Vanaf wanneer met de baby naar de kinderboerderij?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rietje88, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik had begrepen dat er een periode is waarin je nog niet met je baby naar de kinderboerderij mag. Maar als ik ga googlen dan kan ik niet echt concrete informatie vinden. Vanaf hoeveel weken zou het in dit deel van het jaar mogen?

2. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Nooit van gehoord dat dat niet mag...

Wij wonen op een boerderij, baby zat vanaf 6 dagen al tussen de dieren.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Nooit gehoord dat het niet zou mogen. Alleen is de vraag of een kleine baby er wel wat aan heeft. Ik ging met 3 maanden voor het eerst met hem, toen vond hij vooral de bomen mooi ;)

4. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Ik ben met 2 maanden al een keer geweest, maar toen had ze er nog niks aan :) Denk dat het leuk begon te worden bij een maand of 6/7.

5. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    met 10 maanden voor t eerst geweest, vind ie allemaal wel mooi om te zien. Nu gaan we regelmatig. Vooral de speeltuin+ zandbak die erbij is is populair

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik denk dat ze voor haar oudste kind wil gaan en dat baby mee moet;)
    Heb ook nog nooit gehoord dat het niet zou mogen ts

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nog nooit gehoord dat er een leeftijdgrens zou zijn om te mogen gaan. Bij mijn zoon ben ik voor het 1e jaar geweest. En sinds mijn dochter er is ben ik ook een paar keer geweest.
    Ik zie alleen maar ouders met baby's en kleine kinderen.

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zou toch lastig zijn als je op een boerderij woont ;)

9. Dayarana

Dayarana Niet meer actief

Eerste keer met 7/8 maanden geloof ik.. en dat vond hij fantastisch. Ik zou niet weten waarom je niet eerder zou mogen?

10. Gember

Gember Niet meer actief

Onze dochter van 1 vindt dieren vanaf ca 9 mnd heel leuk, ook katten en honden. We gaan nu af en toe even kijken bij de kinderboerderij, maar echt aaien en zo is nog wat vroeg vind ik voor de kinderboerderij. We leren haar nu met onze katten en opa's en oma's honden goed om te gaan. Bedoel je een leeftijdsgrens ivm evt Q koorts? Wij houden wel wat voorzorgsmaatregelen wat dat betreft aan, voor de zekerheid:

Q-koorts en de kinderboerderij - Vereniging Samenwerkende Kinderboerderijen Nederland

11. Rietje88

Ik wil idd met de oudste gaan. En de jongste moet dan mee. Een vriendin van me zei het en was daar ook wat angstig in. Daarvoor nooit wat over gehoord. Misschien dat ze de conclusie heeft getrokken dat het in het begin niet mag omdat zwangere vrouwen afgeraden word om te gaan. Ik ga de link even lezen.

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Paar weken oud, met de oudste mee, de jongste heeft toen enkel in de wagen liggen slapen en geen dier gezien.

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.896
    5.153
    113
    De jongste twee waren 2/3 maanden oud en dan gingen ze mee omdat we voor de oudste gingen. Nooit gehoord dat het niet zou mogen.

14. Rietje88

Nou top dan kunnen wij gaan zodra de regen voorbij is :)

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Onze dochter heeft er pas iets aan sinds ze 1 jaar is. Nu 1,5 jaar en ze kent bijna alle geluiden die dieren maken. Dus zij vind het leuk als we naar zoiets gaan, dan horen we de hele tijd 'Meuhhh en mèèè' :D

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Was dat niet alleen zo voor zwangere vrouwen én lammetjes? Of een combinatie daarvan ofzo?

Ik ben al drie keer geweest en mijn jongste is krap elf weken :)

17. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ben er met 8mnd geweest toen vond ze het nog niet zo. Nu oas geweest met 11 mnd en de heeft zelfs de geitjes gevoerd..

18. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Als je zwanger bent moet je oppassen met kattenbakken en mrsa volgens mij dat is vooral bij varkens en vleeskalveren. Maar gewoon rondlopen kan geen kwaad er mee werken is wat anders.

Dat zou anders betekenen dat ik 9 maanden binnen had moeten zitten met onze bestenbende thuis😄.

19. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    En toch raden ze aan als zwangere niet de dieren wei in te gaan als er lammetjes zijn..

Deel Deze Pagina