Ik vind het wel zielig, zeker als ze de kreeft eerst levend komen laten zien aan tafel, dan vragen ze of deze goed is. Maar toch smaakt hij altijd erg goed
Nee, ik vind het niet zielig. Ik eet graag kreeft en mosselen lust ik ook (gaan ook levend het kokend water in). En zelfs een enkele oester met citroen en peper smaakt mij wel. Dat is nog veel 'zieliger': die eet je namelijk levend op. Meestal gaan die dood in je maagzuur, omdat je er niet op kauwt of zo... Ik vind het ergens wel mooi, dat je je realiseert dat je een dier eet, en dat worstjes niet aan de boom groeien. Als je niet durft te bedenken hoe die vanaf een levend dier tot op je bord komen, zou je (volgens mij dan) eigenlijk vegetariër moeten worden.
Ik vind het wel zielig, ook wbt varkens, koeien en kippen. Maar aan de andere kant, een leeuw killt ook die zebra niet pijnloos... Maar ik vind wel dat we beter zouden moeten weten, we zijn intelligent genoeg om een manier te bedenken om dieren pijnloos te doden.
en waarom zou ik dat niet kunnen? slachten kan op een diervriendelijke manier het klinkt mischien dom want ze moeten wel sterven maar mensen vergeten hoe z'n dier moet leven het supermarkt vlees al allemaal jongvee wat opgehokt zit en dat vetgemest word die beestjes zijn niet oud en hebben geen leven.maar door de commercie van goedkoop vlees word de leefomstandigheden niet beter. wij eten alleen maar bio vlees van dieren die een vrije uitloop hebben gehad en ja dat is wat duurder maar heeft ook veel meer smaak
Zolang wij mensen het liefst zo`n goedkoop mogelijk vlees willen hebben uit de supermarkt worden de beesten slecht behandelt. Dan heb ik het dus over het thema bio (wat soms ook niet eens zo bio is) vrije uitloop enz....
Er zijn ook mensen, denk zelfs de meeste die het gewoon niet kunnen betalen. Als het dezelfde prijs had zou 90% waarschijnlijk bio pakken.
Ja dat snap ik....is ook waar natuurlijk. Maar zo goedkoop zoals het vlees nu soms in de supermarkt ligt
ik heb vast makkelijk praten met mijn bovenmodale inkomen, maar ik denk dat het bij de meeste mensen een kwestie is van bio niet willen betalen, ipv niet kunnen betalen. het gaat er maar om welke keuzes je maakt. 'tuurlijk zijn er ook mensen die zelfs met de kiloknallers niet rond kunnen komen, maar dat is toch echt een veel kleinere groep dan degenen die gewoon liever mooie spullen kopen, of een paar zakken chips, dan goed vlees. en dat klinkt misschien veroordelend; zo bedoel ik het niet. die keuze mág iedereen ook maken! goed vlees, en een goed dierenleven kost wat. dat koop je in elk geval niet voor 5 euro per kilo. ik kies er dan voor om minder vlees te eten en niet om goedkoper vlees te eten. ik ben het helemaal eens met de schrijfster die het erover had dat het neit alleen gaat om de manier waarop een dier wordt gedood, maar juist om de manier waarop dat dier heeft geleefd. Intensieve bioindustrie levert goedkoper vlees per kilo op dan biologische en meer diervriendelijke vleesproductie. Het is maar wat je waardevol vindt, en waar je dus geld voor over hebt. Nogmaals; ik realiseer me best dat niet iedereen die keuze redelijkerwijs kan maken (als je het moet doen van een bijstandsuitkering met twee kleine kinderen, hoef je echt geen scharrel-kipfiletjes te kopen). Dus voel je vooral niet aangesproken als je echt het idee hebt dat je het je niet kunt veroorloven om duurder vlees te kopen.
Ik vind wel dat je gelijk hebt. Ik heb dat zelf namelijk, dat ik liever ook andere dingen koop waardoor ik bio vlees dan te duur vind terwijl ik het best kan betalen. Ik zou sowieso het liefst vegetarisch zijn, dat lijkt me het allerbeste eigenlijk.
afgelopen kerst bij mijn schoonouders 6 kreefden gehad. (1 per persoon) Die zaten levend in een doos in de koelkast, en later op het aanrecht.. helemaal verdoofd van de kou, maar dus gewoon levend! brrrr vond ik het.. Er was er op een gegevenmoment een uit de doos geklommen toen hij wat warmer was zegmaar. en daarna met een gilletje het kokende water in.. maar lekker waren ze wel!! ik had nog nooit kreeft gegeten.. ik heb gesmult!!
Tsja, ik vind het vrij hypocriet om dit zielig te vinden. Jullie eten wel allemaal vlees en vis neem ik aan?
Ik hak wel tientallen kreeften door in het kreeftenseizoen. Ik vind het niet zielig maar ja het hoort gewoon bij me werk(kok) dus ja denk er niet eens meer bij na. In het begin vond het het wel een beetje vies als die ingewanden haha.
als je de kreeft eerst met het hoofdje erin doet zou ze niets voelen omdat haar hersenen niet in het hoofdje zitten maar verder achteraan. en het zijn je hersenen die zeggen dat je pijn hebt dus. heb ik mij laten vertellen.
Ik vind het ook zielig, en eet ook vlees. Alleen koop ik ons vlees bij een slager die alleen oude of zieke dieren slacht, dus geen bioindustrie dieren. Ik koop dan in 1 keer een halve koe b.v. Die heeft een lekker leventje gehad, en daar heb ik dan vrede mee. Ook onze eieren komen van een oud boertje hier vlakbij, waar de kippen gewoon los lopen.
Tsja, ik word er niet warm of koud van. Andere dieren worden ook levend geslacht zodat wij ze kunnen eten. Het is geen leuk idee dat die kreeft leven wordt verbrand, maar goed het is niet zo dat ik denk ik eet nu nooit vlees meer en ik word vegatarier. Wat zag die kreeft er later trouwens vies uit, met dat groene spul, zal wel normaal zijn maar ik vond het er niet zo smakelijk uit zien.