er is geen krisis dat worden ons burgers wijs gemaakt door de regering omdat zij het allemaal even in de soep hebben laten lopen en zodat ze ons meer onder de duim kunnen houden.Geloof mij dit gaat zo ver komen totdat we met ons voedselbonnetje bij de aldi staan voor een brood En overdat werk ik woon in rotterdam best een grote stad zou je denken toch?Nou meiden ik ken genoeg mensen hier die werkten zijn ontslagen hebben diploma alles en zoeken erg veel naar een nieuwe baan maar ze kunnen het echt niet vinden hoor.En dat is zuur heb je jaren lang een vaste baan gehad wordt je zonder pardon op de stoep gezet.Denk je gemotiveerd te zijn en elke dag op pad te gaan om werk te zoeken word je gewoon keer op keer afgewezen.Sorry hoor dus of je nou in een stad woont of in een dorp zo makkelijk is het niet.Plus als jij als metaalwerker hebt gewerkt jaren lang dan kun je toch niet gaan soliciteren als politieagent? Ik heb zelf een uitkering omdat ik niet KAN werken maar echt ik heb 2 kindjes en een onderweg en ik red het net kan geen booschappen doen bij de albert en niet elke week naar de mac maar het is nog te doen en mijn kinderen komen echt niets te kort dus het kan echt maar ja het ligt dan ook hoe hoog je vaste lasten zijn dan he
Gefeliciteerd met je 3e straks, sommige kunnen inderdaad niet werken, ikzelf woon ook in de stad en geloof me, de banen raken hier ook op, heb al bij 6 verschillende uitzendbureaus ingeschreven, kijk elke dag op de pc op internet, ga elke keer weer de kranten bij langs, maar helaas. Gelukkig werk ik wel al parttime dit scheeld een hoop, maar goed.
ik wordt niet echt gedwongen om met me neus op de feiten te zitten, maar probeer er tochiets van mee te krijgen zeker omdat het ook over mijn toekomst gaat en misschien wel die van eventuele koters.
echt he meid ik weet wat je bedoelt en ik word ook niet gedwongen om dit allemaal te volgen maar ik wil het wel want het is toch belangrijk en voor onze kinderen ook succes meid met werk zoeken het komt goed
Pff, hier nog een die kridietcrisisziek is... Ik kan me goed voorstellen hoe het is om met weinig rond te komen. Ik heb ook een paar jaar van de helft van het minimum geleeft Woonde samen, ik werkte fulltime en verdiende zo'n 750E p/m, en mijn ex was student, had een studiefinanciering, en zijn inkomen lag met geluk rond de 300E. Totaal dus max. 1000 E p/m... vraag me niet hoe, maar ik heb het overleeft... Maar het is dus wel mogelijk! Inmiddels ben ik een paar jaar verder (en ook een paar jaar weg bij die ex) en ik beken eerlijk, k denk dat ik ook niet meer terug zou kunnen naar die 1000E! Maar als je meer hebt, ga je er naar leven, en als je dan ineens terug moet... Inmiddels hebben mijn vriend en ik samen een eigen onderneming gestart in de binnenvaart. De hypotheek kregen we net voor deze crisis, dus we hadden geluk! In december hadden we het heel druk, en januari+ februari wat minder, maar nog niet beroerd (gelukkig) Eind februari/begin maart is alles weer beter, en hopelijk blijft deze stijgende lijn! Liefs Kimonootje Ps. In de binnenvaart wordt er nog heel veel personeel gevraagt, mochten er geïnterseerden zijn! Opleiding is niet noodzakelijk!
Kredietcrisis ik kan het woord ook niet meet horen of niet meer zien.. Heb ook het gevoel dat het allemaal 'opgezet' is... Al die miljarden die van al die banken zijn verdwenen, we worden volgens mij heel erg voorgelogen.. maar ja das niets nieuws..
Ik hoor hier al een paar keer vallen dat onze regering de boel opgezet heeft, maar is het jullie al eens opgevallen dat de kredietcrisis wereldwijd is? Heeft helemaal niets met onze regering te maken..Daarom is het ook zo ernstig, omdat de hele im-en export (iets waar het grootste deel van onze economie op draait) in elkaar stort. Maargoed, blijf maar met je hoofd in het zand zitten en verdiep je er verder niet in..Wat niet weet, wat niet deert, toch Eèn van de dingen die onze regering wel te verwijten valt, is dat ze het veel te laat aan hebben zien komen en dat het veeeel te lang duurt eer ze met maatregelen komen, waardoor er veel meer kapot gaat dan nodig is... Vergeet ook niet dat er nu maatregelen genomen gaan worden, waardoor de consument zijn geld inderdaad weer wat meer laat rollen, maar dat je dat over een x aantal jaar weer moet bezuren, omdat er dan weer flink bezuinigd gaat worden. Mss vast iets om over na te denken
Ik kijk altijd naar de benzineprijzen. Ze stijgen weer, dus zo slecht zal het wel niet meer gaan Kredietcrisis is overigens wel aanwezig (geweest). Hoeveel mensen in mijn omgeving hun baan al kwijt zijn geraakt. Dat is niet voor niks meiden.
