Hoi allemaal, Ik heb binnenkort een week vakantie en die wil ik gebruiken om mijn zoon van 7 maanden op zijn eigen kamertje te gaan leggen. Hij wordt 's nachts vaak wakker, misschien wel omdat hij toch teveel geluiden hoort omdat wij naast hem slapen...(ik denk dan aan: geluiden bij het omdraaien, snurken enz.) Daarnaast ben ik misschien te snel bij hem als hij 's nachts wakker wordt en daarom leert hij waarschijnlijk ook niet om zelf weer in slaap te vallen. Overdag is dit namelijk ook een groot probleem...(als ik hem niet in slaap wieg, slaapt hij gewoon NIET). Ik weet dat dit deels "aangeleerd gedrag" is, maar het is uit nood geboren omdat hij de eerste maanden extreem veel gehuild heeft... Iemand tips over hoe ik dit aan moet pakken? Ik was van plan om zijn bedje op mijn kamer te laten staan een tijdje (voor nood) en een ander bedje op zijn kamer te zetten, om te oefenen zeg maar... Ik weet het niet hoor... Hopelijk heeft iemand tips!!!
Ik zou juist een matras voor jou op zijn kamertje zetten, mocht hij het echt te bont maken, kan je er altijd nog naast gaan liggen.
Gewoon doen. Niet teveel over nadenken. En vooral niet stressen. Wij hebben dl van de een op de andere dag in haar eigen kamer laten slapen en dat ging goed. Het hoeft dus geen probleem te worden. Degene die er het meest problemen mee had was ik
Hier heeft onze dochter ook tot ruim 7,5 maand in het wiegje bij ons op de kamer geslapen. En we hebben haar 'cold turkey' van de een op de andere dag in haar eigen kamertje in haar eigen bedje gelegd wij ook in ons eigen bed. Nooit geen enkel probleem ze heeft geen kik gegegeven. Alleen ik deed geen oog meer dicht toen hihi
Tips zijn er niet echt, het is gewoon een kwestie van doen. Wij zijn begonnen met overdag op haar eigen kamer en na een week ook snachts, ging super goed!