oja nog aanvulling. als ze hier in het donker aan gaan bellen doe ik sowieso al niet meer open als mn vent er niet is. ik heb geen gevaarlijke bloeddorstige hond ofzo en als ik verder niemand verwacht doe ik niet open. mij te link allemaal tegenwoordig
Nee hoor, ze worden ervoor betaald dus ik zie niet in waarom ik ze dan nog geld toe moet geven.. Ik hoop toch niet dat de krantenbezorger aan gaat bellen met de krant.. Die man gooit om 6 uur het AD al door de bus
ik geef wel wat, het zijn kinderen en ze werken voor echt bijna niks. ik denk altijd als het mijn kinderen zouden zijn, en ze erna thuis komen en blij zijn dat ze 10 euro extra hebben ben je als moeder ook blij, en vooral om het kind dus ik doe het wel ook al is het 10 cent, en die kan iedereen wel missen toch?
ik geef eigenlijk standaard iedereen die aan de deur staat met zo een kaartje iets! nu ik dit toppic lees denk ik er pas over na dat ik idd niet eens weet wie die krantjes/folders altijd door de bus gooien! maar ik geef nooit meer dan een euro.
Ik geef ook altijd iets, vind het sneu om niks te geven. Meestal geef ik een euro, vorig jaar 2 euro (mn moeder was toevallig hier en die vond een euro te weinig ).
Tuurlijk geef ik wat, ik verdiende vroeger wel geteld wel 35 euro per maand voor al die folders Dus de kersttijd is voor hun echt het dubbele jaarloon, zonder dit had ik het ook nooit gedaan
ik doe alleen de bezorger van de ochtend krant.... folders en zo vind ik grote onzin....zijn allemaal jonge kinderen, verdienen een zakcentje bij en meer is niet nodig.... laat de folder leveraars maar voor een aardigheidje voor ze zorgen! En misschien doen ze dat ook wel, ik werk in de zorg en ga toch ook niet bij allemensen langs, deze verzorgende wenst u een goede feestdagen en een gelukkig 2012..... en geef een kaartje haha zie het al voor me....
De bezorger van ons dagblad krijgt sowieso een extraatje (heb het hier al klaarliggen). Verder belt hier niemand aan omdat we een 'Nee/Nee'-sticker hebben. Of er moet er eentje zo leep zijn om ons de beste wensen te komen brengen omdat hij zo netjes onze brievenbus heeft ontweken (zou ik op zich wel om kunnen lachen). Overigens zijn we wel een keer door de ex-krantenbezorger getild. Die bleek de kaartjes van het jaar ervoor nog te hebben en was gewoon alle adresjes van toen weer afgegaan. Zagen pas te laat dat het kaartje niet van het juiste jaar was. Wel zuur, want een paar weken later kwam de echte krantenjongen vertellen wat er gebeurd was en vragen wat we hadden gegeven. Dan gingen ze dat weer op de ex-bezorger verhalen. Heb zelf in het verleden tijdschriften gelopen en die kerstronde was wel een heel welkom extraatje!
M'n zusje was (tot 2 jaar terug) zo'n 4/5 uur per week bezig met 2 krantenwijken en het leverde haar zo'n 125,- p/m op. Vind ik nog niet zo slecht betaald voor die zeg maar 20 uur per maand als 14/15-jarige En met de kerstkaartjes die ze als folderloopster ook mocht lopen haalde ze zo nog 250,- op Vind ik niet slecht voor die leeftijd haha. En waren overigens echt geen bijzondere folders of iets.. Gewoon de standaardpakketjes die een ieder in de bus krijgt aan het begin van de week.
De bezorgers van de folders niet, van de weekbladen wel. Maar hier is dat gecombineerd Ik geef meestal niet meer dan een euro, maar vind het wel net zo netjes om dat te doen. Vaak doen die mensen dat baantje niet omdat ze te lui zijn om wat anders te zoeken, want wat een ***baan is dat zeg... Best zwaar, zeker omdat ze hier ook nog moeten vouwen, verdient voor geen ene meter en ze krijgen geen kerstbonus of -pakket. Een kleine bijdrage toont wel je waardering en dankbaarheid, vind ik Slechte bezorgers krijgen dan wat minder of als ze het echt verkl*ten niks, maar dan leg ik ze wel uit waarom.
Ach ja hoor, ze krijgen altijd wel wat van mij, tussen de 20 en 50 cent. Heb geen abonnement op dagbladen, krijg alleen lokale krantjes en ook geen foldertjes, in totaal kost het me dus hoogstens een Euro, want er zijn 2 van die krantjes.
Dat topic had ik geopend toen haha Maar ik geef niet aan de gratis folders en krantjes. Idd dan blijf je bezig. Zijn hier 5 folder/krant mensen en vaak lopen er steeds anderen. dus dan lopen ze niet eens het hele jaar of een groot deel. Als ik een betaalde krant/tijdschrift zou hebben dan zou ik wel wat geven
Ik weet niet eens wie er hier de krant bezorgt. Ons vorige huis wel. Een leuk meisje die altijd met een lach de krant kwam brengen. Die gaf ik zeker wat Maar ik zal de krantenbezorgers wel iets geven. Ik moet ook nog even dan geld in huis hebben want ik heb nooit wat in mijn portemonnee. Met een pin en een chip niet echt meer nodig
Ligt ook een beetje aan de 'gun' factor hier. Onze folderdames bezorgen altijd keurig op vrijdag, netjes gevouwen. Als ze aan de deur zou komen, dan krijgen ze wel wat. Maar dat zijn dames van 40+, en die hebben dus gewoon een 'Prettige Feestdagen' kaartje in de bus gegooid. Zelfde als met de krant.
van mij krijgen ze altijd een euro. Maar de folderbezorger krijgt dit jaar helemaal niks. Weet ook niet of hij het lef heeft om aan te bellen. Hij komt altijd pas op woensdag zodat ik alle aanbiedingen van de kruidvat misloop en de laatste keer heeft hij de kranten helemaal doorweekt (terwijl mijn brievenbus gewoon onder de carport) door mijn brievenbus aan huis gepropt zodat mijn hele hal plus telegraaf doorweekt waren. En buiten dat heb ik een mega brievenbus aan het begin van de carport maar volgens mij is de bezorger kippig en smijt hij hem toch in de brievenbus in de deur (als ik die dichtplak met een briefje erop verwijderd hij het gerust en smijt hij alsnog de folders in de gang...)
Hier zijn onze postbodes super.. Vandaag ook weer. Eigenlijk was het een pakketje, want het paste niet door de brievenbus en eigenlijk te weinig postzegels. En hij zei: o geeft niks, ik heb niks gezien. Super lief. En een paar dagen geleden kwam de post jongen helemaal sneu dat ons pakketje was stuk gegaan. Al bij de uitgifte plaats. Maar hij wilde het zelf met ons bekijken en direct met ons een klacht maken.. Ook super lief en meedenkend. Dus eigenlijk hebben zij het wel echt verdiend