Bij te laat is het duidelijk, maar geloof het of niet, er zijn ook mensen die klagen dat de krant te laat is als hij wel degelijk op tijd in de bus ligt. Als je een klacht indient verwacht je dat de service verbetert toch? Hoe kan dat als men niet weet wie er geklaagd heeft? Als bezorger kreeg je een bonus als je 3 maanden oid geen klachten kreeg dus je deed echt wel je best. Maar een klacht als ‘krant niet bezorgd’, daar kun je zonder adres echt helemaal niks mee. En als het adres niet op de lijst stond en er dus geen krant bezorgd is, grote kans dat het fout blijft gaan want hoe moet je dat oplossen als je niet weet welk adres geen krant gehad heeft.
Ik bezorgde ochtendkranten toen ik op de middelbare school zat en om 7 u moest inderdaad alles bezorgd zijn - bij klachten over te laat (of helemaal niet) bezorgen kreeg je al snel een waarschuwing en ik kende genoeg jongeren die na een paar weken al ontslagen werden omdat ze gewoon te vaak te laat bezorgden. Ik heb ook zelf een ochtendkrant gehad, las ‘m dan in de trein, te laat betekende dus geen krant onderweg.
Ik heb een tijdje terug ook een klacht gestuurd over een krant. Toen werd er ook aangebeld door nota bene de moeder van dat meisje dat m bezorgde en die stak een hele tirade af en riep ook dat het geen eens kon wat ik zei Ik vond het niet bepaald prettig dat ons adres werd doorgegeven (en nu ik dit typ vraag ik me af of dit wel mag van de privacywet??) en dat er iemand aan onze deur kwam klagen. Erover praten had ik wat anders gevonden (maar dan nog: met mijn toestemming, en niet ongevraagd). Dus nee, ik vind het niet normaal dat diegene zomaar bij je op de stoep stond, maar sta er (helaas) ook niet van te kijken dus.. Edit (niet naar jouw KakieLakie maar in het algemeen): dat er niks opgelost kan worden als men je adres niet weet vind ik onzin. Het is naar m.i. de taak van de baas zelf, aan wie ik de klacht dus stuur, om het op te lossen met het personeel. Het is geen werkvloer he waar je normaal gesproken eerst onderling met je collega's een probleem op probeert te lossen en pas als dat niet lukt naar de baas stapt.... Dit heeft echt een totaal andere afstand tot elkaar en nogmaals: bovendien erg intimiderend als iemand ongevraagd aan je deur komt.
Volgens mij vindt niemand het normaal dat deze jongen bij haar aan de deur stond, dat is absurd en absoluut ongepast. Maar dat een krantenbezorger je adres niet mag weten als je klaagt vind ik echt vreemd. Natuurlijk gaat het via de baas, zo krijg je de klacht binnen. Maar nogmaals, als mijn baas toen had gezegd je hebt een krant niet bezorgd, dan is het wel zo handig om te weten waar dat dan niet is geweest zodat je hem de volgende keer wel kan bezorgen. Vergelijk het met een pakketje van bol.com dat niet geleverd is, ze zullen toch echt je adres nodig hebben om hem volgende keer wel te kunnen bezorgen.
Zo sec gezien heb je een goed punt ja. Al wil het niet persé zeggen dat als je het juiste adres hebt je de krant wèl kan bezorgen. Soms is een brievenbus zó onvindbaar dat zelfs een professional moeite heeft met zoeken.
Als de schapkaartjes niet kloppen ìs het toch ook misleidend? Als ik denk iets voor 1 euro te kopen en ik moet 2 euro afrekenen voel ik me misleid. Even uitgaande van een supermarkt, dus geen winkel met prijskaartje op/aan artikel
Hoe het privacy technisch geregeld is weet ik niet precies, volgens mij is het een grey area. Ik heb zowel als post- en als reclamefolderbezorger gewerkt. Bij de post kreeg ik wel een adres door als iemand geklaagd had. Bij de reclamefolders kreeg ik de straatnaam en of het een even of oneven huisnummer was, meer niet. Er werd toen ook expliciet bij vermeld dat ze geen specifiek adres mochten doorgeven.. @ts. Heb je wel gemeld bij de kranten maatschappij dat deze vreemde vogel bij je aan de deur heeft gestaan? Het lijkt me echt een heel vervelende ervaring.
Je snapt me niet. De kaartjes kloppen wel maar mensen lezen niet goed. Ze kijken alleen naar de prijs en niet wat erbij staat. Op prijskaartjes staat bijv: Alle dreft 1+1 gratis. Dan staat er op het kaartje een prijs van 1 soort dreft met daarbij prijzen kunnen per combinatie verschillen. Dus de groene dreft kan goedkoper zijn dan de blauwe of gele. Dat staat er toch op dus wat is daar misleidend aan? Mensen proberen de duurdere soorten voor de goedkoopste prijs te krijgen. Maar zo werkt dat niet.
Ah zo. Ik las het als gewoon prijskaartje. Groene dreft €1. Kassa: €2 alstublieft. Bij 1+1 kan de prijs idd verschillen