Krantenbezorgers iets geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wanneer hoor je de reclamefolders eigenlijk te krijgen? Wanneer krijgen de uitdelers hun pakken??

Ik krijg hier namelijk vaak wat op dinsdag en woensdag en dat zijn de aanbiedingen voor diezelfde week. Nu doe ik op maandag mijn boodschappen, dus ze zijn altijd te laat.

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    als ze aan de deur zouden komen zou ik denk ik wel wat geven
    maar dat doen ze hier niet!
    reclame mogen ze op dinsdag nog rondbrengen, woensdag de lokale kranten (hier in de regio iig)
    is erg vervelend want ik loop zo vaak aanbiedingen mis want de reclame komt vaak dinsdagavond pas...
    de vorige bezorgster bracht het vaak zaterdag al rond!
    geweldig want dan had ik zondag om de reclame door te bladeren!
    ik ben dol op foldertjes!:D

3. tulip

tulip Niet meer actief

de krantenbezorgster wel, is onze overbuurvrouw en altijd keurig op tijd.
    Maar die andere blaadjes en folders, nee hoor. Ik ben altijd thuis als ze bezorgd worden, want dat is tussen de middag en ligt meisje op bed, ik kijk vanaf de bank recht op de stoep en dat zijn heel andere dan die nu met dat kaartje kwamen, ik heb ze prettige feestdagen gewenst en dat is het.

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik geef aan alle bezorgers een fooi van 1 of 2 euro. Toen de folderbezorgers er net mee begonnen vond ik het ook raar, maar inmiddels vind ik het prima. Noem het maar een kerstgedachte, het is voor mij een kleine uitgave en voor hen een leuke bonus.

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    De eerste keer had ik geen idee... Er kwam zo'n pukkelige puberjongen aan de deur om het krantje dat altijd ongelezen bij het oud papier ging persoonlijk te overhandigen met de beste wensen. Ik was helemaal flabbergasted, met een stralende glimlach wenste ik hem het zelfde en drukte de deur weer dicht... hij keek nog wat ongemakkelijk en droop af.

Later vertel ik vol verbazing aan manlief wat me nou toch is overkomen en die kwam niet meer bij natuurlijk :D
    Wist ik veel, dat gebeurde in mijn oude woonplaats nooit!?

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh en of ik ze wat geef... ik weet eigenlijk niet eens meer precies wat ik vorig jaar heb gedaan. Ligt er ook aan of ik kleingeld in huis heb, anders pluk ik wel een kerstkransje uit de boom ofzo.

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Noo-noo, ik doe dat altijd, zeg stralend bedankt en wens ze ook een heel goed nieuw jaar.... en doe dan ook de deur dicht, maar ik doe dat dus bewust haha......

8. anoniemmeisje

anoniemmeisje Actief lid

5 mrt 2009
    122
    0
    16
    Ik heb dit vroeger ook gedaan. Ik ging nooit langs de deuren maar het werd wel door de verspreider verteld. Werd gezien als vervanging voor een kerstpaket.

9. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    alle kranten-/folderbezorgers die aanbellen krijgen een euro.

10. Leyni

Leyni Niet meer actief

Dat ligt aan de verspreider! Ik moest ze vroeger op maandag doen, een vriendin van mij op woensdag. Vaak kijken de bedrijven door welke verspreider ze de folder willen bezorgen. De folders die ik had waren van bedrijven die op maandag met aanbiedingen begonnen, de folders die mijn vriendin had waren van bedrijven die op woensdag beginnen.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik moet dan altijd denken aan mijn oom. Die deed hetzelfde als NooNoo, hij wist dan ook niet dat die mensen serieus voor geld kwamen. :D

Maar ik geef ook altijd wel wat, al is het maar 50 ct.
    Dat kan ik echt wel missen.
    Als mijn man opendoet, kan het wel zo zijn dat die jongens/meisjes pech hebben, want hij vindt het dikke onzin.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik kan het ook missen, voor mij is het een principe kwestie....ik sta er gewoon niet achter en wil niks geven.....

13. susy26

susy26 Niet meer actief

ik geef ook wat, ook zo 50c ofzo.of 1 euro. das toch niet veel... en het gaat om te gebaar vind ik. en dat ,ja ze krijgen er loon voor, komop zeg, een 'klein' gebaar kan er toch wel af..al is het maar 25 c, je doet hem of haar heel veel plezier mee volgens mij.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vandaag het wijkblaadje bezorgd gekregen, met prettige feestdagen kaartje. Omdat het blaadje door vrijwilligers wordt bezorgd, heb ik de bezorger wel geld gegeven.

Vroeger gaf ik iedere bezorger wat, totdat voor hetzelfde huis aan huis blad de derde bezorger aan de deur stond, weer met zo'n kaartje. Twee van de drie stonden dus de boel te belazeren. Sindsdien geef ik alleen nog maar wat als het blad erbij geleverd wordt.

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier geef ik echt nisk aan de krantenmensen. De helft van de tijd hangt de krant nog half uit de brievenbus en ze belanden meteen bij het oud papier.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben er nog niet over uit. Wij krijgen 2 week kranten en die worden de laatste maanden steeds niet bezorgd. Vind het erg vervelend.

Folders komen ook steeds later dus weet nog niet of ik wat geef.

17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #57 luckybird, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt: 16 dec 2011
    Ik vind het ook een raar iets. Toch geef ik maar allen aan mensen waarvan ik weet dat het niet nep is en die netjes bezorgen en die prijs ik omdat ze altijd zo vroeg opstaan oid. Ik vind het goed dat die Pubertjes werken en zo leren dat je met werken geld verdiend en daarme dingen kunt kopen. Dit is dan extra waardering en hopelijk motiverend want zij werken waar heel veel ander pubertjes zich te mooi voor voelen. It takes a village to raise a child.

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik ben krantenbezorgster geweest. En mijn moeder verbood het me aan te bellen ze zei je krijgt loon en je hoeft niet om iets extra's te schooien.. Maar vanuit de verspreidingsbedrijven MOET je eigenlijk aanbellen en is wat je van de mensen krijgt je extraatje..
    Maar ook ik geef nog steeds niks aan degene die rondbrengen geloof dat het hier wel 6 verschillende soms zijn...

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Hier geef ik wel altijd wat. Al is het maar € 0,50. M.i. verdienen ze het wel, ze gaan vaak door weer en wind en als ze gewoon op tijd bezorgen zie ik het als een kleine bonus voor ze.

En ik kan het makkelijk missen.

Het verbaast me hoeveel mensen zeggen niets te geven...

20. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb deze week nog wat aan de krantenjongen gegeven.
    Bij ons wordt de krant netjes en op tijd bezorgt.
    Ook al is het ***** weer.
    Zo kwam hij dinsdag weer netjes de krant brengen terwijl het vreselijk stormde.
    Dat jochie was zelfs zo verlegen dat hij er snel vandoor ging.
    Mijn man zag hem later bij zijn fiets en is toen nog na buiten gegaan om een kleinigheidje te geven.
    Jochie was oprecht verbaasd :)

Even trouwens een oprechte vraag (niet als verwijt of rel bedoelt)
    Maar voor degene die zeggen niks te geven omdat ze gewoon salaris krijgen.
    Geven jullie als jullie uiteten zijn fooi aan de bediening??

Deel Deze Pagina