krampjes

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mopje, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hidde heeft sinds 3 weken erg last van krampjes, we gebruiken al infacol, dat leek te helpen, maar sinds een paar dagen is het weer erg terug. Nu vroeg ik me af of premature kindjes ook hun "piek" hebben rond 6 weken ongecorrigeerd, omdat ze dan toch al 6 weken voeding hebben gehad. Hij is nu bijna 11 (5 gecorrigeerd) weken en officieel zou het dan bijna over moeten zijn. Nu hebben wij 3 weken geleden een dubbele liesbreuk bij hem geconstateerd en sindsdien dus ook de krampjes. Maandag gaan we daarvoor naar het ziekenhuis. Ik vraag me dus af of de pijn niet van liesbreuk komt ipv "gewone" krampjes, die eigenlijk bij deze leeftijd over moeten zijn?

2. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    Jarne heeft eigenlijk tot ver na die 12 weken grens heel veel krampen gehad. Wij zijn gestart op 14 weken met vaste voeding en raar maar waar na een goeie week at hij al zijn groentepap op en de krampen zijn verdwenen als sneeuw voor de zon!
    Ik raad je nu echt niet aan om met vaste voeding te beginnen want bij ons was dat echt de laatste redding voor Jarne al zijn problemen (stoelgang, reflux, krampen, weinig tot niet willen drinken,...). We hadden echt alles geprobeerd!!!
    Met een liesbreuk heb ik geen ervaring, maar ik merk wel dat onze Jarne ook dezelfde kenmerken heeft van krampjes als hij pijn heeft ergens. Stampen met de beentjes, zeer onrustig zijn, slecht slapen,....erg moeilijk om in te schatten of het krampen waren of gewoon pijn!
    Hopelijk heb je hier iets aan ;) en gaat het vlug over bij Hidde (zeer mooie naam trouwens ;))
    En ook veel beterschap toewegenst voor de liesbreuk!

3. adi

adi Niet meer actief

Dubbele liesbreuk doet vreselijk pijn hoor! Worden zijn balletjes ook groot en gezwollen (dat zijn darmpjes daarin drukken)? Hebben ze je verteld hoe je het goed terug kunt duwen als hij krampen krijgt? Totdat hij naar zkh mag?
    Heb je al een afspraak met een kinderchirurg? Anders zou ik dat echt eisen, met deze leeftijd kan niemand anders beslissen of hij geopereerd mag worden.

Succes!

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Hij is zaterdag met spoed opgenomen, operatie is morgen... Waarschijnlijk dus echt de liesbreuk!

5. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    zeker weten de liesbreuk. Heeft mijn zoontje ook met 6 weken gehad en elke arts zei dat het geen pijn deed en ik geloofde er niks van !! Huilen en huilen en de artsen maar volhouden dat het geen pijn deed ! Na stad en land afgebeld te hebben voor een operatie (hier in het ziekenhuis moesten we anderhalve maand wachten) werd hij de week erop geopereerd en ik kreeg een heel ander vrolijk kind terug !

Als hij daarna nog krampjes heeft, wat bij mijn zoontje erg hielp was barle duc water. Ik geloofde eerst niet dat het verschil zou uitmaken maar op vakantie hadden we geen goed kraanwater en na gebruik van barle duc waren de krampjes weg ! Dit een maandje gedaan en met 4 maanden opnieuw kraanwater gaan gebruiken en nergens meer problemen mee. Maar als je borstvoeding geeft heb je hier natuurlijk niks aan !

sterkte met de operatie !

6. adi

adi Niet meer actief

Neletje mijn zoontje is ook met 4mnd geopereen aan dubbele liesbreuk. We hadden geluk dat een SEH-arts ons wel geloofde en doorstuurde naar de SEH van een academisch zkh.

En barle-duc hielp hier ook!

Ts succes!

7. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO

Ooooow, spannend!
    Succes meid!!!

Liefs

8. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Alles is goed gegaan! We mochten na 24 uur aan de monitor al naar huis. Het waren een paar zware dagen, zaterdagnacht met spoed opgenomen in het ziekenhuis en zondag naar het UMCG overgeplaatst, maar ben zo blij dat het nu goed is en dat we niet tot 4 maanden hebben gewacht (dat kon ook niet meer!)

9. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO

Gelukkig maar!
    En nu weer lekker genieten!

Deel Deze Pagina