Hallo allemaal, Ben benieuwd wat jullie zouden doen! Mijn dochter van bijna 8 maanden wordt sinds een week of 6, 1 tot meerdere malen in de nacht wakker. Wordt niet keihard huilend wakker, waarschijnlijk ook omdat ik snel naar haar toe ga, haar speentje geef, of haar weer rechtleg nadat ze in een kromme en krappe positie ligt Zeg niks tegen haar, kamer blijft donker doe haar muziekbeertje aan en ga weer weg. In eerste instantie dacht ik dat dit het 26 weken sprongetje was en "gooide" het op een fase maar volgens mij is dit geen fase meer. Ze krijgt om 7:00,11:00,15:00 en 19:00 de fles. De fles van 19:00 is 210 met 7 schepjes en de rest van de flessen zijn 180 met 6 schepjes. Gedurende de dag krijgt ze brood,fruit, groente met aardappel of rijst, tussendoortje zoals cracotte of soepstengel. We hebben vanaf dag 1 een ritueel waar ik niks aan heb veranderd behalve dan dat ik niet altijd meer consequent ben als ze wakker wordt na een kort dutje dat ik dan haar luier verschoon. Als mijn dochter de eerste vermoeidheidssignalen vertoond leg ik haar in haar bedje op haar eigen kamer om te slapen. Ze heeft geen vaste slaaptijden of hoeveelheden want ze is een zeer wisselvallige dame als het om slapen gaat . Als ik op pad ben en ze is moe dan valt ze in de wandelwagen inslaap. Nadeel is dat als je stopt met wandelen ze weer wakker wordt Spreken we over een slaapprobleem? Ik kan en wil mijn dochter niet laten huilen maar wil ook voorkomen dat het op een gegeven moment wel op het punt komt dat dit moet. Pak ik het goed aan zoals ik het nu doe?
Mijn dochter heeft ook periodes dat ze onrustig slaapt en dan is vaak haar speen het probleem. Slaapt ze gelijk daarna weer verder? Want ik vraag me af of dat muziekbeertje aanzetten wel handig is midden in de nacht. Mijn vriend heeft dat 1 keer 's avonds laat gedaan bij onze dochter en vervolgens sliep ze de hele nacht onrustig, zij krijgt hem alleen aan wanneer ze in bed gelegd wordt. Verder lijkt me niks mis met de dingen die je doet hoor.
Ja valt vaak snel weer in slaap. Soms regelmatig daarna wel weer wakker maar heb het nog nooit meegemaakt dat ze echt klaarwakker was. Zal idd eens proberen het beertje niet meer aan te doen.
Nee hoor meid, ik vind het geen slaapprobleem. Zeker niet omdat ze weer makkelijk gaat slapen. Ik vind dat je het heel goed doet! Mijn dochter is 2,5 en ik moet nog steeds meerdere malen per week er even uit. Voor een plasje, een slokje water, of soms alleen voor even toedekken en een kusje. Ik vind het pas een probleem als ze niet meer gaat slapen
Onze dochter is tot 13maanden zo de nachten doorgegaan... ik kon er niks aan doen wat ik ook deed en probeerde. Nog steeds geen idee wat er toen geweest kon zijn. Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurt als je even wacht met naar haar toe gaan (niet zo lamg wachten tot ze over de rooie gaat natuurlijk) maar misschien valt ze wel heel snel weer terug in slaap en is het huilen slechts jammeren/jengelen. En als je dat geen lekker gevoel geeft zou ik gewoon naar haar toe blijven gaan zoals je al doet. Tot ze kunnen praten en uitleggen waarom ze wakker worden iz en blijft het gissen wat het is.
Bij ons is het vanaf 7 maanden tot 9,5 maand ongeveer ook zo gegaan. Lange faaaaase Nu slaapt hij de nacht vaak weer heerlijk door, met af en toe een uitzondering.
Je doet het heel goed, behalve dat muziekje. Het is een fase van een mega (lange) groeispurt, een mentale en fysieke, hier was het ook zo. Ons zoontje had en wilde geen speentje, dus hier was het vaak een miniflesje en sliep hij meteen weer door. Het is niet gek dat ze tijdelijk wat meer voeding nodig hebben ook al begrijp ik mensen die dat 's nachts niet willen doen ivm met gewenning. Misschien de laatste fles terugbrengen naar 180/6 en dan wat schepjes pap er doorheen?