Oke, het onzekere moment is gekomen Vanochtend toch maar een citrosan genomen, omdat ik echt niet goed werd van de oorpijn en keelpijn. Al een week last van inmiddels. En icm met peuter niet fijn. Maar nu heb ik geen last meer van oren en keel, maar ook veeeeeel minder van borsten en lage rugpijn. Dat is toch eigenlijk best logisch? Paracetamol dempt toch alle piijnsignalen, dus ook die van zwangerschapssymptomen? Net actiontestje gedaan teststreep nagenoeg identiek aan controlestreep daar werd ik dan wel blij van.
Je mag volgens mij gewoon paracetamol gebruiken. Ikzelf ben behoorlijk ziek geweest tijdens zwangerschap en mocht drie keer daags twee paracetamol gebruiken, neusspray (xyl..huppeldepup) en tijmsiroop. Citrosan is toch paracetamol met vitamine c? Kan geen kwaad. Neusspray kan trouwens ook prettig zijn voor je oorpijn. Beterschap!
Zover ik weet mag je tijdens de zwangerschap helemaal niks anders pakken dan gewoon de echte paracetamol? Tenzij een arts je iets anders voorschrijft natuurlijk. Geen idee wat er precies in Citrosan zit, trouwens, je mag volgens mij ook niet alle neussprays tijdens de zwangerschap gebruiken? Heb ik toch eens ergens gelezen.
Uiteraard heeft deze bange poeperd eerst opgezocht of citrosan gewoon kan en dat kon geen kwaad. Ik heb een neusspray via de huisarts. Heb ik nog niet gebruikt. Mocht ik dat wel gaan doen, dan check ik natuurlijk eerst de bijsluiter Xylometazoline heb ik ook in huis idd Maar ik vroeg me vooral af of het logisch is dat ik minder oorpijn heb EN minder borstenpijn door de paracetamol
Citrosan is toch gewoon paracetamol met een vitamine C-boost? Logisch dat het ook tegen andere pijnklachten werkt. Ik ben blij dat je je beter voelt Vooral bij oorpijn blijven neussprayen! In ieder geval met zoutoplossing. Zoutoplossing zorgt ervoor dat snot en slijm vloeibaar blijft, neusspray met werkzame stof zorgt ervoor dat je neusslijmvlies slinkt. Neusspray met xylometazoline voor kinderen mag sowieso volgens de bijsluiter als je zwanger bent (niet langer dan een week, maar das altijd). Die voor volwassenen alleen in overleg met de huisarts. Beterschap!
Bedankt voor de tip! Dan ga ik morgen wellicht even de xylometazoline voor kinderen halen voor mezelf. Om die van mijn zoontje te gebruiken is niet zo fris natuurlijk
De xylometazoline neusspray mag je niet langer dan een week gebruiken ik gebruik hem zelf ook alleen dan voor de nacht zodat ik in ieder geval kan slapen en deze krij ik op recept van de huisarts Ik heb nu weer last van mijn neus en keel, gisteren dacht ik dat ik kapot ging van de pijn. Ik heb netjes om de 4 uur 500mg paracetmol geslikt en om de 2 uur keeltabletten chloorhexidine die ik volgens de apotheek zelfs om het uur mag gebruiken. Vandaag al een stuk minder last van mijn keel En ja, je kan minder oorpijn en borstenpijn hebben na inname van paracetamol
Je mag gewoon xylometazoline voor volwassenen gebruiken hoor. Heb ik ook gedaan bij beide zwangerschappen!
Hier veek citrosan in begin genomen tijdens maagpijn.. En ja het werkt pijnstillend daardoor ook op jouw andere pijn klachten..Van de huisarts mocht het ook gewoon zoals ander zei is puur paracetamol en vitamine C