' de andere borst gegeven om half 4.. dus erg vol buikje, over prikkeld, pijnlijk buikje.. Arm meisje :cry: :rolleyes:
    Had Icare gebeld, en kreeg goede tips; beentjes tegen buikje leggen en weer terug en dat herhalen om eventuele windjes eruit te werken, voor het voeden even afkolven zodat de melk niet te hard naar binnen komt bij haar, en natuurlijk veel vasthouden en buikje wrijven.. Gelukkig is ze stil, maar ik vrees dat ze nog wel vaker krampjes heeft... Maar goed, ik weet inmiddels alweer wat ik NIET moet doen, dus dat scheelt, maar ik wil die druppeltjes wel gaan bestellen.. Goede tip, bedankt!

6. sweetangel100

Als je BV geeft, geef je die druppeltjes gewoon op een lepeltje ipv in de fles!
    Heel veel succes ermee en hopelijk helpt het!

7. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Hoe is de ontlasting van jullie kindje bij het gebruik van sab simplex? De druppels werken super, Lynn heeft geen krampjes meer.

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Bij mij is het een beetje geel/mosterd van kleur en qau structuur smeuig :) Maar ik gebruik ook flesvoeding en dat geef een beetje andere poep dan als je borstvoeding geef ;)

Normaal met borstvoeding is het wat dunner en ook geel van kleur!

Wat is het bij lynn nu dan?

Ben blij voor haar dat ze geen last heeft meer :thumup:

9. sweetangel100

Super dat ze geen last meer heeft!

10. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik geef ook flesvoeding aan Lynn. Lynn haar ontlasting is nu ook geel/groen van kleur en ook wat smeuig van structuur. Waarschijnlijk is dit dus normaal als je de druppels gebruikt.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wij zijn ook helemaal sab simplex fan.. luca huilde nooit om krampjes, maar hij was heel erg druk als je hem de fles gaf (zwaaien met armen en benen) nu met die druppels heeft hij dat niet meer.. en er zitten ook geen boertjes meer vast :)

Ik ga zo nog ff een potje halen, hier kun je het gewoon bij de drogist halen (Da)

12. Mirjanne

Mirjanne Bekend lid

2 jan 2006
    554
    1
    18
    Nou, de drupjes zijn besteld. Vandaag is ze verder wel weer lekker rustig, maar als er al aardig wat mensen zweren bij die druppels, dan probeer ik het graag..
    Ben benieuwd wanneer ze binnenkomen.... Heb eerst maar een klein flesje besteld, de grootverpakking kan altijd nog..

Bedankt!

13. sweetangel100

Hopelijk heb je er even veel baad bij als Iman toendertijd! Succes ermee en volgens mij zijn die vrij snel binnen!

14. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik heb het nu ook besteld, maar kun je je het wel gebruiken zonder overleg met het cb of arts?

15. sweetangel100

Ja hoor, waarom niet? Het helpt alleen de lucht beter af te voeren, waardoor de baby minder krampjes krijgt.

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik kijk nu al naar de brievenbus.... :rolleyes:

17. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik ben komende week bij mijn ouders in Belgisch Limburg maar maak ook even de oversteek naar Duitsland, kan nooit kwaad :)

18. sweetangel100

Heeft Nikki dan nog zoveel krampjes Sjalleke? Ik zie dat Iman en Nikki niet zo heel veel schelen en Iman heeft bijna nooit meer krampjes, nog een enkele keer...

Niek, kan ik me voorstellen... Hopelijk komen ze snel!

Liefs

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim heeft ook nog krampjes.. heb hier nog 1 net opengemaakt flesje in de kast staan en 1 gesloten flesje in het medicijnkastje.. Hopelijk heeft hij dat niet meer nodig.. rond de 3 maanden moet het nl over zijn!

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja is normaal!
    Tim krijgt ook FV en sab-simplexdruppels. Zijn ontlasting is mosterdkleur en heel smeuig. Soms is zijn ontlasting mosterdkleur gemengd met donkergroen.. ook dat schijnt normaal te zijn!

Deel Deze Pagina