Kredietcrisis

Discussie in 'De lounge' gestart door Astrid0482, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Niet iedereen heeft diploma's om in een winkel te werken he?
    En niet iedereen woont in een grote stad.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Haha acht weken! Was het maar zo'n feest. Wij zijn al vanaf december 2008 bezig. En we hebben nog geen ene rooie rot cent gekregen! Godzijdank dat we genoeg spaar geld hebben en dat ik beetje inkomen heb en dat we particulier all in huren, maar het is echt een ongelovelijke ROTzooi! Inmiddels maak ik me er niet meer druk om, want we komen rond, maar heb echt dagen wel op de bank lopen janken!
    Ze kunnen verdorie wel geld aan andere dingen besteden, maar een werkloos persoon moet verdorie op z'n geld wachten. Mn schoonbroertje zit ook zonder werk en heeft sinds 3 weken een kleine! Zijn ww is afgelopen, maar een bijstanduitkering krijgt hij niet, omdat er een fout is oid. Het zal! Grr sorry, kan me er zo boos om maken, met die kut crisis

3. missyb

missyb Niet meer actief

Jeetje wat erg zeg! waarom moet je zo lang wachten dan? hier kregen we het binnen 4 weken.

Een geen inkomsten en een kind is helemaal slecht natuurlijk

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Honeyy, het is echt niet altijd een kwestie van willen. Want als je met je HBO niveau, een zak met ervaring bij een winkel solliciteert.. dan wordt je keihard afgewezen omdat je overgekwalificeert bent en ze verwachten dat je te snel weg bent.

Ik heb van 5mnd in de ww gezeten, en leuk is anders.

Ik heb ook het vermoeden dat de kredietcrisis wel is opgeblazen, er is angst gezaaid. Hierdoor gaan bepaalde bedrijven geen opdrachten meer uitzetten, waardoor andere bedrijven (bouw/metaal) geen werk hebben. Die kunnen hun rekeningen niet meer betalen, die plaatsen bepaalde opdrachten dus ook niet meer. Waardoor andere bedrijven weer minder inkomsten hebben. En ja.. zo moeten er mensen ontslagen worden want er is simpelweg geen werk bij veel bedrijven. En hoe komt dat? Omdat dat eerste bedrijf in paniek is geraakt!

En er wordt ook wel degelijk door sommige bedrijven misbruik gemaakt van de kredietcrisis, en dat is nou weer jammer! Ook bedrijven die wel gewoon inkomsten hebben proberen nu later te betalen, want hoe langer ze zelf het geld in eigen handen hebben hoe meer rente.... maar ondertussen is de leverancier weer de dupe.

Maar het mag van mij dus ook echt wel wat minder op de radio en tv.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja de bureaucratie in Nederland maakt het er allemaal ook niet beter op. Zo heeft mijn vriend maanden moeten wachten op zijn geld toen het bedrijf waar hij werkte failliet ging (gelukkig had hij meteen een andere baan maar hij moest nog 2 maandsalarissen ontvangen). Het duurde maar en toen hij ging bellen waar zijn geld bleef zeiden ze dat het op alfabetische volgorde van achternaam ging... Oh dus als je alberts heet krijg je eerder je geld dan ik die al maanden zit te wachten... ja inderdaad meneer :(

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    babylover; iedereen kan in een winkel werken het is alleen het willen! en een winkel is alleen al een voorbeeld.

en nee niet iedereen woont in de 'grote stad' ik ook
    niet woon zelf ook in een klein dorp dus je moet wel iets voor je werk overhebben hoor, of je moet dan maar lekker op je luie kont te blijven zitten!

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ja, ik snap het ook niet! We lopen de boel plat, maar het schiet gewoon niet op! Voorschot oid hebben we recht op, maar krijgen 't niet! Slaat toch nergens op. Nou, voor mij hoeft 't niet meer! We komen rond, ook al is het krap, maar ach! Er is nu nog geen kleine en hopelijk gaat de banenmarkt in de zomer weer een beetje omhoog!

Wat betreft mn schoonbroertje, ze hadden een afspraak voor 'm gemaakt met betrekking tot bijstandsuitkering, maar uiteindelijk zeiden ze dat hij helemaal geen afspraak had. Kon die weer naar huis. Nu moet hij nieuwe afspraak maken, maar duurt vier weken, ja vier weken! Echt belachelijk en wij hebben 't momenteel ook niet breed, maar sturen hun maandelijks wel 70 euro zodat ze toch even wat om handen hebben. Het is echt niet normaal. Nee, ik kan er niet meer omlachen! :evil:

8. missyb

missyb Niet meer actief

Helaas is het niet zo makkelijk altijd, mijn vriend raakt bijv. werkloos voor de kerstvakantie en dan nemen ze niet zo makkelijk iemand aan.
    pas eind januari kwam er weer wat vactures, genoeg gesolliciteerd maar niet aangenomen, gelukkig eind februari aangenomen,en in maart kon die werken bijna 3 ipv van 4 maanden thuis gezeten (met ziek zijn)
    Maar als het zo makkelijk was waren er niet zo veel werklozen is het niet?

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Het is wel zo wat er gezegd word. Als je HBO hebt word je vaak ook niet aangenomen voor LBO werk, omdat ze idd denken dat je er snel weer vandoor bent! En daarbij, je moet er ook geschikt voor zijn!
    Als ik kijk naar mijn eigen vriend, die heeft LBO en kan zo ontzettend veel dingen die een HBO-er ook doet, maar word niet aangenomen op zn kwaliteiten, maar op zijn opleiding en zijn uiterlijk!

Mijn vriend wil werken, kan werken! Hij zou er een moord voor doen, zo graag wil hij werken! Maar niemand die 'm aanneemt, ondanks dat hij onwijs veel kwaliteiten heeft en ontzettend veel kan en snel leert!

10. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    als je wilt kan je altijd werken!

G89 - je vriend kan - als hij zo graag wil werken - bv kranten rondbbrengen heeft hij toch werk?

babylover- ik weet niet waar jij woont maare bij mij in de buurt zijn helemaal niet zo veel werkloze, juist veel werkgevers die personeel zoeken.

het is ook maar goed dat mensen hun eigen nergens te goed voor vinden he :)

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dit moet je tegen de 54 jarige metaalberwerker zeggen, die ontslagen is en zich eigen het leplazerus solliciteerd om weer aan een baan te komen (over kortzichtigheid gesproken zeg :rolleyes: )

Eerlijk gezegd lees ik dit topic wel met enige verbazing hoor...Zoveel mensen die werkelijk niet de moeite nemen om echt notie van het gehele probleem te nemen. Het is niet zo eenvoudig als jullie het stellen, het probleem zit heel diep en het duurt jaren voordat zoiets opgelost is..Wij zijn allemaal verwent omdat we zijn opgegroeid in de florerende jaren, waar met de leningen om je oren werd gesmeten. Juist die leningen doen bedrijven nu de das om, nìet de paniekreacties. Omdat bedrijven draaien op geld van de bank, die dat nu dus niet meer hebben en op de centen gaan zitten, gaan ze in personeel snijden of erger nog, failliet en dàt doet de economie de das om. Niet omdat Jantje geen joekel van een LCD scherm wil (of niet kan, omdat hij zijn baan kwijt is, omdat zijn baas verkeerde investeringen heeft gedaan en daar nu voor moet bloeden) kopen hoor, dat is peanuts vergeleken met de grote jongens die geen geld meer uit (kunnen) geven....

En het extra geld dat nu aan banken wordt gegeven, zorgt ervoor dat onze staatsschuld oploopt....Gevolg daarvan? Bezuinigen! Niet meteen, nee eerst de economie uit het slop, want Nederland moet weer draaien. Maar wacht maar over 1 a 2 jaar, dan kun je je lol op, want dan moet de staatsschuld weer naar beneden gebracht gaan worden en wie denk die dat gaan voelen in hun knip?

Extra geld voor zorg oid wordt altijd uit eigen vermogen betaald, iig loopt daar de staatsschuld niet van op. Dus de vergelijking uit de openingspost gaat dan ook helemaal niet op.

12. missyb

missyb Niet meer actief

Beetje korzichtig is niet bij iedereen zo! maar is altijd makkelijk praten als je nog werk hebt

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    ja idd ik heb nog werk ja, en mijn vriend ook dus ik heb niks te klagen maar kan er gewoon niet tegen dat mensen zeggen dat er geen werk is. als ik hier de krant opensla staat er genoeg in. ligt het dan aan mij of wat? politie agenten , koks, timmermannen, administratief etc. Dan is er toch genoeg werk?

