Hoi Dames, Ik heb nog even een vraag. Tijdens het flesje drinken heeft onze dochter last ( van wat ik denk) krampjes. Maar ik heb gelezen dat dit pas na een half uur kan komen? Soms komen ze ook wel later maar vaak ook tijdens het fles geven al. Als ze krampjes heeft, dan trekt ze zichzelf helemaal ineen en moet huilen het is snel weer over en drinkt dan verder. Klinkt dit als krampjes? Als het net na de fles is, dan houd ik haar rechtop en dat schijnt te helpen of plat liggen vind ze dan ook niet erg. Ik heb soms ook aan reflux gedacht maar eigenlijk heeft ze niet alle symptonen, ze spuugt wel eens, soms na elke fles maar soms ook helemaal niet. Ze ruikt niet zuur uit haar mondje, is de hele dag vrolijk, heeft bij ligging geen pijn. Ze niest wel veel, althans een keer of 2/3 per dag. Maar misschien is dit wel normaal. Klinkt dit voor jullie als krampjes? Moet ik aan de speciale voeding gaan of zal indikken al helpen? Want ze drinkt vaak ook heel snel. Dit is niet altijd gecombineerd met de krampjes.
Hallo, Onze dochter had ook last van krampen tijdens de fles maar ook wel last van melk/zuur wat weer omhoog kwam. Wij zijn de dr brown fles gaan gebruiken en sab simplex druppels + 1 schepje nutriton. sinds we dit zijn gaan doen ging het een stuk beter ik zou niet meteen aan een andere voeding gaan maar eerst kijken hoe het gaat met bijv een anderw fles
Krampjes vind ik een beetje overkomen als weeën. Ze krijgen een pijnscheut en als die weg is liggen ze weer ontspannen. Als ik het zo lees kan het goed zo zijn. Een beetje krampjes is normaal, want het kindje moet gaan wennen aan de darmen die beginnen te werken. Hier ontstond het toen de kleine van de overgangsontlasting naar de gewone ontlasting ging. Maar de onze is dus nog maar 2 weken nu. Hier nog amper krampjes door de Dr Brown fles, die heeft een kleiner gat waardoor het meer op borstvoeding lijkt. Avent heeft een te groot gat, waardoor ze meer lucht binnen krijgen. Verder werkt het ventiel super om de lucht niet in de melk te krijgen, bij de avent gaat de aangezogen lucht door de melk. Koop wel die met een brede speen/hals, niet die met de smalle! Verder kun je als de krampjes wel lang aanwezig zijn eens een enkele keer sab simplex door de melk doen. Weet even niet de Nederlandse variant, de Duitse Sab simplex werkt nog beter dan de Nederlandse. Gebruik dat echter niet te veel, want dan legt het de darmen stil. Als je kleine niet zo vaak krampjes heeft, zou ik de natuur zijn werk laten doen.
Ja idd. ik zeg wel eens voor de grap. het lijken wel weeën. Ze heft het niet altijd dus ik laat het voor nu even zo. Ik gebruik nu al difrax, ook met een ventiel. Avent vind ik niets, die flessen dronk ze in 5 min. leeg.