krampjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kitana, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo iedereen

toch raar dat elke baby toch anders reageren op homeopathische middelen.
    het is uiteraard altijd een beetje zoeken wat het beste is voor je babytje, waar hij/zij het beste op reageert. maar dan moet je het wel kennen natuurlijk. want er bestaan zoveel middeltjes dat je tegenwoordig niet meer weet welk je moet gebruiken.

groetjes

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor homeopathische middelen die echt werken op je kind kun je het beste naar een homeopathisch arts gaan.

3. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

dat kan ik eens doen ja. alleen weet ik hier in de buurt geen zijn.

ik kom uit Belgiƫ. In Nederland weet ik dat er veel zijn, maar hier.
    Het is zo zielig mijn manneke zo te zien lijden. elke dag zet hij minstens 1 keer zijn keel open van de krampjes.

groetjes

4. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ja, enorm en zo dat of hij was als een plank zo stijf of hij rolde zich op als een klein balletje.
    Gelukkig weet ik nu wat me te wachten staat bij onze tweede, maar ik was echt de wanhoop nabij...Pas wanneer je het aan andere moeders verteld kom je erachter dat veel kleine hummeltjes hier last van hebben.
    Ik hoop voor jou en je kleintje dat jullie snel een oplossing vinden. Ik was in ieder geval blij dat de 6 maanden voorbij waren en hij minder last kreeg. Maar nu zijn het de tandjes welke weer "opbreken", hahahaha...

Groetjes, vonneg

5. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey vonneg

ik heb al een dochtertje. maar zij had er praktisch geen last van. mijn manneke daarentegen. hij is dan ook zeer gespannen en krult zich ook zo om. en rood worden van de kramp.

ja tandjes, daar kunnen ze ook enorm last hebben. al viel dat bij mijn dochtertje ook heel goed mee.

bij haar gebruikte ik dan teejel als ze dan toch last had.

6. stephanie74

21 mei 2007
    8
    0
    0
    Hai Kitana,

Je kunt een paar dingen doen, maar wees er eerst even zeker van dat het darmkrampjes zijn! Het wordt zo vaak gezegd en vaak is het maar een excuusterm zeg maar. Windjes en onrust kunnen namelijk ook op andere dingen duiden. Het gaat er even om hoe en hoe vaak en wanneer hij huilt. Is dat alleen tijdens en na de voeding even, dan kunnen het krampjes zijn. Is hij de hele dag onrustig? Dan kan het zoveel meer zijn en heb je echt even de huisarts en liever de kinderarts nodig. Kijk echt even op .................. dan kun je met de schema's daar al heel veel bepalen. Ook kun je mailen met je verhaal en krijg je snel antwoord!

Wat altijd wel goed helpt is -wat hieronder ook staat- inbakeren, rust, regelmaat, osteopathie. Moedermelk is het lichtst verteerbaar, let wel op wat je eet. Mail gerust als je meer wilt weten!

Post aangepast ivm reclame.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als hij er echt veel last van heeft dan zou ik gewoon eens naar de arts gaan hoor!

8. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey stephanie74:

het is dikwijls binnenste uur na de voeding. dan begint hij heel hevig te huilen en windjes te laten. na een paar windjes (en soms een boertje) is hij een stuk rustiger.

daarmee weet ik zeker dat het krampjes zijn. allesindsd bedankt voor de link dan kan ik eens gaan kijken. want uiteraard kan het ook altijd iets anders zijn.

dirksmama: als het niet betert ga ik er zeker is mee naar de huisarts of de kinderarts. want zoals ik al tegen stephanie zei, je weet het nooit wat er meer aan de hand kan zijn dan alleen maar krampjes.

ik geef inderdaad borstvoeding. en ik pas mijn eten zeker aan hoor. zo ben ik gestopt met bruis water te drinken en andere vormen van drank waar er bubbeltjes inzitten. ook eet ik geen pikant of te gekruid eten (wat ik overigens nooiteet, ik ben er niet dol op)

9. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Niet gek...zit alcohol in :D . Mijn kind heeft er gewoon een kegel van :( .
    Het helpt wel denk ik, maar ik zou liever die sab-simplex proberen , maar heb geen idee waar ik het kan halen.

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    even googelen. St Josephs apotheek geloof ik in Duitsland. Die sturen het zo op. Binnen een week heb je het in huis!

11. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Weet iemand iets over de invloed van wat je eet als je borstvoeding geeft op darmkrampjes? Ik eet uit voorzorg maar geen uien, prei, bonen en sterk gekruide dingen. Helpt dat eigenlijk? Zijn er nog meer dingen die je beter niet meer kunt eten? Of juist wel? Ik hoorde iemand ook zeggen geen chocola meer eten, maar dat zou wel een erge straf zijn, vooral in deze periode :(

12. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey agatha

ja als je borstvoeding geeft zeggen ze altijd van je mag dit niet meer eten en je mag dat niet meer eten. dan begin ik me af te vragen, wat mag dan nog wel. tenslotte moet je kind toch smaken leren kennen?

en geen chocolade meer mogen eten? ik denk niet dat chocolade met mate kwaad kan hoor.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nergens voor nodig, je mag gewoon alles eten wat je wilt. Als je het tijdens de zwangerschap al at helemaal want dan is je kindje via het vruchtwater allang aan de smaak gewend.

Pas als je merkt dat je kindje lastiger is als je iets bepaalds gegeten of gedronken hebt kun je dat beter een paar weekjes laten staan, maar het heeft geen zin jezelf van te voren al allerhande lekkers te ontzeggen.

14. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

zo denk ik er ook over. het enige dat ik laat staan is te pikant en gekruid eten. wat ik zo wie zo niet eet. en koolzuurhoudende dranken. voor de rest eet ik wat ik anders eet.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dan lijkt het me vooral een kwestie van lucht. Heb je het volgende al geprobeerd:
    -goed opletten bij het aanleggen, hapt hij een mooi groot deel van de tepelhof in de mond, zodat hij geen lucht meedrinkt?
    -bij het wisselen van de borst pas aanleggen aan de 2e borst als hij een boertje gelaten heeft
    -na het voeden rechtop houden, kan ook slapend, en niet neerleggen vooraleer er een boertje geweest is.
    -let verder op je melk: schiet die hard toe, verslikt hij zich, heeft hij moeite de hoeveelheid weg te drinken? pas dan de trucjes voor hyperlactatie toe: losmaken als de melk toeschiet, weg laten lopen en pas aanleggen als de melk druppelt, of kort voor een voeding de eerste melk wegkolven.

Je hoeft behalve alcohol en andere drugs niets te laten staan als je bv geeft. Pas als je merkt dat je kindje ergens last van heeft laat je het achterwege. De bubbeltjes in bruis komen niet in je borsten, dus tenzij je kind merkbaar last zou hebben hoef je jezelf niets te ontzeggen.

16. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

hij durft zich soms te verslikken, maar niet veel. ik laat hem dan rustig bekomen en dan leg ik hem terug aan. ik leg hem ook altijd goed aan, ook omdat ik anders last ga krijgen van kloven en dat is ook geen pretje.

als hij mijn tepel nog maar wilt pakken en het lukt niet direct of hij laat direct los loopt de melk er al uit. die van kind en gezin zegt dat dat betekend dat ik een goede melk productie heb.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk eerder dat dat de grond van het probleem is. Te veel melk klinkt erg leuk voor mensen die er geen last van hebben!

Ik heb al wat tips opgeschreven, maar zoek eens op borstvoeding.nl op 'teveel melk' en je kunt nog meer dingen lezen die je doen kunt. Je kunt natuurlijk ook bellen met een borstvoedingsorganisatie. Nummers van Belgische organisaties kun je ook op genoemde site vinden.

18. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

raar dat dat het probleem zou kunnen zijn, omdat het bij mijn dochter ook zo was dat ik teveel melk had. maar zij had niks last van krampjes maar dan ook niks.

maar ik ga zeker eens kijken naar die site.

19. luuus

luuus Niet meer actief

fergei heeft nu ook 2 dagen gehad dat ze echt heel veel huilde door krampjes de druppels van cinababy hielpen ook niet als ze zolang huilen sta je echt met je handen in het haar alles geprobeerd maar niets hielp ik las hier vanochtend een tip over je kindje op de buik laten slapen ze was vanochtend onrustig dus ik d8 ik probeer het ze heeft nu 4 uur doorgeslapen echt een super tip...! kheb het wel goed in de gaten gehouden

20. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey luus

die houding moet je inderdaad beter in het oog houden. maar ik heb inderdaad gehoord dat vele kindjes dan beter slapen.

Deel Deze Pagina