Heb het niet gezien maar ik geloof inderdaar dat heel veel niet klopt.. gedoe met mh17, rusland, gaza, isis en al het gedoe in die regio..
Dan zou ik mezelf dus echt naief noemen omdat ik ervan uit ga dat het nieuws objectief is. Maar als de media een bepaald beeld wil scheppen vind ik dat best griezelig...
Vooral toen het conflict in Gaza zo heftig opspeelde een paar maanden terug heb ik dat inderdaad gemerkt. Walgelijk!
Er wordt veel aangedikt omdat dat is wat mensen graag lezen en uiteindelijk draait het meestal toch om geld. Ook nieuws miet verkocht worden. Maar eh... "Al het nieuws is nep." UFO's, schaduwregeringen, illuminatie, gedragsveranderingsprogramma's en schaduwwezens En oh ja, er heeft iets plaatsgevonden dat 'pole shift' heet en nu bevinden we ons allemaal in de vierde dimensie. Mag ik even hartelijk lachen om deze site?
Als je nu pas achterkomt dat propaganda een heel sterk fenomeen is in de hele wereld en dat het nieuws wat je hoort alles behalve objectief is.. Ja, dan ben je erg naïef.
Idd, in de Tweede wereldoorlog gebeurde het al, en misschien wel langer. Wat zei Goebbels ook al weer? Als je een leugen continu herhaald dan krijgt het vanzelf de schijn van waarachtigheid.
Veel nieuws is gekleurd/ gebiased. Dit kan het geval zijn door de politieke voorkeur van de journalist of de uitgever e.d. of druk van buitenaf of gewoon door de commerciele motivatie om meer lezers en kijkers te trekken. Om te zeggen dat al het nieuws nep is, gaat me veel te ver en grenst in mijn ogen aan de paranoia....
Wat denk je van het hele Osama bin laden verhaal? Most wanted persoon ooit, vermoord en in zee gegooid? Yeah RIGHT!