Een hond die werkelijk kan tellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Ongelofelijk! Kijk zelf maar: http://www.youtube.com/watch?v=nntGSioZPl0
Nee helemaal niet, gisteren bij Oprah kon je echt zien dat het baasje helemaal niet manipuleert, want oprah vroeg haar ook iets en ze keek oprah aan terwijl ze tikte met haar pootje. Ze word een rekenkundig wonder genoemd Ze antwoord trouwens ook op andere dingen, als je een knuffel vraagt legt ze haar hoofdje op je schouder en ze geeft ook kusjes als je het vraagt. En ze wijst ook personen aan, als je bv zegt dit is Pim. En je vraagt haar later wie Pim is kijkt ze die persoon aan. Echt een wonderhond!
Dan weet de hond waarschijnlijk heel goed de klanken van de cijfers Kusjes geven ze hier ook, en personen herkennen ze hier ook.. De meeste honden zijn niet dom, alleen dat weten de baasjes niet
Ik heb t toen gezien en vind het echt wel knap hoor! mijn hond weet ook wel wie wie is...(tot op zekere hoogte) maar als ik tegen haar 1 keer zeg...dat is Pietje...en daarna zeg waar is Pietje kijkt ze vast naar buiten ofzo! maar ja...ik heb ook niet zo'n helder licht...ze loopt gerust tegen een boom op omdat ze naar een kat kijkt ofzo!
Wat een lekker bekkie heeft dit schatje zeg! Wat ze doet heeft met lichaamstaal te maken. Ze ziet precies aan haar baasje (of aan degene die de som opgeeft) wanneer ze bij het goede antwoord is aangekomen. Een miniscule en waarschijnlijk onbewuste verandering in spierspanning bijvoorbeeld. Wanneer ze in de kamer is met alleen iemand die zelf niet kan rekenen, zou Maggy ook het foute antwoord geven. Maar dat maakt het natuurlijk niet minder knap van dit super oplettende en slimme hondje! De mijne zouden het niet kunnen hoor
Wat een schattig hondje zeg. Vooral het begin vind ik ontzettend knap, dat hij gewoon het koekje laat liggen (de hond van mijn ouders, die er nu overigens niet meer is) zou dit echt niet kunnen weerstaan. Was een keer met hem aan het wandelen, toen liepen we een blok verder dan het huis van mijn ouders (daar lag wat te eten, maar we liepen door). We hadden een hele ronde gelopen en vlak voordat we thuis waren liet ik hem los, hij ging linea recta de weg over naar het volgende blok waar dat eten lag...! Maar dit hondje is wel super zeg. Schattig om te zien hoe hij met zijn pootje het getal tikt...cute!