krampjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door PukjePuk, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Adrienne,

    Kunnen dit krampjes zijn? Na voeding vanacht en overdag een keer eerst rustig en daarna hard huilen. Niet te troosten door een aai over zijn hoofdje en speentje. Pas echt getroost door tegen mij aan te houden, te wiegen en over zijn buikje te wrijven. Ik hoorde het ook die keren echt borrelen in zijn buikje en als hij in slaap viel was dit heel onrustig en snel weer wakker en huilen. Bij het huilen ook schoppen met de beentjes en overstrekken. Hij had geen honger.

    groetjes, pukjepuk
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Het kunnen goed krampjes zijn hoor. Ze telen dan ook hun beentjes op en huilen met uithalen.

    Had je infacol al geprobeerd?

    Groetjes Adrienne
     
  3. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Adrienne,

    Bedankt voor uw snelle reactie. Infacol nog niet geprobeerd nee.

    Is het zo dat baby's vanaf ongeveer 2 a 3 weken last van krampjes krijgen en dat dit vanaf zes weken weer afneemt?
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ze kunnen de eerste 3 maanden krampjes hebben.

    Groetjes Adrienne
     
  5. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Adrienne,

    Afgelopen nacht weinig of geen last van krampjes meer gehad.
    Werd wel drie keer in de nacht een keer wakker (geen honger), twee keer viel hij makkelijk weer in slaap en de derde keer wat moeilijker.

    Mogelijk misschien toch een onbehaaglijk gevoel in zijn buikje.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Infacol kan op zich geen kwaad om het te proberen. Het is geen medicijn. Het zorgt ervoor dat de kleine gasbellen omgevormd worden tot één grote gasbel zodat ze die makkelijker kwijt kunnen.

    Groetjes Adrienne
     
  7. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Adrienne,

    Ik ga het eens proberen. Vanacht na twee uur in de nacht weer elk uur wakker, maar snel weer te troosten. Hij schopt zich in de wieg steeds omhoog en komt dan met hoofdje tegen het hoofdeinde (randen) van de wieg. Dit ligt mogelijk ook niet fijn en doet hem wakker worden/ blijven en huilen. Mogelijk naast krampjes een oorzaak van het steeds wakker worden in de nacht. ;s Nachts probeert hij toch langere slaapjes dan overdag.
    Ik ga zijn ledikantje proberen vandaag, want ik vind dit zo ook niet veilig meer. Hij groeit zijn wiegje uit en met zijn gezichtje/ hoofdje tegen de randen aan vind ik niet meer veilig.
     
  8. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    wennen in het ledikantje gaat zo moeilijk, elke 30minuten ongeveer weer wakker en hardhuilen. En zo gaat het bij elk slaapje. Ik moet blij zijn als hij tussen het huilen en troosten door uurtje tot anderhalf uur tot zijn voeding slaapt. Bij hard huilen ga ik hem steeds weer na 5 minuten troosten en dan valt hij weer voor even in slaap.
    Nu de nacht nog. Ik weet gewoon niet hoe ik dit kan aanpakken. Ik hoop dat hij er snel aan went. Hij heeft wel zijn eigen speentje.
     
  9. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi ,

    Je doet het echt super. Kindjes van deze leeftijd slapen nog niet uren achter elkaar. Dat komt pas als ze wat ouder zijn. Ze slapen nu een uurtje en zijn dan weer wakker. Oefenen met in ledikant slapen kun je ook het beste overdag doen. In de nacht kost het je eigen nachtrust. Ik zou dat niet zo snel doen. Pas als hij gewend is ook in de nacht in ledikant.

    Groetjes Adrienne
     
  10. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het wennen in ledikantje gaat inmiddels iets beter, maar het is nog steeds wennen. Hij valt nog niet zelfstandig in slaap zoals in het wiegje hij dit wel kon, daar viel hij ook na een uurtje slapen zelfstandig weer het tweede uurtje in slaap. Dit koste een week, nu bij het wennen aan
    het ledikantje moet ik dat hetzelfde zien, neem ik aan.
     
  11. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Het feit dat het al beter gaat is positief!

    Super hoor!

    Groetjes Adrienne
     
  12. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    en het gaat steeds beter. Gisteren overdag drie keer zelfstandig in slaap gevallen in zijn ledikantje.
    Beste Adrienne,

    Late middagdut/ begin avonddut wel wat moeilijker om zelfstandig in slaap te vallen, maar dat is zijn (bijna dagelijkse, niet altijd) onrust/huilmoment v/d dag), dus dat logisch. Soms lukt slapen dan niet en wil hij troost, dat is dan maar zo.

    Afgelopen nacht en die nacht daarvoor prima. Rond 20:00 of 21:00 flesje en daarna gaan slapen tot de late avondvoeding/middernacht voeding. Vervolgens toen weer drinken en drie en half geslapen om even wakker te wakker, speentje gegeven en weer in slaap tot de vroege ochtend fles. Dus van de late avondfles/ middernachtfles tot de volgende fles zat 5 uur. Goed begin toch voor ukkie van nu net vijf weekjes.
    En ik denk dat dit alleen maar beter kan worden. Mag ik dit aannemen? tenminste je hoort dat ze na zes weken s nachts beter en dieper gaan slapen en dit ten goede van het doorslapen van de nacht?
     
  13. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Dat gaat de goede kant op inderdaad. Het zal steeds beter worden . En de late middag en vroege avond zin ze altijd wel wat meer wakker en willen dan wat meer aandacht.. allemaal normaal dus!

    Groetjes Adrienne en geniet van het mooie weer!
     
  14. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemiddag Adrienne,

    Ik merk dat Benjamin afgelopen week en deze week toch een stuk onrustiger is en als hij huilt, hij langer huilt en moeilijker te troosten is.
    Verder heeft dit niet echt effect op de lengte van zijn slaapje, maar meer
    over het algemeen.
    Klopt dat rond de zes weken er een piek is qua onrust en huilen dat dit tot zes weken eerst toe neemt en na zes weken meestal weer langzaam afneemt? Hij is zondag namelijk precies zes weken.

    Wij zorgen voor voldoende rust en voorspelbaarheid en regelmaat. Ook krijgt hij genoeg liefde en aandacht van ons, wij als ouders en Benjamin genieten ook echt van elkaar.
     
  15. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Dat klopt wel hoor... Kindjes van zes weken huilen wel wat meer dan pasgeboren baby's.. houd het wel goed in de gaten qua gewicht.

    Groetjes Adrienne
     
  16. PukjePuk

    PukjePuk Fanatiek lid

    3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    goedemorgen,

    bedoelt u zijn gewicht in de gaten houden?
    Zijn gewicht is prima, groeit goed.
    Het is vooral de onrust wat is toe genomen. Sinds twee nachten slaapt hij zo erg onrustig (heel veel bewegen), hij slaapt dan wel.
    Ik hoop dat deze onrust wel langzaam gaat afnemen.

    groetjes,
     
  17. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Oke, ik bedoelde dat je in de gaten moet houden of hij genoeg groeit, maar dat doe je dus. Prima! Als hij naar die drie maanden gaat wordt het vast rustiger.

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina