Krantenbezorgers iets geven?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Heb idd een keer gemaild. Sindsdien krijg ik het zondagsnieuws altijd op tijd. Fooi in een restaurant geef ik alleen als ik tevreden ben. Ga echt niks geven als ik als enige bijv. nog op mijn eten zit te wachten.

2. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven altijd aan bezorgers (tenzij we anders nooit een krant krijgen en nu ineens wel ;) ), al is het maar 50 cent of een euro.

De oudste bij ons (13) bezorgt nu ook kranten en folders.
    Ze heeft een flinke stapel folders die ze op zaterdag doet en 2 weekkranten op woensdag.

Al met al is ze meer dan uur bezig met vouwen per keer en dan ook nog eens een bezorg rondje van 2 uur, dat is dus minimaal 6 uur per week voor een bedrag van rond de 13 euro per week.
    Schiet niet echt op dus. Een beetje extra zou voor haar ook leuk zijn, daarvoor moeten ze ook door weer en wind.

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja als ze komen geef ik wel wat maar heb ze tot nu toe niet gezien, ze zijn wel bij mijn moeder gweest

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    hier zijn ze ook nog niet geweest , iemand op een ander forum had gehoord dat het niet meer mocht?

5. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Oh ja als ik iets in huis heb geef ik wel wat.
    Door wind en weer folders/kranten/post bezorgen, vind ik wel een fooitje waard!

6. mroos

mroos Niet meer actief

Ik geef wel wat als ze komen, heb niet eens zin om er over na te denken of ik dit eigenlijk wel of niet normaal vindt.

Die 3 euro die het me in totaal kost mis ik niet en iemand anders maak ik er blij mij.

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

We hebben vaak genoeg gebeld. Maar als die jonge lui hun kranten of folders in de bossen dumpen. Ga ik er verder geen actie meer ondernemen. Dus ze krijgen ook niks.

8. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Niet alle jongeren zijn zo he ;)

9. lalala

lalala Lid

29 okt 2010
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet nog zo goed dat ik voor de eerste (en tegelijk de laatste) keer nieuwjaarswensen ging rondbrengen. Ik was toen 15 en bezorgde de telegraaf. Ik had een reusachtige fietswijk met slechts 60 kranten waar ik zon 1,5 uur over deed. Door storm, sneeuw, regen, vrieskou, noem maar op ging ik iedere dag in alle vroegte moedig mijn kranten rondbrengen. Ik verdiende 150 gulden ofzoiets per vier weken. Nooit klachten en altijd netjes op tijd. Wat kreeg ik? Inderdaad: 50 centjes. Soms een gulden en soms helemaal niets! Ik heb staan janken toen ik thuis kwam! Voor al die tijd trouw bezorgen had ik maar liefst een kerstbonus van 30 gulden!
    Is het nodig dat een abonnee een fooi geeft? Nee, maar bedenk wel dat je bezorger echt niet veel betaald krijgt omdat anders de bezorgkosten veel te hoog zouden worden. Daarnaast heb je nooit eens een dagje vakantie, altijd moet je vervanging hebben en die ook zelf betalen. Ziek zijn? Bestaat niet in de krantenwereld. EN de tijd rond kerst is echt een verschrikkelijke tijd om te bezorgen. Als de kerstbonus er niet zou zijn zouden er volgens mij erg veel wijken "bezorgerloos" zijn rond de kerst.

Deze week heeft het de hele week 's ochtends geregend. Zeik nat (echt doorweekt! ondanks regenpak) trof ik vanmorgen onze krantenbezorgster aan. Toevallig heb ik onze krantenbezorgster wel eens eerder ontmoet. Ze heeft ook een kindje en bezorgt de volkskrant (en nog een heel stel andere kranten) om zo iets extra's te hebben om iets leuks te kunnen doen en kleertjes etc voor de kleine te kunnen kopen. Ik vind het super dat ze dat doet! Als ze langskomt met de kerst ligt er al een envelopje met twintig euro en een lekkere kerststol voor haar klaar! Ze heeft ook zo een "fietswijk" als ik in mijn tienerjaren (dus weinig kranten) en ik gun haar een hele fijne kerst. Ik moet er niet aan denken dat er verder alleen maar "50 centjes mensen" in haar wijk wonen en ze dus net als ik toen een verschrikkelijke kerstbonus krijgt.

