Altijd eisprong bij positieve ovulatietest?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jette 1976, 17 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette 1976

Jette 1976 Bekend lid

28 sep 2012
    668
    0
    0
    Ik werk binnen de GGZ. Klinische opname afdeling.
    Brabant
    Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben de 8e ronde ingegaan helaas. Ik gebruik ovulatietesten. Deze zijn iedere ronde omstreeks de 11e, 12e of 13e dag positief. Heb je dan ook daadwerkelijk een eisprong? Of kan het toch betekenen dat je eitje niet springt of gewoon niet goed is? Mijn man heeft al 2 kinderen dus aan hem kan het niet liggen..... 8 jaar geleden ben ik zelf 9 weken zwanger geweest maar helaas abortus moeten ondergaan omdat mijn man medicatie slikte waar de risico's te groot waren voor een gehandicapt kindje. Was ook niet gepland. Daarna de pil weer geslikt. Nu 8 geplande rondes verder en lukt het niet:(
    Graag hoor ik of het mogelijk is dat ik nu te oud ben voor gezonde eitjes oid......... Ik ben net 36.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je een positieve test heb heb je in principe ook een eisprong, je cyclus is regelmatig, dus ik verwacht geen problemen. Als je wat ouder bent, 36 is zeker niet te oud hoor!- kan het wel wat langer duren voor je zwanger bent. Geduld is meestal de enige oplossing, de meeste stellen worden binnen het jaar zwanger en anders in het tweede jaar. Leef en eet allebei gezond, neem geen alcohol, rook niet, niet zomaar medicijnen nemen, gezond eten en voldoende slapen. Neem je ook foliumzuur?
    Succes en ik hoop dat je binnenkort zwanger bent!

Mirjam

Deel Deze Pagina