persoonlijk geen last van de crisis. Maar, om me heen zie ik het wel gebeuren. Bedrijven die de uitzendkrachten al hebben afgeschaft en zo. Wat je ziet gebeuren is dat banken veel moeilijker krediet verstrekken. En zonder krediet geen handel, want de meeste bedrijven moeten eerst de inkoop voldoen (= rood staan bij de bank) voordat ze de verkopen kunnen gaan innen. En geen krediet of minder krediet betekent automatisch minder in omloop. Wat ik wel goed vind is dat bepaalde investeringen naar voren worden geschoven, want bepaalde sectoren houden zichzelf wel aan het werk (gezondheidszorg, onderwijs) maar andere sectoren zoals de bouw niet. En juist daar vallen nu de klappen. En dan ook bij toeleveranciers van deze industrie. De bonus op het inleveren van je oude auto bij de sloperij, daar zie ik het nut nog niet van in. Intrekken van ontwikkelingsgeld, dat zet zoden aan de dijk. De afschaffing van hypotheekrente-aftrek is de doodsteek voor de huidige huizenmarkt, maar maximeren boven de miljoen euro, dat is nog wel een reeele optie. Sommige reacties in dit topic staan wel bol van de naieviteit zeg. Ik ben haar naam kwijt, maar ze schrijft cursief, iets over al die diploma;s. Nou, ik heb er 3, ben bezig met de 4e, en denk maar niet dat er een winkel is die denkt, leuk, kom jij maar fijn hier werken. Veeeeeeel te hoog opgeleid. En gelijk hebben ze.
Dat ze willen bezuinigen op dingen oke.. maar ze doen het op de verkeerde dingen (Mijn mening! dus ik spreek niet voor iedereen!) Jaren lang al. Ze bezuinigen in de zorg e.d. maar ondertussen sturen ze wel geld naar andere landen om te helpen! Begrijp me niet verkeerd, die mensen hebben het ook nodig, maar ik vind wel dat ze eerst naar Nederland zelf moeten kijken, want wat de burgers hier nodig hebben. Als in Nederland alles goed is (met name de zorg) dan kan je verder kijken of je andere landen kan helpen. Ik help graag mensen, maar niet als ik er zelf onder moet lijden! Sorry als ik nu ego over kom, maar zo is wel mijn mening! Liefs Kimonootje
ik bedoel eogenlijk niet alleen onze regering maar de wereld leiders iemand wel eens gehoord van de freemasons enzzz mischien is het totaal niet waar maar ik vind het ook weer niet super ongeloofwaardig
dat ben ik helemaal met je eens. scheppen met geld naar timboektoe, maar hier klassen met weet ik hoeveel kinderen (en uiteindelijk pabo-studenten die niet kunnen rekenen....) en verpleegsters die zich de touwtering rennen zonder te doen wat ze graag willen (tijd bij het bed). Beetje krom geregeld lijkt me dat. Overigens, het verhogen van de aow leeftijd is toch nog niet zo gek? Als je eerder wilt stoppen moet je nu meer sparen (dus niet beleggen ), zoals je ook voor een aanvullend pensioen gaat sparen.
Heb je die theorie zelf verzonnen of uit betrouwbare bron. Zo werkt dat natuurlijk niet. Maar de crisis is een feit. En dat is voor veel mensen echt erg. Ik heb een vriendin die hier veel last van ondervindt. Zelf hebben we het geluk dat mijn man een goede baan heeft gevonden waar ze juist volop aan het overwerken zijn en we ons huis net voor de crisis hebben verkocht. Nu zitten we in een huurhuis en hebben dus lage lasten. Ik hoef nu ook niet te werken. Als mijn man zijn baan verliest is dat ook geen probleem ( ww uitkering redden we het ook wel van ) Mensen met een top hypotheek, die afhankelijk zijn van de hypotheek aftrek en aanrecht subsidies moeten een stap terug doen. ZZP' ers doen er goed aan om toch weer in loondienst te gaan. Maar als het goed is duurt het "maar" twee jaar en komen dan de arbeidstekorten( veel werk). Dus de broekriem aan en weer back to basic!
