ja snachts leg ik dr ook zeker niet zo maar ik heb maar 1 verdieping en kan zo dr kamertje in kijken dus ik hou het ook wel goed in de gaten.. voor mij is het echt de oplossing ze is echt veeel rustiger dan afgelopen dagen en ze had zo'n pijn echt heel zielig!
ja inderdaad als je ze zo ziet krijsen van de kramp. ik leg hem niet op zijn buikje in zijn bedje (ik moest maar eens in slaap vallen terwijm er met hem iets gebeurt ik zou het mezelf niet vergeven) ik leg hem op zijn zij. maar wat ik wel doe is hem op zijn buikje leggen op mij of op mijn schoot. dan kan ik hem veel beter in het oog houden en hij voelt mijn warmte
wij hebben heel veel dingen geprobeerd tegen krampjes, maar wat het allerbeste werkte, was iedere fles met venkelthee ipv water maken
hey jalea ik gebruik nu venkeldruppeltjes tegen de kramp. ik geef borstvoeding dus hij krijgt geen flesje. nu afwachten en zien of het helpt
Ieder kind is anders, ieder kind drinkt weer anders. Maar veel melk is voor veel kinderen een probleem hoor!
Venkel moet je echt niet gebruiken voor je kindje! Het is giftig. http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... ybenzenen/ Natuurlijke gifstoffen in kruiden Allylalkoxybenzenen: estragol, methyleugenol en safrol De aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol komen van nature voor in basilicum, anijs, venkel, nootmuskaat, foelie, dragon en kaneel. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risicos voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect. Daarom is het uit voorzorg verstandig: bij voorkeur geen kruidenpreparaten met venkel en anijs te gebruiken (zoals venkelthee tegen darmkrampjes bij babys) af te zien van het gebruik van kruidenpreparaten op basis van sassafras of dong quai matig te zijn met producten als pesto, dragon, anijsdranken (zoals anijsthee, sambucca, pastis en ouzo), venkelthee en kaneelthee. ... Richtlijnen: gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect). Geef babys helemaal geen venkelthee. gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai. gebruik geen anijsolie en venkelolie
hey dirksmama ik geef die venkeldruppeltjes niet rechtstreeks aan mijn zoontje hoor. zeker niet sinds ik van jou die site gekregen heb. ik neem ze nu zelf in, met het gedacht, dan kom het in mijn melk en krijgt hij het verdunt. lijkt mij veiliger op die manier.
Ja, dat is een goede manier. Je kindje er aan laten ruiken (paar drupjes op een doekje in bed) is ook OK.
Misschien is het hier al eerder genoemd (ik heb geen zin om 5 pagina's door te spitten ), maar bij Camila heeft ABC Dophilus waanzinnig geholpen tegen de krampjes. Met iedere dag een klein lepeltje poeder was ze er na 3 dagen vanaf! Ik ben een maand doorgegaan. Het is wel prijzig (26 euro), maar absoluut de moeite waard.
dat kan ik ook eens proberen. maar eerst probeer ik eens die venkeldruppeltjes. ik ga niet elke dag iets anders proberen. dat lijkt me ook niet gezond.
Op de buik leggen werkt ook hier het beste, maar er 's nachts naast blijven zitten is nogal vermoeiend... Moest vandaag nog voor een nagesprek naar de kinderarts en hem nog tips gevraagd. Die zei dat het belangrijkste is goed uit laten boeren. Lucht komt er uiteindelijk toch wel uit (van boven of beneden), maar hoe meer uitgeboerd hoe minder last ze zal hebben. Verder uitkijken met uien, knoflook en sterk gekruid eten. En venkelthee drinken. Is volgens hem niet giftig. En niet te veel verschillende dingen uit proberen. Dat boeren wil bij mijn hummel alleen niet erg, vaak krijg ik er geen enkel boertje uit, al zit ik gewoonlijk nog meer dan een half uur met haar rechtop na het drinken (over schouder e.d.). Heeft iemand boertjes-tips?
