krantewijk

Discussie in 'De lounge' gestart door Lyso, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik zit er aan te denken om een krantenwijk te nemen, om mijn sterk wisselende inkomen een beetje aan te vullen. Zijn er hier moeders die dat ook doen? Is het een beetje te doen icm een gezin?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, een krantenwijk is pure armoe als je het om het geld is hoor. Dan kun je volgens mij beter post rondbrengen via TNT. Of misschien huisjes schoonmaken? Verdiend een stuk beter!

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik zie veel moeders met krantjes en foldertjes lopen.
    zou er zelf niet aan moeten denken..
    je hebt ook natuurlijk verschillende kranten..
    wil je een dagblad of een lokale krant die 1 a 2x per week verschijnt.
    wil je avonduren of smorgens vroeg

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Krantenwijk is inderdaad niets. Ik heb het korte tijd gedaan, ze vertellen je een leuk uurloon maar zij bepalen hoeveel uur je over je wijk gaat doen en dat is altijd veel minder dan je er in werkelijkheid over doet. Dus omgerekend kwam ik uit op een eurootje of 2 per uur wat ik eraan overhield. Ik was er snel klaar mee ;)

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik zit te denken aan een dagelijkse krant, telegraaf oid. Het punt is dat ik voor mijn reguliere werk, 3-4 keer zo veel verdien als welk bijbaantje dan ook. En dat dat werk, zeer onregelmatig, en op zeer korte termijn op mijn pad kan komen. Bijvoorbeeld, smorgens, of ik smiddags een paar uur werken kan. Als ik me dus vastleg op een moment overdag, zal ik misschien werk moeten weigeren dat veeeeel beter betaald. Alleen 'smorgens vroeg heb ik nooit werk, en 'savonds af en toe. Mijn man gaat om half 7 -7 uur naar zijn werk, vandaar dat ik aan een krantewijk zat te denken, dan kan ik dat doen voor dat hij weg moet.

6. penseel

penseel Niet meer actief

Dan is schoonmaak een goede baan vaak of zeer vroeg beginnen een uurtje of twee of na kantoor tijden. Dat verdient iets beter!

Heb voor ik in de wia kwam en voor ik kinderen kreeg van af mijn 18 tot mijn 25 ste regelmatig schoonmaak werk gedaan. Eerlijk gezegd al van af mijn 15 de mijn moeder werkte in de schoonmaak. Nu nog trouwens. ( wel leidinggevende functie al jaren) Ze heeft zich op gewerkt van niet kunnen lezen naar een soort mee werkende voorvrouw ze stuurt mensen aan hun werk en controleert hen.
    En zo doende ben ik dat werk toen ook gaan doen ook wel productie van vleeswaren snijden en salades scheppen maken. Tot de paprika lijn.:)

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Even off topic: Kan ze nu wel lezen dan? Want ik doe hetzelfde werk (mensen inwerken en controle, bestellingen etc) en moet toch echt wel eens dingen noteren.

8. penseel

penseel Niet meer actief

Ja zeker kan ze nu lezen dat heeft ze geleerd pas rond een jaar of 15!

Ze heeft die speciale cursussen gedaan voor de schoonmaak plus als voorvrouw. en daarna is ze ( reon manager geworden) nu de laatste 3 jaar iets minder druk van het werk tree naar benden zeg maar bijna 63 nu en dus wat minder verantwoordelijkheid. Maar nog steeds een soort ( baas) kan het ook chef noemen van de schoonmaak. Dus ben trots op mijn moedertje.;) O ja zij werkt voornamelijk mensen van de sociale dienst in, En mensen met een lichte verstandelijke beperking. Werkt nog 38 uur in de week. En heeft een goed salaris voor in de schoonmaak zo rond de 1600 euro veel jaar ervaring en zo enzo.
    Nu heeft ze twee panden onder zich. Van de gemeente. Waar de ambtenaren zitten.

Sommige mensen vinden schoonmaak laag werk maar haha niet iedereen is zelfs daar geschikt voor zijn veel regels.;)

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hartstikke goed hoor! Oh en mensen die op ons neerkijken zijn er genoeg hoor, maar dat zegt meer over hun dan over ons (als schoonmaker) Ik heb een prima opleiding, maar kan er geen werk in vinden. Ook al heel lang niet naar op zoek, omdat mijn huidige werk prima te combineren is met mijn gezin.

10. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Ik heb lange tijd kranten gelopen, maar niet icm gezin dus daarover kan ik je niks vertellen... Maar ik denk wel dat het goed te combineren is en als ik straks na de bevalling een krantenwijk kan krijgen dan doe ik het meteen!

Ik hou ervan, en je moet er ook van houden. Sommigen vinden het zwaar werk voor weinig geld.. Vroeg op, veel lopen, soms zware kranten en door weer en wind. Maar ik vind het heerlijk. De hele wereld was altijd nog in diepe slaap als ik m'n ronde deed. Remi alleen op de wereld, geweldig! Muziekje in en lopen maar. De eerste weken duurt het idd allemaal wat langer omdat je je wijk moet leren kennen, en handigheid moet krijgen in het bezorgen, maar naarmate je het langer doet gaat het steeds sneller... Je krijgt niet per tijd betaald. Je krijgt een standaard wijkvergoeding waarbij ze per wijk kijken naar verschillende factoren, bv moeilijkheidsgraad. Zo heeft een wijk met allemaal flats (en dus heel veel brievenbussen met weinig afstand) een lagere wijkvergoeding dan een wijk met losstaande huizen met diepe tuinen. Daarnaast krijg je fietsvergoeding voor de slijtage aan je fiets, en je krijgt zoveel cent per krant. Dat samen maakt je maandloon. Gemiddeld ligt de vergoeding per maand tussen de 120 en de 300 euro, afhankelijk van welke wijk dus. Het is geen loondienst dus je betaald geen belasting...

Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen. Neem contact op met de kranten in de buurt, die sturen je door naar dichtstbijzijnde depots en als ze iemand nodig hebben dan nemen ze contact met je op (bezorgers.nl bv) dan probeer je het een week of twee weken uit en kom je er gauw genoeg achter of het iets voor je is!

Succes! :)

11. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Neeee niet doen! Het betaald ruk, totaal onhandig met een kind (althans bij mij)

12. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hihi, 2 totaal verschillende reacties boven elkaar! Schoonmaak werk heb ik even voor gekeken, maar kan niet direct iets vinden. Ik zou natuurlijk gewoon kunnen proberen inderdaad....Eigenlijk zou ik het liefst thuiswerk doen, maar ja, dat kan ik echt nergens fatsoenlijk vinden....

13. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik heb toen ik 16 was de NRC rond gebracht dat verdiende wel + het was rond een uur 17:00/18:00 mooie tijd.
    Ik moet er niet aan denken zo vroeg uit bed te moeten.

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    De krant moet voor 7 uur bezorgd zijn, dacht ik.
    Oftewel om 5 uur loop jij buiten. Voor een uurloon van nog €5. (Als je geluk heb)
    Kan je dan niet beter schoonmaken bij mensen thuis à €12,50 per uur.
    En dan bij mensen die flexibel zijn. Zodat je andere baantje niet in gevaar komt. Schoonmaken is wel pittig hoor. Hoog tempo, lichamelijk zwaar.

15. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Thuiswerk. Tja, als zzp er kan je wel als callcentermedewerker aan de slag. Vaak op provisie basis. Per afspraak krijg je een vergoeding.
    Maar je kan redelijk je eigen tijden bepalen.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het lastige is, mocht de krant te laat zijn en jij moet je ronde lopen ben je de pineut. Heb ik al vaker gehad door slechte weersomstandigheden bijv kwamen ze een 3 kwartier later dan gepland.

17. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    das wel een goed punt inderdaad....

callcenter moet je toch redelijk commercieel voor zijn, en dat ben ik helaas niet...

18. mumija

mumija Niet meer actief

Tja, het is maar net hoe je het bekijkt. Mijn man en ik hebben samen 3 krantenwijken voor erbij. We doen elke wijk samen, dat gaat veel sneller. Wel overdag. Ik vind dat het een mooie extra cent oplevert. We doen dit al 4 jaar zo.

Deel Deze Pagina