Met de auto op vakantie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by KimHugo, Apr 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimHugo

KimHugo Actief lid

Apr 3, 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Als mijn kleintje zes maanden is gaan we met de auto naar Italië ivm een bruiloft. Wie heeft tips en ervaringen met een kleintje zover op pad.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Nog geen ervaring voor zo'n lange reis, maar gaan over enkele weken op vakantie naar Denemarken :)

Voor ons is het aan een stuk door circa 8 uur rijden, maar dat doen we niet. De planning is 7-9 (uiterlijk 9:30) rijden en dan koffie/fruit doen. Erna weer 2-2,5 uur rijden en gaan lunchen. Dan weer 2-2,5 uur rijden en dan thee/koekje doen en dan het laatste stuk rijden.
    Oudste zak tussendoor vast wel een keer moeten plassen, maar dat zien we wel.

Ik wil vooraf wat boekjes, speelgoed apart houden om stuk voor stuk te geven, verdeelt over de dag.
    Zelf drinken etc mee nemen in een koelbox.
    Daarnaast hebben we een dvd-systeem, dus die gaat mee en ja die dag zal deze heeel veeel aan staan. Voor 1 dagje is het jammer dan ;)

Overigens zijn onze jongens het wel redelijk gewend om langere stukken in de auto te zitten. Naar familie en gedeelte vrienden is het 2,5 uur enkele reis :)

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Regelmatig stoppen en uit de maxicosi...
    Verder zal je kleintje veel slapen verwacht ik.

Evt kleine op de bijrijder stoel en de bijrijder op achterbank ivm vermaak, speen tec

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik zou liever de kleine achterin laten en bijrijder ook achterin. Als bestuurder zal je toch snel opzij kijken en dus afgeleid zijn.

Mocht je de mc voorin zetten; let er goed op dat de airbag uitstaat!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ja afgelopen zomer was mijn zoontje 5 maanden..wij zijn toen ook naar italie geweest (gardameer) en hebben daar in een tent gekampeerd

6. tuc

tuc Niet meer actief

Wij hebben het in 1 keer gereden...uiteraard afgewisseld. Zijn om 23.30 na de laatste fles gaan rijden. Uiteraard is normaal het advies om een kindje maximaal 2 uur in de maxi cosi te laten, maar voor zo'n reis deden we dat dus niet. Onze zoon had daarvoor nog amper in de maxi cosi gezeten dus dat zal wel goed zitten. Hij heeft van 23.30 tot 6 uur aan 1 stuk geslapen, dus niet wakker gemaakt tussendoor. Om 6 uur flesje gegeven, wij ontbeten en hij lekker spelen. Na een uurtje doorgereden, hij sliep gelijk weer. Om 10.30 nog een stop van een half uurtje en waren om 13.00 op de campingm

7. KimHugo

KimHugo Actief lid

Apr 3, 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    eigen tent of zon rent a tent ding met alles er op en eraan? ik wil ook zoiets.
    wij willen in zwitserland en noord italie een stop doen. moeren naar zuid door. lekker lang dus. veel stoppen denk ik.

8. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48

Zo hebben wij het ook gedaan de eerste lange reizen ;)

9. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Wij gaan met de Pasen een weekendje naar de Franse Ardennen. De kleine gaat ook mee. Is zo een 3,5 uur rijden. En van de zomer gaan we 2 weken naar zuid Frankrijk. Ben ook wel benieuwd hoe dat gaat. Dan gaan we in ieder geval ook 's nachts rijden.

10. KimHugo

KimHugo Actief lid

Apr 3, 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Ja toch wel spannend. Waar moet je allemaal aan denken voor in de auto he? Speelgoed en lijkt me ook lastig met temperatuur. Airco koud, auto lang in de zon te heet... We zullen het meemaken.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Eigen tent...maar huurtenten van Roan zijn ook heel erg goed. Die zijn er veel in italië.

Share This Page