Krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ster27, 4 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze zoon heeft heel erg veel last van krampjes. Hij laat ook erg veel windjes. Hij krijgt nu 2,5 week infacol, maar dit lijkt niets te doen. Hij krijgt als voeding Nutrilon HA 120+4 met 1,5 schep nutriton (tegen het spugen). Sinds twee dagen geven we de voeding in een dr brownsfles waardoor hij nu ruim 20 min. doet over een fles. Echter blijven de krampjes en de windjes. Nu was ik vandaag op het CB voor de eerste keer. Hier gaf ik aan dat Jesse heel veel last van krampjes heeft, jengelt en huilt eigenlijk de hele avond en vaak ook nog een tijdje overdag. Je ziet gewoon echt dat hij pijn heeft. Nu gaf de arts op het cb aan dat we het nog maar even aan moeten zien en wanneer het volgende week nog niet beter is dan moeten we bellen. Andere voeding zou volgens haar niet helpen aangezien volgens haar het probleem is dat hij op de een of andere manier lucht binnenkrijgt (hierdoor ook de windjes) en niet zo zeer de voeding. Nu ben ik benieuwd of er hier dames zijn met kindjes die hetzelfde probleem hebben gehad en wat zij hebben gedaan om de krampjes te verminderen.

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    hi,

ik had ook een kind met erge krampjes en de combinatie van het volgende heeft bij ons geholpen:
    difrax flesjes
    half nutrilon standaard / half nutrilon omneo
    ABC Dophilus poeder.

Na ongeveer 2 weken zag ik verbetering and de krampjes zijn nu al een tijdje weg.

Succes, het is echt heel vervelend om je kleine zo te zien lijden.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier eerst de tommee tippee, toen ook veel krampjes en scheetjes
    nu de difrax fles, nog wel scheetjes, maar veel minder krampjes

en hier na een paar weken de infacol weggemieterd,
    cinababy hielp toch beter

laat je hem tussentijds ook boeren, dat helpt ook wel,
    hoewel mijn dame echt heel moeilijk boert meestal
    (er komt eerder een scheet eruit door het kloppen haha)

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    infacol kan krampjes verergeren en nutriton helemaal onze dochter kreeg inmense krampen van de nutriton, ik meng nu enfamil (wegens reflux/spugen) en nutrilon omneo vanwege kramp en dat gaat super.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    oh ja, zie nu hoeveel nutriton je erin doet.
    die nieuwe pakken nutriton hebben voor 200cc maar 1 schepje nodig he

en hier gebruiken we nog minder, namelijk een halve schep nutriton op 150cc water+5 schepjes voeding

6. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat je ook kan proberen is een 24 uurs kan maken.
    wat ik in het begin deed: 600 water (kokend ) + 21 schepjes.
    Goed doorroeren met een vork en laten afkoelen.
    Als je het klaar maakt in de fles en je schud die, komt er ook veel lucht in ( de fles )
    succes

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier maak ik per keer een fles aan, maar heb dan een sorbetlepel om in de fles te roeren, dus ik schud ook niet

hier raadde de kraamzorg het trouwens af om voor 24 uur voeding te maken

kleine krijgt neocate, dus dan mag het trouwens niet eens

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik weet niet wat voor water je gebruikt?
    maar bij ons hielp het ook al heel erg veel om gekookt kraanwater te gebruiken om de fles mee aan te maken

9. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel last gehad van krampjes. Wij zijn juist gestopt met infacol. Tussendoor veel boeren en hier maakt de voeding wel ontzettend veel uit. Ze doet het alleen goed op omneo.

10. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Wij hebben het idee dat als Infacol eigenlijk niet nodig is, dat het juist erger maakt. Klinkt tegenstrijdig, maar onze dochter heeft er een tijdje baat bij gehad, maar toen de darmpjes zich beter konden wapenen, veroorzaakte dat spul juist meer. Daar kwamen we achter toen we haar een dag niet konden geven omdat we het flesje waren vergeten.

Tijdens de voeding veel laten boeren, difrax fles met dental speen, voor de voeding even op de buik leggen, dan laat hij vast een paar scheetjes.

Ik legde mijn dochter ook veel vaak op haar blote buikje op mijn warme blote buik en dan ging ik heel rustig en diep buikademhalen. Daar werd ze dan helemaal rustig van.

Het hoort er aan de andere kant wel bij, 's avonds is het meestal erger. Zielig om te zien, maar ze moeten er ook even doorheen. En jullie ook. Als het erger wordt dan wel even aan de bel trekken!! Succes ermee!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij zijn inderdaad ook gestopt met infacol, krampen werden hier ook erger...

ik ben rond die tijd begonnen met babymassage en je hebt een speciale massagetechniek voor de buikkrampjes.. Bij iedere verschoning deed ik dat en na drie dagen werden de krampen een heel stuk minder..

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn nu ook gestopt met de infacol en het lijkt al een stuk beter te gaan. Hij boert nu beter, laat minder windjes en in plaats van de hele avond huilen, huilt hij nu hooguit een half uurtje.

Deel Deze Pagina