ok laat ikhet even anders formuleren ik denk dat het zo ver gaat komen jah niet binnen nu en volgend jaar maar ik denk dat dit nog een hele na sleep gaat hebben
Ik snap het. Ik denk dat het wel mee gaat vallen. 2 a 3 jaar een crisis. Maar het volgende maatschappelijke probleem ligt al klaar en hoe dat verder gaat weet ik niet.
wij merken gekukkig niets van de crisis.mijn vriend werkt in het brandstoffentransport en daar hebben ze nog altijd erg veel werk en kunnen ze nog steeds rijden met de rede dat mensen toch altijd auto blijven rijden.maar hier in de regio zijn al 5 transportbedrijven falliet verklaart een bedrijf die al 80 jaar bestaat is nu over de kop gegaan. in sommige sectoren merk je het niet maar in een hoop sectoren kun je het wel merken. over dat werken moet je willen. mijn broer wil heel graag werken maar is dus gewoon weg gestuurt bij verschillende fabrieken omdat hij teveel papieren had.
Zo ik heb alles even terug gelezen vanaf waar ik gestopt ben gisten! Wat fijn, dat er meer dames zijn die niet zo naief over de crisis denken! En Loetje het klopt inderdaad wat je zegt. Door dat ik in de situatie zit, kan ik me moeilijk verwoorden, als er een dame komt, die denkt dat er maar altijd werk is. Terwijl dat er gewoon simpel weg niet ( altijd ) is. Zoals andere dames ook al zeiden, ook hier gaan vaak opensollicitaties de deur uit, internet sites afzoeken, uitzendbureau's noem maar op! Zelf de uitzendbureaus zeggen het, dat het ongelovelijk slecht gesteld is met het werk. Dat zegt toch al héél wat?!
Nee ik vind het ook niet ongeloofwaardig... Ik geloof hier wel in.. Ik heb er veel over gelezen en gezien en je haren gaan er recht van overeind staan.. Maargoed als je hier met andere mensen over praat dan verklaren ze je voor gek, maar ik houd mijn hart vast voor wat er ons nog allemaal te wachten staat in de toekomst..
Klopt, ik had het ook gelezen. Mijn vriend werkte in Vaassen bij een transportkoel bedrijf. Geen idee hoe het daar mee gaat, maar ik weet nu dat we er toch verstandig aan hebben gedaan weg te gaan uit Gelderland en hier in Friesland in een andere branche te gaan werken. En voor mensen die alles van de regering niet helemaal vertrouwen moeten dit maar eens lezen, http://nl.wikipedia.org/wiki/Bilderbergconferentie 8)
Waar ik me verschrikkelijk aan erger zijn de maatregelen die door de minister van sociale zaken voorgesteld worden m.b.t. de werkloosheid. Hij wil namelijk werklozen gaan inzetten in de zorg... Nou een belachelijker idee heb ik nog nooit gehoord. Ten eerst moeten deze mensen drie tot vier jaar geschoold worden... In deze vier jaar moet men stageplekken hebben (zijn er nu al haast niet) en bovendien kost het bakken vol geld. En waar moeten deze werklozen naartoe als ze hun diploma op zak hebben? Juist naar een zorginstelling waar nu voor miljoenen moet worden bezuinigd, geschrapt wordt in het personeel en afdelingen worden gesloten. Nou we zitten als de zorgsector dus echt te wachten op deze werklozen. Ik daarentegen ben een MBO en HBO geschoolde verpleegkundige en gemotiveerd. Maar ik kan nergens voor een redelijk contract met voldoende uren aan de bak komen. Waarom zouden deze werklozen voorrang hebben op mij? Ik heb mijn eigen opleiding betaald en bovendien heb ik zonder beloning of iets dergelijks voor de verpleging gekozen. Sorry hoor maar kwader kun je me niet krijgen. In 2020 is er een half miljoen mensen aan personeelstekort in de zorg, maar er wordt in 2011 wel bezuinigd op deze sector (nu ook overigens)? Nou breekt mij de klomp hoor. Maar 1 lichtpuntje. We mogen wel lekker werken tot ons 67e. Nou wees maar blij toe want een leven op de arbeidsmarkt over 20 jaar is nog altijd beter dan het leven in een verpleeghuis waar ongemotiveerde, door de staat beloonde 'werklozen' de scepter zwaaien!