14. missyb

missyb Niet meer actief

Ja maar daar moet je dan toch diploma's voor hebben?
    hier in friesland hebben ze weinig
    Maar goed er zullen ongetwijfelt mensen tussen zitten die lekker van de uitkering profiteren wat je maar profiteren vind wat de ww is bijna niks geloof me dan wil je werl werken

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Kun jij rond komen van die paar kranten die je moet rond brengen?
    Heb je enig idee wat je verdient per krant? 0,10 cent per krant!

Vind het erg makkelijk praten hoor! Hij wil werken/ hij kan werken!
    Elk uitzendbureau hier in omgeving is hij afgeweest. Elke internet site, alle kranten. Week in week uit!
    Als je keer op keer word afgewezen, om welke reden dan ook. Hoe zou jij je voelen? Vanaf 2008 tot aan nu keer op keer worden afgewezen. Maand in maand uit! Er is gewoon GEEN werk hier bij ons! Ja, werk voor HBO-ers!
    Weet niet of je 't in de gaten hebt, maar een kind groot brengen van een krantenwijk? En daar een baby-kamer van betalen? Knap persoon ben je, als dat je lukt! Dit staat los van ons spaar geld en overig inkomen, want als er een kleine is dan wil ik 't liefste thuis blijven! Kom jij dan maar rond van een krantenwijk!

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Heb je enig idee wat een diploma in houdt? Wat een HBO diploma in houd of een MBO of koksdiploma ed.

Sorry, maar kan me er nu behoorlijk pissig over maken! Vind dat je zo kortzichtig doet.
    Alsof wij geen kranten/internet etc door lezen.
    Als dat iets zou zijn, wat hij zou kunnen doen, dan zaten we nu al vanaf november met 't minimum loon!

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    nou sorry maar als je het dan zo slecht heb en je vriend niet aan werk komen dan ga jij toch gewoon werken? ja sorry hoor! dan probeer jij toch aan werk te komen en je vriend lekker bij de kleine?

sorry maar dan zijn onze prioriteiten toch heel anders, Maar goed het is het willen he. en heel sneu als je man / vriend geen werk kan krijgen dan neem je toch even genoegen met wat je wel kan krijgen en kan je toch verder zoeken? hij blijft ( even alsvoorbeeld dat hij kranten doet ) toch de helft van zijn uitkering behouden. maar goed.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Politieagent = opleiding
    Kok = opleiding
    Timmerman = opleiding
    Administratief (een metaalberwerker?Zie je hem al zitten achter zijn typemachientje àls ze hem al willen hebben...)

Moet je hier alleen al eens kijken wat voor problemen de hoogovens hebben en hoeveel mensen eruit moeten. Denk je nu echt dat er voor al die mensen weer een nieuwe baan klaarligt?

Sorry, niet denigrerend bedoeld hoor, maar je mist duidelijk nog de nodige jaren levenservaring en hebt de praktijk nog maar amper meegemaakt....

19. missyb

missyb Niet meer actief

Dan kun je beter in de uitkering blijven natuurlijk slaat nergens op de helft werken en de helf uitkering.
    Ze zou idd zelf ook kunnen werken, mochten we zelf weer in de ww komen dan moet ik ook werken maar in die tijd was ik hoog zwanger dus dan krijg je niks.

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Ik weet niet of jij mijn verhalen hebt gelezen?!

Ik werk ook! En heeft niets met prioriteiten te maken. Jij leest wat je wil lezen volgens mij, want naar mijn idee heb je mijn andere verhalen niet lezen, dat mijn vriend al vanaf dec op geld zit te wachten en het niet krijgt, om wat voor rede dan ook! En hoeveel denk je dat een uitkering is? Het word aangevuld op dat gene wat ik al verdien.

De gang van zaken zijn niet zo gemakkelijk als dat het lijkt! Hoop dan ook voor je dat je er zelf nooit mee te maken zult krijgen! Knijp maar in je handen dat je werk hebt en dat je 't mag behouden!
    Ik ga er nu mee ophouden, want het gaat me irriteren!

Deel Deze Pagina