Ons meisje van 4 maanden krijgt een tandje!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elly1979, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Tamara begon de laaste tijd veel te kwijlen en alles in de mond te stoppen en op haar vuisje te 'kauwen'....

Ik ben begin deze maand naar het CB geweest en toen heb ik het verteld.
    Ook dat ik dacht dat ze misschien wel een tandje zou krijgen.
    De CB-arts wuifde m'n idee over de tandjes weg, want kinderen krijgen pas met 6 maanden hun 1e tandje!

Nou, donderdagmiddag had ze ineens hele rode wangen, accute luieruitslag en ze heeft de hele middag gehuild.
    Ik wist niet wat me overkwam, want Tamara is normaal een heel tevreden meisje, die alleen huilt als ze honger heeft of een vieze luier heeft.
    Kon haar alleen kalmeren door haar tegen m'n borst te leggen en met haar door de kamer te lopen.
    Ik wist niet wat er was...doorkomend tandje heb ik niet aan gedacht, want dat kon toch niet?!?

Zitten m'n man en ik vanochtend in haar mondje te kijken en ja hoor...onder komt er een tandje door!
    Je ziet zelfs al een wit puntje.
    Dus een tand...die kleine lieverd van me...

Heb vandaag meteen maar Dentinox en Chamodent druppels van VSM in huis gehaald.
    Gisteren en vandaag heeft ze gelukkig nergens last van, maar mocht ze weer last krijgen, heb ik in ieder geval wat in huis.

Wie heeft er nog meer ervaringen met kindjes die voor de 6 maanden tandjes kregen en wat gebruikten / gebruiken jullie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs Elly.

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    dat witte puntje kan ook een talgkliertje zijn..

een tandje is echt scherp, dus zou voor de zekerheid ff voelen!

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel kreeg rond 5 maanden 2 onder tandjes. Hier niks van gemerkt, maar oten met 6 maanden er nog 4 kwamen toen was het een drama. Ze wilde de fles niet hebben en alleen maar pap gegeven een paar dagen.

Wij smeerden dentinox en dat werkte perfect. En iets kouds geven om op te kauwen, een bijtring uit de koelkast wil nog wel eens verlichting geven.

4. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Nou, het voelt niet echt scherp, maar wel hard.
    Heb het vandaag ook aan m'n moeder laten zien en die zei ook meteen dat het een tandje is.
    Het zou in ieder geval verklaren waarom ze ineens luieruitslag heeft en zo huilerig was.
    Maar bedankt voor het meedenken hoor! :)

Liefs Elly.

5. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit was er ook snel bij..toen ze 3,5 maand was had ze al 2 ondertanden...nu heeft ze er inmiddels al 5...Het beste wat heir lijkt te helpen zijn gewoon doodnormale bijtringen...

6. Writer

Writer Niet meer actief

nou ben bang dat mij ook gaat overkomen
    sinds paar dagen doet selmen ook heel raar , veel huilen , steeds hand in de mond ,ook pakt hij mij vinger stopt in zijn mond , kwijlen , en ook veel huilen , normaal is hij altijd rustige jochie :(
    zou dat het zijn , gisteren heb even temp was 37 dus niks aan de hand

best vroeg als dat het geval is nou ben benieuwd hoor

7. randi

randi Niet meer actief

mijn dochter kreeg haar eerste tandje op 3 maand maar ze had er geen last van integendeel zelfs merkte het pas bij de borstvoeding :)

8. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Mijn dochtertje kreeg ook met 3 maanden al twee ondertanden (nu is ze 6 maanden en heeft nog steeds alleen die twee ondertanden). Ze kwijlde heel erg veel en was toen een beetje vervelend. We hebben er geen middeltjes voor gebruikt, maar wel af en toe een bijtring gegeven.

9. Writer

Writer Niet meer actief

had ze veel last van voor dat je door had dat tandtjes waren?
    want ik weet niet of dat tandtjes zijn , lijkt erg verdacht op nu , steeds mij schouders bijten en handtjes in mond en hij huilt dan echt heel apart ,alsof hij veel pijn heeft , temp is goed 37 , en verder kwijlen ik ben zoo benieuwd 8) en bang dat iets anders zou zijn :(

10. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    au au au....hahahaha :)

11. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Hallo,

Bedankt voor de reacties tot zover!

