verstopt neusje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kitana, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey iedereen.

mijn zoontje heeft veel last van zijn neus. zeker s'nachts. ik souit dan een beetje fysiologisch water in zijn neusje maar echt helpen doet het niet.

hij is nu 4 weken oud. wat kan ik nog doen?
    hij heeft geen koorts.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zijn borstje insmeren met luuf en een doorgesneden ui op zijn kamertje zetten. Anders dan dat en wat je al doet, kun je helaas niet... Zielig is het he?! Hopelijk is hij er snel vanaf.

3. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    idd wat manuela79 al zegt enne zorgen dat hij met z'n hoofdje wat hoger ligt.
    (handdoek onder het matras leggen)

succes!

4. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Je hebt babyneusspray het helpt geweldig, ik had die van Otrivin eerst de gewone maar je hebt nu ook xtra care. Ik had die gekocht toen ik zwanger was, als voorzorg, toen Djaydee hier ook last van had vooral bij het drinken van de fles, dan kon ze niet goed ademen en was ze bekaf na de fles, toen heb ik hem meteen gebruikt. Het is een zoutoplossing maar het werkt geweldig.

Veel succes

Groetjes Monique76

5. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Van de week hetzelfde probleem gehad, maar een doorgesneden ui op het dekentje werkt echt perfect!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Mijn ervaring is ook dat de Extra Care van otrivin beter werkt dan de gewone zoutoplossing. En idd Baby luuf... Die ui heb ik een keer geprobeerd en buiten dat ik het niet echt vond helpen, stinkt het ook nog eens vreselijk... :)

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat je ook nog kan doen dan al die andere tips die hier zijn gegeven is je badkamer heet water laten lopen en dan op een afstandje stomen.
    Verder niks aan het water toevoegen hoor

8. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey ikke

inderdaad heet water lijkt me logisch kan ik eens proberen.

bleusky

baby luuf wat is dat eigenlijk? ik ken het echt niet. is dat iets in de aard van vicks? en inderdaad een ui moet volgens mij ook serieus stinken.

stitch

inderdaad een handoekje onder de matras leggen mijkt me ook logisch (wij hebben immers ook het minste last van onze neus als we hoger liggen of rechtstaan.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Luuf is een soort Vicks Vaporub, maar dan van Luuf (volg je hem nog?). Speciaal voor babies, want die mogen geen Vicks, volgens mij omdat daar menthol inzit. Die Luuf kun je kopen bij de drogist, zit een een oranje verpakking in een potje, ziet eruit alsof ze sinds de jaren 70 de verpakking niet meer hebben aangepast.
    Die ui heb ik ook eens geprobeerd, het hielp niet erg veel, maar het hele huis stonk.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Luuf is het merk, idd jaren 70 oranje :) En dan moet je de baby variant hebben. Kun je gewoon bij de drogist kopen.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik het toen Jelle nog zo klein was het niet op zijn lichaam smeerde maar op een doekje deed en dat bij hem in bed legde. (buiten zijn bereik) Ik vond het een beetje eng om hem ermee in te smeren, ook al staat er in de bijsluiter niet dat het niet mag. Ik jhad zoiets van, je weet nooit of hij er een reactie op krijgt en dan zit hij daar ook nog mee... :)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Paar druppels moedermelk in het neusje. Snot lost op en kun je gemakkelijker weghalen, het maakt het neusje vrij en verder bevat verse moedermelk ook nog eens levende cellen die infecties tegengaan.

En het voelt veel milder aan dan sprays, druppels of uien.

Werkt overigens niet alleen bij babies!

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kitana, nog even een andere tip om op te letten, kijk of die kleine goed blijft drinken. (plasluiers goed, allert, etc).

13. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey dirksmama

ik heb het ook al eens gehoord dat moedermelk ervoor werkt. Maar ik heb het nog niet geprobeerd.

hey bolbuikje

hij heeft er nog altijd last van, maar hij drinkt goed en heeft veel poep/plas luiers. ook is hij nog altijd goed alert

14. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    een emmer heet water met een scheut eucalyptus erin werkt supergoed!

15. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey annakulpe

kan dat geen kwaad voor een klein kindje. want door die eucalyptus, mogen kleine kindje geen vicks vaporup krijgen. (dat heb ik toch gehoord)

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb laatst ergens gelezen ( denk ik jonge ouders ofzoiets) dat wat eucalyptus wel goed schijnt te zijn voor een verstopt neusje...
    ik doe er maar een klein beetje in hoor, hier helpt het verder goed en verder geen klachten dus...tja dan weet ik het ook niet zo goed

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    AKitana:vVolgens mij geldt dat alleen voor Menthol. En dan nog alleen als je het smeert, geloof ik. In Luuf zit bijv geen menthol, maar wel eucalyptus olie...

18. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hallo

ik weet het ook niet zeker hoor. maar ik weet dat dat in vicks vaporup zit en dat je dat niet mag insmeren bij kindjes onder de 3 jaar. dus ja.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Eucalyptus mag denk ik wel, want dat zit ook in de Zwitsal Goede Nacht waar mee ik Alyna in bad doe nu ze een beetje verkouden is...

(Je hebt twee varianten,Eucalyptus&Tijm en Lavendel ofzo)

20. Mary Jane

Mary Jane Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.426
    0
    0
    dat klinkt ook wel lekker die Zwitsal goede nacht.
    Ga ik ook een x proberen.

Deel Deze Pagina