Dag meiden, Mijn onderwerp stelt meteen mijn vraag. Bij de 1e ICSI heb ik Gonal-F gespoten (al in december 2012 bij de apotheek gehaald). En nu bij de 2e ICSI heb ik Menopur gekregen. Mijn gyn. vertelde dat ze in het zkh ook moeten bezuinigen en daarom dit nu wordt gebruikt. Het effect is hetzelfde en de bijwerkingen ook. Het enige verschil is het toedienen. Als ik begin dan moet ik iedere avond 225 EH spuiten. Dat betekent 3 ampullen van 75 EH openbreken en moet mengen. Iemand hier die ook eerst Gonal-F heeft gehad en daarna Menopur en ervaren heeft dat het inderdaad geen verschil uitmaakt of juist wel??? En hoe breken jullie die ampullen makkelijk. Ik heb geen ampulbrekers meegekregen, want dat was nogal een dure zaak voor 3 ampullen per dag. Iemand een handige tip? Alvast bedankt! Groetjes Jufaman81
Hey Jufaman, Ik heb bij iui eerst menopur en toen gonl f gespoten. Weinig verschil inderdaad hoor. Ik brak ze met een wc papiertje eromheen, duim op het stipje en dan van me af duwen. Succes! Ik hoop dat het bij jou ook hetzelfde is. Ik geloof dat menopur van echte urine is gemaakt en gonal f kunstmatig is gemaakt.
Ik heb alleen ervaring met menopur, ons ziekenhuis gebruikt het ook uit kostenoverwegingen. Ik heb een ampullenbreker gekregen, maar die kun je gewoon elke keer opnieuw gebruiken hoor. Weet niet of jij een andere soort hebt, maar die ik heb, kun je altijd blijven gebruiken.
Ik heb wel bij de pregnyl vorige keren ampullenbrekers gekregen, maar die zat er dan zo ver in dat ik het er niet meer uit kreeg. Ik durfde niet met mijn vingers pulken, want het zijn flinke scherpe randjes! Ik ben ook niet zo'n held hoor...
Ik heb bij mijn eerste en tweede ivf poging gonal f gebruikt. Kwaliteit altijd 4, dus laag. Bij mijn derde ivf menopur en kwaliteit 1 en 2. Toen zwanger van een tweeling alleen helaas een miskraam. Nu ivf poging 4. Kwaliteit 2 en 3 en in afwachting van resultaat. Overigens dus weer gekozen voor menopur. Men zegt dat het kan zorgen voor een betere kwaliteit eicellen Succes!
jufaman, ik heb ook menopur gebruikt bij mijn icsi... ampullen breken heel gemakkelijk. Wij mochten het in het ziekenhuis een keertje proberen toen ik de prikinstructies kreeg. Inderdaad met een wcpapiertje of keukenrol vastpakken bij het bovenste "toetje" zorgen dat je de stip kunt zien en dan van je afduwen, hoeft maar heel zachtjes dan breekt het al...
Ik had aanzienlijk meer eicellen 16 stuks met de menopur met gonal f de eerste keer 7 en de 2e keer maar 4. Dus ik ben er alleen maar positief over
Dat zijn dezelfde als die je bij de menopur krijgt, even met het spuitje erdoorheen duwen en dan kan je ze gewoon opnieuw gebruiken.. Maar ze zijn inderdaad ook makkelijk te breken als je je duim goed op de stip houd.. Succes
Menopur schijnt ook bevorderlijk te zijn voor de kwaliteit van de eitjes.. Als ik had mogen kiezen was ik, ondanks het onhandige klaarmaken, absoluut voor Menopur gegaan!
Hey juafaman, ik lees mee, zit in dezelfde situatie. Maar ik word wel vrolijk van de positieve reacties op menopur hier : D
Je kunt het stukje glas makkelijk uit de ampullenbreker halen door even de spuit (inclusief dopje) er van bovenaf even in te steken, dan duw je het glas er zo uit en kun je 'm weer opnieuw gebruiken. Ik heb alleen ervaring met Menopur qua stimuleringsmiddel. Ik zit nu nog alleen aan de decapeptyl voor de IVF, en ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind dat die kant en klaar zijn. Ik spuit 's ochtends en hier hoef je niet veel bij na te denken, je zet de spuit er zo in . Vanaf donderdag moet de menopur erbij en ik zie mezelf straks al weer klooien met die ampullen en spuiten en dan met een duf hoofd...
Hey Pien en anderen Spuit jij alles s ochtends? Ik lees net op de site van het EZ dat je tussen 1600 en 1900 moet spuiten? Hebben ze niks van gezegd tegen mij, alleen maar altijd op dezelfde tijd. Voorheen spoot ik om 2200 maar ik wil deze poging s ochtends spuiten en hoop dat dat idd kan....