krampjes

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door kwebbel86, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het welbekende krampjesverhaal. Hier al meer dan 3u wakker. Bijna in slaap en dan hups, speen uit en wakker. Het schijnen krampjes te zijn. Spartelt soms erg met armpjes en beentjes. Op advies vk nog 30cc extra gegeven ivm grote zuigbehoefte. Maar pffff wat is dit erg :( wanneer zou het minder worden??

2. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    het wordt het echt minder hoor .........ozne man had er ook last van en zijn we bij elke voeding infaco, gaan geven en toen ging het steeds beter :)

sterkte

3. kwebbel86

Ze lijkt 's avonds ook meer honger te hebben. Overdag drinkt ze met moeite de fles leeg en 's avonds lijkt ze onverzadigbaar. Vreemd, met krampjes moet je dan toch niet teveel hebben lijkt me. Gisteravond van 22.00 tm 01.00 wakker, na de extta fles van 60cc is ze in slaap gevallen tm 05.00 uur.

4. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik schreef het middeltje verkeerd, heet infacol te koop bij kruidvat.
    Wij hebbend e eerste nachten ook vreselijk getobt, hahaha roze wolk , nee hoor, vonden wij neit. het enigste wat we wilden is slapen!
    Op een gegeven monet ging eht steeds beter, ook door gebruik van het middeltje en s aovnds iets meer voeding.
    ik heb de eerste drie maanden gekolfde borstvoeding gegeven en hij kreeg s avonds gewoon wat meer in de fles. heeft overigens lang geduurd, drie maanden voordat hij doorsliep, een week voordat ik moest gaan werken.
    Onze kleine man was maar 2500 gram dus had gewoon die nachtvoeding nodig en gaf dat dan ook aan.

ken je het produkt, infacol al?

5. kwebbel86

We zijn eergisteren al gestart met infacol, het lijkt tot nu toe niet minder te worden. Hoe lang duurde het voordat het werkte bij jou?
    We zijn sinds vanmorgen ook overgegaan op hypo allergeen van friso. De kraamzorg zag ook dat wij gewoon ons machteloos voelen. Hopelijk gaat het nu beter. Ik weet echt wel dat krampjes voorkomen maar ik wil ook graag dat ons meisje daar zo min mogelijk last van heeft.

6. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.156
    1.038
    113
    Hoihoi,

Met infacol moet je ook goed uitkijken.
    Het staat niet echt bekent maar infacol kan als bijwerking misselijkheid en obstipatie hebben.
    Moest er gelijk mee stoppen..
    Heeft bij de kleine man maar eventjes geholpen.
    Wilde het ff kwijt :)

7. miepje81

miepje81 Lid

14 mrt 2011
    42
    0
    0
    NULL
    noord-brabant
    Wij gebruiken ook infacol, bij ons helpt het goed. Idd wel kijken hoe jullie kindje er op reageert ivm met misselijkheid en obstipatie. Ben ook overgestapt van avent naar dr brown fles, bronwater (sommige kindjes schijnen last te kunnen hebben van kraanwater) en in iedere fles orthiflor. Dat laatste is een probiotica speciaal voor de nog niet ontwikkelde darmpjes. Pas bij 2 flessen niet gedaan, en gelijk weer krampjes.
    groetjes

8. MoedertjeM

6 sep 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook infacol en zijn in de derde week overgestapt naar Nutrilon Omneo. Helaas hielp dit ook niet heel goed,

Wat bij onze man erg werkte tegen de krampjes was fietsen met de benen. Na een minuutje fietsen was het huilen gestopt en ging het stukken beter..

Na 10 weken was het gelukkig allemaal over!

9. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Infacol hielp bij ons niet. Wijmgebruiken abc dophilus voor onze kleine en dat is echt top spul. Het is wel wat duur maar je doet er erg lang mee. Uiteindelijk goedkoper dan infacol.

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier VSM cinababy en soms venkelthee (i know mag niet, maar werkt hier perfect)
    Uiteindelijk met 6 weken overgestapt op Friso Comfort.
    Ze is nu bijna 12 weken en het word duidelijk minder

11. kwebbel86

Na een week met Infacol al helemaal weg! Perfect spul! Heb nog wel een potje in voorraad.. just in case....:)

12. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Bij onze derde was infacol een wondermiddel.
    Hij moest ook HA voeding hebben en dat hebbn we trouw gegeven. (ivm het feit dat ik astma heb) Maar als ik het allemaal geweten had had ik het niet gedaan.
    Toen we een keer overgingen (per ongeluk omdat het merk even niet te krijgen was) naar standaard was het krampjes probleem en de obstipatie ineens over. Dus mijn advies: volg je gevoel en kijk goed naar je kleintje.

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Bij ons werkte infacol absoluut niet... werd alleen maar erger juist.
    We hebben nu Omneo voeding en ze heeft nu nog wel eens krampjes maar gaat een stuk beter!
    Ik heb ook wel van cinababy gehoord wat ook kan helpen.
    Succes in ieder geval!;) Het gaat vroeg of laat helemaal over

14. kwebbel86

Wij geven ook HA voeding ivm mijn astma en allergieën en de allergieën van mijn man dus dat leek ons zowieso beter. Het is wel iets duurder maar de krampjes zijn een stuk minder! Ik geef infacol nog steeds omdat ik niet weet hoe het zal gaan als ik stop. Ze is nog maar zo klein...

15. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Onze dochter had ook ontzettend last van krampjes en slapen was een drama. Wij hebben haar toen op haar buik gelegd. Wel met de speciale matrasjes ed. Dan sliep ze binnen 5 minuten. Als ze dan sliep draaiden we haar terug.

16. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken Cinnababy van VSM. Werkt erg goed, de krampjes werden minder maar ontlasting doet nog steeds pijn bij hem. Wordt wel echt met de week beter.

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Krampjes horen erbij de eerste drie maanden. Het enige wat helpt en voor haar verlichting brengt, is haar bij je dragen. Wij hebben in het begin in ploegendiensten gewerkt, dan droeg mijn man haar een uurtje, dan ik weer. Ze had ook altijd 's avonds krampjes en het enige wat ze wilde en wat haar verlichting bracht, was tegen je aanhangen en wandelen. Tja, dan kies ik toch liever daarvoor dan middeltjes te gaan gebruiken.

Na 3 maanden was het echt voorbij.

Ik zou niet zomaar overstappen op andere voeding als er geen duidelijke aanwijsbare oorzaak voor is. Krampjes horen erbij, heb je het idee dat ze er abnormaal last van heeft of ook erbij spuugt of zich overstrekt, zou je ergens anders aan kunnen denken.

Het vele drinken is ook normaal, veel babytjes willen 's avonds clusteren en met zuigen en drinken kalmeert ze haar darmpjes. Geef er gewoon aan toe, des te eerder is het voorbij.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

O ik zie nu dat je al HA voeding gebruikt ivm allergieën. Het hoeft niet dat als je man allergieën heeft, zij deze ook zal ontwikkelen.

Deel Deze Pagina