hey agatha mijn zoontje boert ook niet altijd hoor. geef je borstvoeding of flessevoeding. bij bv laten ze niet altijd een boer omdat ze niet zoveel lucht binnenkrijgen als bij een flesje. mijn zoontje boert soms wanneer hij mijn tepel lost (zonder dat ik iets moet doen) andere momenten klop ik een halfuurtje zachtjes op zijn rug en komt er niks uit. ik veronderstel dan dat hij op dat moment er geen behoefte aan heeft
hallo iedereen. even nog een stand van zaken. het lijkt erop dat het begint te beteren met de krampjes. (hout vasthouden) vandaag voor de eerste in bed zonder krampjes . hopelijk blijft het zo en begint het binnen een paar dagen niet opnieuw. groetjes
Eten laten staan hoef je alleen te doen als je kind merkbaar last heeft van bepaalde voedingsmiddelen. Maar het is niet nodig om preventief ui of kool te laten staan. Het is nooit aangetoond dat die groentes echt voor krampjes zorgen! Voor mama is venkelthee met mate (1 kop per dag) niet giftig. Voor babies wordt het echt efgeraden.
hey agatha het is zoals dirksmama zegt je moet je eten niet laten staan. in principe kan je alles eten wat je tijdens je zwangerschap ook at. je kind kent dan immers die smaken. en echt boertips kan ik niet geven. je doet er al goed aan om hem over je schouder te leggen om hem te laten boeren. als hij geen boertje laat kan je ervan uit gaan dat hij geen nood heeft aan een boertje
jazeker.. Zie mijn beschrijving eerder in dit topic! Onze Anne boert ook slecht op mijn schouder. Als ik haar zoals ik heb omschreven rechtop op schoot hou, lukt het 9 van de 10 keer wel.
hey may2be de een boert nu eenmaal gemakkelijker dan de ander. flessekindjes boeren ook gemakkelijken dan borstvoeding kindjes
hallo iedereen vandaag heeft hij weer heel veel last gehad van krampjes. ik word er echt moedeloos van. ik ga nog een dagje afwachten en morgen avond als het nog zo is ga ik er toch eens mee naar de huisarts. zien wat hij er van zegt
Ik zouook even contact zoeken met een borstvoedingsorganisatie. Die krijgen heel vaak vragen over krampjes: Hulp nodig bij borstvoeding in België? Hier vind je de belangrijkste telefoonnummers, internetadressen en andere verwijzingen voor hulp bij borstvoeding in België. Wacht niet te lang als je hulp nodig hebt. Informatiebijeenkomsten VZW Borstvoeding Ga naar VZW Borstvoeding en klik op 'moedergroepen' Vereniging voor Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding Ga naar de VBBB en klik op 'informatieve bijeenkomsten' Of bel met 03 2817313 Borstvoedingorganisatie La Leche League Vlaanderen Ga naar LLL Vlaanderen en klik na te hebben gekozen voor Nederlands op 'infobijeenkomsten' Of bel met 015 557943 Lactatiekundige Raadpleeg een lactatiekundige bij jou in de buurt Borstvoedingsforum Op dit forum stel je al je vragen over borstvoeding. Je kunt ook vragen van anderen beantwoorden. Regelmatig zijn deskundigen van VBN en LLL, lactatiekundigen, logopedisten of diëtisten op dit forum actief. Telefonisch contact met een vrijwilligster Klik op de pagina van de VZW Borstvoeding op 'contactpersonen'. Bij 'telefonische hulpdienst' vind je een kaart van België met de telefoonnummers van contactpersonen bij jou in de buurt. Kijk bij de Vereniging voor Begeleiding en Bevordering van Borstvoeding en klik op 'telefonische infodienst'. Hier vind je telefoonnummers van contactpersonen bij jou in de buurt. Kijk bij de Borstvoedingsorganisatie La Leche League Vlaanderen en klik na te hebben gekozen voor Nederlands op 'LLL Leidsters'. Hier vind je alle telefoonnummers van de leidsters en het tijdstip wanneer je hen het beste kunt bereiken. Als je iemand toch niet kunt bereiken, probeer het later nog eens of bel een andere leidster.