hallo iedereen. ik ben zondag 16 maart bevallen van een gezonde zoon. maar hij heeft nogal veel last van krampjes. ik leg hem op zijn buikje op mijn schoot. hij laat dan windjes en valt dan in slaap maar elke keer als ik hem in zijn bedje leg begint hij terug te huilen. precies of hij heeft nog altijd krampjes. wat kan ik nog doen? heeft iemand hier ook ervaring mee?
Hallo Kitana, Als eerste Proficiat met je zoontje. Milou heeft ook veel last gehad van krampjes. Wij hebben dan ook veel met haar op de arm gelopen. Dus echt letterlijk op je arm, zodat je met je hand zijn een zachte druk kan geven op het buikje. Ook zat ik vaker met haar op mijn schoot. Tja hoe leg je dat uit. Ik had dan mijn knieen opgetrokken. En legde haar daarop. Dan duwde ik haar knietjes omhoog. (snap je het een beetje) Buikje masseren. En soms in badje helpt ook, daar worden ze dan ook nog eens moe van. Toen we erachter kwamen dat dat ook niet meer hielp zijn we begonnen met cinababy van VSM (is homeopatisch), maar toen was ze toch al 5 weken. Dat hielp goed. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, het is zo zielig als ze krampjes hebben. (ookal hoort het er een beetje bij) Succes ermee Anouk
Ik sluit me helemaal bij Anouk aan... fietsen met de beentjes, buikje masseren, en cinababy. En natuurlijk nog gefeliciteerd!
Lekker tegen je aan houden en laten slapen en zachtje masseren. Bij het aanleggen even goed opletten of hij goed toehapt.
Slaapt ie lekker als ie bij jou ligt? Mijn zoontje deed dit ook, maar als ik hem bij me hield (of papa) dan bleef ie lekker liggen. Het hoeven niet altijd krampjes te zijn, de kleine komt warm uit je buik, en vind het gek om alleen en koud in zijn bedje te liggen, zonder een hartslag of iets te horen... Overigens komt dat ook weer goed hoor, mijn zoon is nu 4 maanden, en ligt al vanaf 20 uur lekker te slapen in zijn bedje! Ondanks (of misschien dankzij, wie weet) het feit dat ik hem altijd direct heb opgepakt als ie huilde. Succes ermee, en natuurlijk nog super gefeliciteerd met zo'n wondertje
Eerst gefeliciteerd! Wat ook leuk en tegen de krampjes kan helpen en voor de heerlijkheid voor jullie bijde is baby massage! Hier krijg je goede tips voor massage's tegen krampjes en is een heerlijk moment voor jullie saampjes!
Ik had alles geprobeerd, maar niks leek te helpen...tot we de tip van cinababy te gebruiken en dit hielp redelijk. Ik weet niet of je flesvoeding geeft, maar het opwarmen van het water voor de voeding in de magnetron schijnt ook de krampen te bevorderen; au-bain-marie of in een flessenverwarmer is het beste. Succes ermee, groetjes, vonneg
Ik denk niet dat het krampjes zijn als je hem terug in bed legt, want dan zou hij ook wel huilen als hij bij je lag. Denk eerder dat hij nog gewoon lekker bij je wil zijn. De eerste weken hebben mijn vriend en ik elkaar telkens 'afgelost', de ene helft van de nacht had ik Eva en de andere nacht hij (we durfden/durven niet te slapen als ze bij ons ligt). Dit is vanzelf goed gekomen rond de 5 weken.
Naar de osteopaat! Die mensen kunnen veel betekenen. Ik ben er met mijn dochter geweest toen ze 3 mnd was en na 1 behandeling was ze kramp vrij. Als ik dat had geweten dan was ik er direct al na de geboorte mee naar de osteopaat gegaan, dan waren er een hoop krampjes bespaard gebleven! Ik weet wel al ik ooirt een 2de krijg, ga ik er direct na de geboorte mee naar de osteopaat.
Romano sliep ook eerst alleen op zijn buik op mijn borst zeg maar, als ik hem dan weglegde was het ook huilen geblazen of hij viel telkens 5 minuten in slaap en weer wakker! dacht ook dat het krampjes waren maar als hij bij mij sliep werd hij niet wakker...totdat ik hem een keer overdag op zijn buik in bed legde...hij heeft gelijk een paar uur achter elkaar geslapen! vond het doodeng ging elke 10 minuten kijken, maar sindsdien wil ie niks anders meer en slaapt ie heerlijk! En ben idd ook naar de osteopaat gegaan....sindsdien slaapt ie door 's nachts! dat kan ook helpen, misschien heeft hij een blokkade ergens zitten... Cinababy hielp hier ook heel goed, werd ie echt rustig van Succes!
Voor elk kindje is er wel iets anders dat helpt. Heb hier met luc een heleboel geprobeert. Venkelthee, rooibosthee, cinababy, sabsimplex. Op verschillende manieren in bed leggen met zijn buikje op mijn hand en dan wiegen. Niks hielp. Toen we aan het eind van ons latijn waren zijn we hem in gaan bakeren en dit hielp enorm. Hij sliep slecht door de krampjes en alleen maar bij ons op schoot. Luc kwam zo alleen niet goed aan zijn rust. Door het inbakeren kon hij meer ontspannen en beter slapen. Hierdoor zijn de krampjes voor 85% vermindert. Dit werkte bij ons goed. Je zult gewoon een aantal dingen moeten uitproberen.