De weekkrant en folders liggen iets anders, ten eerste bezorgen ze maar een keer in de week, ten tweede bezorgen ze 's middags en daarnaast hebben zij wijken met veel bezorgadressen. 1 euro of 50 cent vind ik in die gevallen dus wel goed. Maar helemaal geen bonus? Pubers hebben ook gevoelens hoor! Wat is nou 50 cent?

10. zwendel

zwendel Niet meer actief

hier krijgen ze ook niks. We hebben een nee nee sticker op de brievenbus hangen en dan nog bellen ze aan ik heb de folders dit jaar bij u bezorgd..... ja doei dat heb je niet hahaha

11. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
  12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja dan zou ik ook doei zeggen haha.

13. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Heb niet het hele topic door gelezen dus ik reageer alleen even op de begin post :D

Ik geef niets, vaak zie ik mensen aan de deur die ik normaal nooit folders zie bezorgen of ze komen ineens met folders aanzetten die ik nog nooit op de mat heb gekregen.

Dus nee, ik wens ze ook fijne feestdagen en verder niets..

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    zie wel dat ze de nieuwjaarsbonus doorberekenen in het maandloon, wat ik niet helemaal terecht vind....

15. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij geven de dagbladbezorger €5 en de huis aan huis bezorger €2. Ik ben ze dankbaar dat ze ons de kranten brengen door weer en wind en we kunnen het missen. Ik verplaats me altijd in de ander en denk dan hoe ik het zou vinden als ik 's ochtend voor 6 uur de krant bij een ander in de bus gooi, 6 dagen in de week en als bedankje niets krijg. Ik ben sowieso vrijgevig en dit voelt goed. Wat ik heb, kan ik delen. Zeker met mensen die me een dienst bewijzen.

16. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

#116 spikkeltje, 16 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2011
    Dat klopt.Ik bedoel ook niet dat alle jongeren dat doen. Maar hier doen ze het regelmatig. Loop je met de hond in het bos. liggen er weer stapels folders en kranten zonde. Ook verschillende malen daar over gebeld.
    Als je een baantje wilt , moet je ook de verantwoordelijkheid nemen.Alles moet natuurlijk leren.
    Ooit hadden ze hier de bezorger van de week toen ging het erg goed. Dan kunnen "klanten"zeg maar hun bezorger aanmelden en dan konden ze een prijs winnen. Maar sinds 3 jaar doen ze het niet meer. Jammer want dat werd erg gestimuleerd.

17. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

weet je waar ik zo moe van word van die mensen die zeggen dat het zo zielig is dat ze door weer en wind gaan om folders te bezorgen maar dan denk ik, ze kiezen er toch zelf voor om folders te bezorgen ??

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    We geven niets....
    We krijgen hier stapels folders (vaak pas laat)... en tig krantjes....
    Maar rond deze tijd, wordt er wel heel vaak aan de deur gebeld... (ook vreeemden??) en opdringerig ook!!

nu heb ik eigenlijk altijd al de deurbel uitstaan (ivm de kindjes) en dat ze hier constant met vanalles aan de deur komen.
    (stroopwafel verkoop, tuinmannen, etc etc;))

nu maakte 1 bezorger het 2 jr geleden wel heel bont...
    bellen (bel stond uit, maar hoorde zoemen) raamkloppen,harde deurbonzen...
    nu waren man en ik bezig, dus konden we sowieso de deur niet opmaken, maar bezorger bleef echt "bellen... "....

uiteindelijk hebben we onze grote vriendelijke hond... (stafford van 40+ kilo) maar eerst laten kijken wie er zo stond te bellen...
    Kwispelend sprong hij op de bezorger af, om hem te begroeten.... :D...
    Schrik had die gozer...:cool:..

Die zal het (hoop ik) iig niet meer op die manier doen...

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry hoor, maar ik vind wel dat sommige mensen echt onbeschoft met de bezorgers omgaan. :$
    "Verwacht je nu geld?" vind ik in ieder geval heel wat onbeschofter dan iemand per ongeluk een mail sturen met trut erin bijvoorbeeld...
    Nee, ik kan er met mijn pet niet bij..

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Helemaal mee eens en als ze het niet eens zijn met hun loon zoeken ze maar ander werk. Ik kan m'n geld wel beter besteden.

Deel Deze Pagina