Hallo, Onze zoon (3,5 mnd) krijgt bv en lijkt tot op heden zijn ritme nog steeds niet te kunnen vinden. Meestal meld hij zich om de 3 uur, maar kan ook 4 uur later zijn, maar ook 2-2,5 uur later... Heel globaal genomen waren dit zijn tijden: 0.30 4.00 7.00 10.00 13.00 16.00 19.30 Doorslapen doet hij dus nog niet, althans niet aan de goede kant van de avond/nacht, want hij slaapt vaak wel aan een stuk van 19.30 tot 0.30. De laatste vier dagen is hij echter van de leg...hij meld zich nog steeds wel rond 0.30, maar komt dan elke 2/2,5 uur en wil dan ook voeding, alleen speentje erin is niet afdoende. Naast het feit dat dit nieuwe schema extra vermoeiend voor me is, vraag ik mij ook af of de bv nog wel voldoende voedingsstoffen heeft. Ik merk dat hij over het algemeen overdag wel actiever is (hij kan wat meer zoals op zn zij draaien e.d.) en daardoor mss meer voeding nodig heeft omdat ie meer energie verbruikt?? Aan de andere kant is hij nu zelf ook moe van dit schema, want de laatste twee dagen slaapt hij overdag vrij veel voor zijn doen (is normaal geen grote slaper overdag). Overigens is hij verder wel gewoon lekker vrolijk, zn gedrag is verder normaal. Ligt het aan de bv, zijn het regeldagen of kan er wat anders aan de hand zijn en zo ja wat? En is er iets dat we zouden kunnen doen om het doorslapen te verplaatsen naar de nacht ipv de vooravond? Vast bedankt voor de reactie!
Hoi. Het ligt niet aan je melk! Die bevat voldoende voedingsstoffen. Heb daar vertrouwen in. Rond de 3 maanden hebben veel kinderen regeldagen. Dit kan varieren van 1 dag tot meerdere dagen. Ook tijdens sprongetjes hebben ze regeldagen. Rond de 3 maanden maken ze zo'n sprongetje door. Kijk eens bij Oei Ik Groei. Ook wanneer kindjes iets onder de leden hebben, hebben ze regeldagen. Op die manier krijgen ze meer anti-stoffen binnen via jou. Soms merk je niks aan je kindje, behalve het meer willen drinken. Op dit moment zou ik het accepteren zoals het is en blijven voeden op verzoek. Groetjes Saskia