Proficiat met je kleintje! Wat vervelend he, die krampjes. Noortje heeft er ook erg veel last van gehad. Iedereen heeft tips, maar dat wil niet bij elke baby helpen. Iedere baby moet die fase door. Darmpjes moeten goed worden ontwikkeld en de ene heeft er meer last van dan de ander. Ik heb ook alles geprobeerd, ze was troostloos! Tot ik op een gegeven moment radeloos bij de huisarts terrecht kwam. Zij adviseerde me met alles te stoppen (Omneo, venkelthee, Cinababy) en gewoon terug te gaan op de normale voeding. Ik heb dat gedaan en ook een andere fles gegeven (B-free). Binnen een week was mijn meiske geheel van de krampen af! Ik zeg niet dat al die tips die er worden gegeven niet helpen, maar kijk uit dat je niet te veel gaat proberen. Dat werkt tegendraads. Kijk voorzichtig wat het beste helpt bij je kleintje. En ja, het gaat over. Ook al heb je er nu niks aan, maar echt, jullie moeten hier ff doorheen. Sterkte!
ik weet niet of je borstvoeding geeft of de fles, maar toen ik net over was gegaan op de fles had lucas ook heel veel last van krampjes wij gaven nutrilon hypoalergeen en daar kreeg hij heel veel krampjes van toen zijn we over gegaan op nutrilon omneo tegen krampjes en hij is er nou zo goed als vanaf. heel veel sterkte en echt het gaat over. liefs diane
allersinds bedankt voor de vele reacties ik heb hier al een aantal nuttige tips gelezen die ik eens kan uitproberen. vandaag is de wijkverpleegster geweest en zij raadde aan om een babyfen te proberen. (heette vroeger windolie) is op basis van venkel olie. ik kan het eens proberen en zien of het helpt. ik laat hem na elke maaltijd altijd nog wat bij mij liggen. zo voelt hij mijn lichaams warmte. vonneg en diane, ik geef borstvoeding. diane bij mijn dochtertje, die nu bijna drie is, heb ik ook eerst nutrilon gegeven maar ze luste het totaal niet. bij haar ben ik overgeschakelt naar beba dat ging goed binnen. ook omdat het dikker is en ze daardoor een beter voldaan gevoel had. ook is het iets zoeter van smaak groetjes kathy
Je kunt Babyfen heel goed gebruiken om het buikje te masseren, maar je moet het je kind absoluut niet laten innemen! Venkel is namelijk giftig: http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ybenzenen/ Als je zelf maximaal 1 kop venkelthee per dag drinkt heb je vaak ook hetzelfde effect. Verder: vooral op de manier van aanleggen en drinken letten. Als je kind erg schielijk drinkt is er meer kans op krampjes, als je erg veel melk maakt, of de melk schiet erg krachtig toe ook. Maar daar zijn zat trucjes voor. Op zich denk ik dat je kindje toch vooral nog mamahonger heeft en daarom wel huilt in bed en niet tegen je aan. De overgang van lekker warm in de buik naar een bedje is natuurlijk ook best groot!
Nova heeft ook heel veel krampjes gehad. Ze heeft ook last van verborgen reflux, dus ik weet nu achteraf niet waardoor ze het meeste huilde. Ik heb alles geprobeerd. Uiteindelijk leek bij ons de Nutrilon wel goed te helpen, dat kan natuurlijk ook komen doordat het goed tegen de reflux helpt, maar de ontlasting wordt er ook wat gemakkelijker door. Door de osteopaat werd mij ook ABC-Dophilus aangeraden. Dat helpt om de darmflora wat sneller op te bouwen. Dat is ook goed voor de algehele weerstand dus gebruik ik het nu ook nog. Ik geef alleen flesvoeding dus ik weet niet of het ook effect heeft bij bv want dat is al goed voor de darmflora.... Ik merkte iig wel verbetering. Ook sliep ze ten tijde van die erge krampjes en reflux op haar buikje. Sterkte! Ik weet dat het een dooddoener is en dat je er nu niks aan hebt, mij leken die drie maanden ook onoverkomelijk, maar het gaat echt over!
Ik ben 2 x bij de ostheopaat geweest. En nu is ze ervan af. Kijk maar even bij mijn andere onderwerpen waar ik het geregeld over heb gehad met de krampjes. Ik gebruik ook Orthiflor Start voor de Darmflora.
Hier ook heel veel krampjes gehad, en af en toe nog, maar gelukkig niet meer na elke voeding.. - nu is het weer het spugen wat ons bezighoudt Hier waren voor krampjes de Sab simplex druppels vaak de oplossing. En rustig laten drinken. Dus na een paar minuten even van de borst halen voor een tgussentijds boertje, even laten zakken en dan pas weer verder drinken. We zijn ook bij een osteopaat geweest, maar die voelde eigenlijk weinig dat niet goed was of de krampjes zou kunnen veroorzaken. Ze werd er wel heerlijk ontspannen van.. Let wel op met venkelthee, heb ik ook veel (een paar koppen per dag) gedronken omdat ik dacht dat het tegen krampjes hielp.. Uiteindelijk bleek dat ik last had van overproductie, waardoor kindje zich overdronk en veel te veel voormelk binnenkreeg, dus groene poep, krampjes, spugen etc.. Ik hield dat zelf juist gedeeltelijk in stand, want venkelthee werkt juist de melkproductie in de hand! Net als Anijs, Sterremix, en borstvoedingsmix..