krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kitana, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Venkelthee leidt tot verstopping!!! De kraamzorg bij ons hier mag het niet meer aanraden en de moeder mag het zelfs niet meer drinken!
    ABC-Dophilius is ook een goede idd, let wel dat de plas dan sterker gaat ruiken....

Groetjes, vonneg

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je venkelthee wilt proberen, nooit meer dan een kopje per dag voor de moeder.
    Vaak heeft de geur van venkel trouwens al een kalmerende werking.
    In Indonesie heb je Minyak Telon en Balsem Telon, dat is olie of balsem met venkel om het buikje te masseren. Is in Nederland ook in de betere toko te koop. Werkt heel goed in combi met massage, en de geur is ook kalmerend.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik drink elke dag wel 2 kopjes venkelthee en geen last (meer) van overproductie of verstopping, integendeel, Eva poept nu elke dag sinds ik het weer drink :(. Eva heeft eigenlijk nooit echt last gehad van krampjes, met of zonder thee.

4. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

ik heb eens op die site gekeken en inderdaad daarin staat dat het slecht is voor babytjes. maar ik vraag me dan af waarom dokters en verpleegster het voorschrijven en aanraden voor het te gebruiken tegen krampjes als het heel slecht is, zelfs giftig. ik kan er zelf er niet meer aan uit.

wat raad jij mij dan aan. want ik wil mijn manneke zeker niet vergiftigen hoor. (welke normale moeder wilt dat nu wel)

5. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Wat bij ons erg hielp is hem 15 minuten laten bijkomen na een fles, buikje zacht wrijven en goed laten boeren. Ik heb ABC-dophilius gebruikt en dit helpt ook erg goed. Daarvoor hadden we Cinababy, maar dit hielp maar mondjesmaat....

Groetjes, vonneg

6. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey vonneg

mijn zoontje krijgt borstvoeding. hij boert niet na elke maaltijd. maar laat hem wel altijd eventjes bij me liggen als hij gedaan heeft met eten. daar genieten we allebei heel erg van.

het is wel raar dat hij zoveel last heeft van krampjes en mijn dochtertje praktisch niks toen ze nog baby was.

mijn moeder zegt dat jongetjes er meer last van hebben dan meisjes. heeft er iemand hier ervaring mee?

7. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Met borstvoeding kun je allicht Cinababy gebruiken, misschien is het voor hem wel dé oplossing en het is homeopatisch, dus baat het niet, schaadt het niet, toch?!

Succes!

Groetjes, vonneg

8. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey vonneg

kom je van België of van Nederland. en cinababy waar kan je die halen?

9. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik kom uit Nederland en Cinababy kun je bijvoorbeeld bij de Etos halen

Groetjes, vonneg

10. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ik zelf kom uit Belgie en het is eigenlijk de eerste keer dat ik ervan hoor van cinababy.

kan je het ook bij de apotheker krijgen want wij hebben hier geen Etos. (denk ik :( )

11. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
  12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    bedankt voor de tip.

heb jij een zoontje of een meisje. of allebei?

13. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Graag gedaan :)

Ik heb een zoontje van 14 maanden en de tweede is onderweg :D

Groetjes, vonneg

14. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    heeft hij ook heel veel last gehad van krampjes of niet?

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Onze ervaring is dat een goed boertje toch wel erg goed helpt tegen krampen..

Als het boertje soms niet goed komt, probeer dan eens de volgende houding:

* Kleintje op je schoot, waarbij hij iets voorover leunt en steunt op de palm van je hand. Ligt eraan of je links of rechtshandig bent, bij mij steunt ze op mijn rechterhand.

* Als je kindje nog klein is, kan je met je duim en wijsvinger het hoofdje ondersteunen.

* Met de andere hand wrijf en/of klop je zachtjes op het rugje..

Feitelik hou je je kindje dus tussen je twee handen op zijn buikje en rugje overeind..

Wij boeren nu altijd zo en werkt hier veel beter dan op mijn schouder boeren. Meestal hebben we nu binnen een paar minuten een goede dikke boer!

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    onzin!!! Wij hebben een dochter en die heeft er ook veel last van. Kan me niet voorstellen dat een jongetje er nóg meer last van kan hebben.

17. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    ik begrijp eigenlijk niet waarom ze in nl geen "gripe water" verkopen.
    mijn zus woont al jaren en engeland en heeft 2 kidneren gerkegen daar.
    daar geven ze gewoon gripewater aan babies en het help echt verschrikkelijk goed.
    ze gebruiken het al jaren en niet alleen zei bijna iedereen in engeland.
    hert bevat dilzaad olie en sodium carbonate als het goed is

http://www.gezondheidsplein.nl/patientv ... mpjes.html\

http://www.britsuperstore.com/acatalog/ ... Water.html

en verder kan je googlen en zoeken naar gripe water staat veel info op ;)

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Verbijsterend dat artsen zoiets adviseren? Houden ze hun literatuur dan niet bij?

De werking van venkel bij krampjes is trouwens nooit wetenschappelijk bewezen. Wil je het proberen, drink dan zelf gewoon een kopje thee en gebruik de olie om het buikje te masseren.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gripe water wordt evengoed afgeraden, omdat het dillezaad ook estragol bevat en dus hetzelfde nadeel heeft als venkelpreparaten. Ook het erin verwerkte natriumbicarbonaat (bakpoeder) is minder geschikt voor babies, en daarnaast bevatten sommige merken ook nog eens alcohol.

20. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dus venkelwater is slecht voor baby's. Dit gebruik ik nu bij onze dochter omdat ze erge last van krampjes heeft.
    Ik heb het idee dat Cinababy bij onze ochter averechts werkt, als ik het had gebruikt gierde ze het uit na de voeding. Dus dat durven we niet meer te proberen.

Deel Deze Pagina