M'n dochter van 3,5 maand wordt elke ochtend wakker met krampen. Ze kronkelt, ze laat harde scheten en krijgt een harde buik. Dit duurt dan een paar uur. Eerder had ze het de hele dag door, maar dit is al verbeterd door de nutragimen voeding. Alleen de ochtend.. Zo sneu want ze is dan nog wel echt moe. Ze wordt er rond 5:30 wakker van en zoals nu slaapt ze dan pas om 8:30 weer. Infacol hielp niks, cinababy helpt een beetje. Ze slaapt ingebakerd. Difrax, avent, dr Brown hebben we geprobeerd. Iemand nog een tip? Ik had zo gehoopt het met 3 maanden over zou zijn..
Je zegt dat het beter is door Nutramigen. Gebruik je dan de basisversie, of AA (tegenwoordig puramino, dacht ik)? Want enkel die laatste versie van Nutramigen is volledig koemelkvrij, dus misschien is daar nog winst te halen?
Hier verergerde infacol de darmkrampen alleen maar. Hier ging het pas over toen ze bijvoeding kreeg. (fruit/ groente)
Door haar krampen durf ik juist nog niet te beginnen met 4 maanden.. Heb jij het wel gegeven met 4 mnd of langer gewacht?
Maar eerst werkte het wel, ze heeft het nu ruim een maand deze voeding. Kan dat dan met kma? Dat je op minder koemelk eerst goed reageert en dat het daarna weer erger wordt?
Ja, dat is klassiek bij een zware kma. Eerst is je lijf opgelucht dat er geen koemelk meer binnenkomt. En dan ontdekt het dat dat toch het geval is, onder de vorm van erg verknipte koemelk eiwitten. Enkel Nutramigen AA of neocate zijn volledig koemelkvrij.