Humeurige dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn mannetje van 16 maanden is de laatste dagen super dwars, vooral in de middag als hij thuis komt van het kdv rond een uur of half 4. Niks is goed en hij huilt/zeurt om werkelijk alles. Heel vermoeiend want ik kom dan net thuis uit m'n werk en hij hangt dan de hele tijd aan m'n benen. Op me klimmen, vastgehouden willen worden. Hij is erg aanhankelijk maar tegelijkertijd ook heel boos en weet eigenlijk niet wat hij wil. Ik dacht eerst dat het kwam doordat hij daar niet goed slaapt (meestal maar drie kwartier tot een uur). Maar in het begin leverde dat eigenlijk niet zoveel problemen op (hij gaat nu sinds een maand naar het kdv). Heb net gezien dat hij z'n eerste kiesjes gaat Krijgen boven, misschien komt het daardoor? Ik kan niet eens normaal eten klaar maken etc :-/ of is het misschien een 'fase'? Nog meer moeders dit probleem? Hij slaapt Savonds ook met heel veel moeite in (heb ik al eerder topics over geopend)

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hier ook zo'n gezellig kind als kiezen doorkomen, druppels Chamodent en daarna weer een vrolijk kind.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Klinkt alsof hij boos is dat je weg bent geweest.

4. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Fase! Zoontje is ongeveer even oud en doet hetzelfde. Was een paar weken echt vreselijk maar nu is het weer beter :)

5. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Je beschrijft die van mij 😐
    Slaapt op kdv ook maar 1 uurtje max en daarna wil ie niks. Ik probeer maar een beetje de boel de boel te laten en met m naar buiten te gaan, speeltuin, dierentuin, mee boodschappen doen... Maar dan nog is het soms de héle tijd aan me hangen, geen speelgoed is goed, ondanks heel moe zijn alsnog pas om 20:30 in slaap vallen. Heeeeeel vermoeiend. Oh en weigeren te eten ook nog.
    Geen tips, alleen maar gedeelde smart

6. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier is het net zo, nu in combinatie met ziek zijn is dat echt niet leuk!! Volgens mij is het de 17-maanden sprong. Volgens het boek zit ze daar nu midden in. Sterkte! Er volgen vast weer betere tijden..!

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Thanks! Jullie ook! Worden ze ook zo snel boos om de kleinste dingen? Hier is het denk ik nog niet die sprong want hij is net 16 maanden (al wijken die periodes natuurlijk ook wel eens af). En misschien ook wel weer Verlatingsangst wat even opnieuw opspeelt..?

8. Ladybug85

Ladybug85 Niet meer actief

Zoontje is iets ouder maar inderdaad. Boos als iets niet lukt, boos als hij iets niet mag, boos als hij een filmpje kijkt op netflix en hij 10 seconden moet wachten tot de volgende begint....dat soort werk haha. En dan ook nog de hele dag mama! Mama!! Mama!!

9. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ah herkenning! Hier ook een eigenwijze dreumes die bij elke 'nee' zich huilend op de grond werpt. En idd kiesjes. Ik denk dat het uitzingen wordt en af en toe lekker de tv aan ;)

10. santom88

santom88 Actief lid

18 okt 2014
    182
    1
    16
    Ik herken het ook van mijn dochter. Het ene moment heerl vrolijk en het andere skast het zo om. Ik heb gelezen over een sprong. Met 3H's hangerig humeurig en huilerig. Hopelijk is het snel voorbij!

11. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Exact maar dan ook exact het zelfde hier en even oud... gaat nu weer wat beter dus heb goede hoop dat het ergste geweest is...

12. Boef12

Boef12 Bekend lid

6 jan 2012
    830
    702
    93
    Oooh wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enigste ben!
    Hier ook zo'n stuk chagrijn. ......
    Wil vanalles maar niks lukt en alles Is reden om boos te worden pffffff af en toe om hopeloos van te worden.
    kan me dit niet herinneren van mijn oudste :(
    oh en zijn jullie dames en heren ook ineens zo gefixeerd op dingen ZELF doen
    voornamelijk eten Is hier een strijd omdat ze dat dus zelf wil doen maar dat kan ze nog niet echt denderend.
    Waardoor dus alles van haar lepeltje af valt en ze weer boos word.
    meestal krijgen we er nog redelijk wat in Door haar eigen bestek te geven en wij met een eigen lepel of vork voeren.

13. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Hier dacht ik ook direct aan. En de combinatie met de vele dingen die in dat kleine koppie rondgaan. Probeer eens lekker samen op de bank te gaan, lekker knuffelen, filmpje kijken, zoiets.
    En wat bij onze oudste altijd goed werkt, hoe jong ze ook was, veel vertellen en uitleggen!

14. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Het boek geeft een moeilijke periode aan tussen 70,5 en 75,5 week. Dus dat zou wel kunnen. Hier ook alles ZELF willen doen en om niets boos worden. Hier voorkom ik veel boze buien door haar steeds even op iets voor te bereiden. 'Nog één boekje, dan gaan we naar bed', 'nog even zwaaien naar oma, dan gaan we naar huis'. Het grootste drama is hier weg gaan uit kinderboerderij of speeltuin. Dan wordt ze zo vreselijk boos... met slapen (nog) geen problemen...

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja alles zelf willen doen maar dat lukt natuurlijk nog niet dus dan is het meteen jengelen. Het is ook zo sneu af en toe! Maar zoals nu ook, een voorbeeld: hij wil op z'n driewieler klimmen en dat kan hij wel maar vindt hij vrij moeilijk dus dan begint hij al te jengelen, vervolgens wil hij samen met zijn bal er op klimmen en dat gaat natuurlijk niet. Dan probeer je dat uit te leggen: eerst klimmen, dan bal, mama helpt. Maar nee hoor :) dat over het boos zijn dat ik weg ben geweest weet ik niet, hij heeft het namelijk vaak ook al meteen in de ochtend bij het opstaan zodra we gaan verschonen, hij wil niet zelf lopen ik moet hem steeds optillen en daarna als we gaan spelen begint hij ook om alles te jengelen en zeuren

Deel Deze Pagina