Ik merk dat Tamara nog niet eens zo jong is voor tandjes...jemig sommigen al met 3 maanden.
    De CB-arts zei heel reslotuut dat Tamara nog te jong was voor tandjes...

Heb hier ook bijtringen, die in de koelkast kunnen.
    Mocht ze weer last krijgen, geef ik haar die wel en ga ik die middeltjes eens uitproberen.

Ik herkende de geur en smaak van Dentinox trouwens meteen, kreeg meteen een flashback naar vroeger.
    Volgens mijn moeder smeerde ze dat vroeger ook op mijn tandvlees.
    Ik herinner me de smaak en geur...oud middeltje dus.

Liefs Elly.

12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

mijn dochtertje kreeg haar eerste tandje pas maar op 11 maanden door. maar als ze er last van had dan gebruikte ik teejel. is een gel die je op het tandvlees wrijft. dat verdoofd een beetje. ik woon in belgie dus ik weet niet of je het ook in nederland kan kopen.

en bijtringen kan je ook gebruiken. en in het ergste geval als je kindje er heel veel last van moest hebben dan kan je ook altijd een paracetamol geven (perdolan baby suppo's)

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Die cb arts mag dan wel eens naar de kindjes zelf gaan kijken ipv alleen maar de gemiddelden als standaard aan te houden ;)

Louise kwijlt met periodes ook heel veel en toen ze 2 maanden was werd me al gezegd dat er een tandje aan zat te komen. Volgens de "boekjes" zou ze nu gemiddeld 4 tandjes moeten. Het kwijlen doet ze nog steeds maar madam is nu ruim 10 maanden en nog steeds geen tandje te zien!

Veel succes/sterkte voor Tamara, hopelijk heeft ze er verder geen last meer van.

14. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mijn nichtje van 4,5 maand heeft er ook al 2, en de kids van mijn bazin hadden ze ook al vroeg, de eerste met 3, de 2e en de 3e met 5 en de jongste met 6 maanden.
    nichtje heeft weinig last, alleen spuitluiers, maar geen uitslag, en geen zeer mondje, ze slaapt wat meer als anders.

hier tot nu toe alles met chamodent bestreden, hoewel vorige week voor het eerst een zetpil gegeven omdat hij dikke koorts had van 2 doorkomende kiezen

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Volgens mijn moeder had ik bij 4 maanden mijn eerste twee tanden al. Zit in de familie. Een nicht van mijn vader werd met 1 tand geboren :)

Denk dat Elian ook tandjes begint te krijgen...

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha ja mijn neefje ook, ach die dingen komen als ze klaar zijn, het is net als lopen, sommigen doen dat met 9 maanden al, sommigen pas met 1,5. lars loopt aan de hand zo mee, maar vertikt t om los te lopen. maak me er niet druk om, er komt een dag dat ik wou dat ie t nooit had geleerd haha

17. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Hallo,

Natuurlijk is 6 maanden een gemiddelde.

Ik kreeg volgens mijn moeder m'n 1e tandje rond de 6 maanden, maar m'n broertje pas met 9 maanden.
    M'n ouders grapten in die tijd dat ze alvast een kunstgebit voor m'n broertje wilden bestellen... ;)

Vind het nu idd wel raar dat de CB-arts zich zo vasthoudt aan de gemiddelden.
    Ga er de volgende keer wel wat van zeggen.

Nou meiden, bedankt voor jullie reacties en tips tot zover hoor!

Liefs Elly.

18. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey is al 2 dagen aan het huilen, hij kwijlt alles onder zelfs zo erg dat het door de slab heen gaat en zijn romper dat is! Hij is echt ontroostbaar, en kluift zijn hele handjes af. Als hij huilt is hij echt overstuur maar we zien nog niets in zijn mondje.

19. Writer

Writer Niet meer actief

ja rox hier zelfde , zo sneu ,hij is ook ontroostbaar , optillen,op schoot niks is goed allen alles in de mondtje en kwijlen, ook mij schouder en handen pakt hij :)
    ik kijk steeds en soms zie wel wat wit streep maar het kan ook gewoon de kaak zijn dus ben zoooo benieuwd ,vandaag langs etos voor bijtring hadden ze niet (einge winkel op zondag open , dus morgen ha ik wel eentje kopen
    kus voor joey ;)

Deel Deze Pagina