Wanneer zet je de kerstboom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smnee, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer zetten jullie de boom?

1. geen boom

2. vroeg in november

3. eind november

4. na 5 december

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik loop graag op de feiten vooruit;).
    bij ons is dit een leuke discussie, we hebben nog geen kinderen dus ik vind eind november prima. vriendlief vind helemaal geen boom het beste..
    dus vandaar ben ik beniewd hihi

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Tja, traditioneel als ik ben, vind ik dat eerst Sinterklaas gevierd moet zijn voordat je aan Kerst begint. Hier dus absoluut geen boom VOOR 6 december. :)

3. tulip

tulip Niet meer actief

Vanaf 6 december, ook voor onze dochter deden we dat al zo. Dit jaar mag hij van mij wel weer snel weg, want dan moet de box daar.

4. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Toch echt wel na 5 december en niet eerder. Vaak rond 9/10 december word hij opgezet hier

5. Meestal zo'n 2 weken voor kerst inderdaad, en dan op 1 januari weer zo snel mogelijk de kast in :D

Heb er zin in, maar helemaaaaal geen zin om al die snoeren uit de knoop te gaan halen (want op 1 januari heb ik dus nooit zin om het netjes op te ruimen ;))

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

met kindjes had ik ook gewacht tot na 5 december..
    ik nog echt geen idee, vind een boom zo mooi. bij de action hebben ze de ballen al liggen :D

7. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Ook voordat wij kinderen hadden werd de boom na 5 december opgezet. Meestal laat ik hem tot 6 januari staan, vind het gezellig!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Idd na 5 dec. Wil eerst sinterklaas vieren

9. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Dit jaar wordt het hier geen boom. We liggen dan stil met ons schip op de werf en gaan dan de woning een beetje updaten.... vloer wordt opgeknapt tussen kerst en oud en nieuw dus de vloer moet dan gewoon leeg zijn.

Normaal gesproken 6 december

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zetten hem altijd na 5 dec pas. Meestal het eerste of tweede weekend erna. Dat deden we ook toen onze zoon er nog niet was. Maar ik versierde ook al voor hij er was m'n huis voor de Sint. :D Ik werk op een basisschool, dus ik zit er echt weer helemaal 'in' elk jaar.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Rond 12 a 13 december tot en met 1 januari...

2 januari direct weg...( heerlijk altijd...weer ruimte!!!)

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hij staat in ieder geval vóór de verjaardag van mijn zus (22 december) en ruim ná 5 december. 2 januari is hij inderdaad hier weer weg.

13. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik hoop na 5 december, maar dat ligt eraan of mijn zoontje volgende week aan mij toegewezen wordt. En als dat zo is, gaan we toch echt eerst alles versieren voor sinterklaas. en dan in het weekend na 5 december de kerstboom opzetten en rond 6 januari gaat de boom dan de kamer weer uit.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier net zo!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe pas na de Sint... ook al voordat we kinderen hadden....Enne idd in de eerste week van het nieuwe jaar is het brandhout.
    Maar we wonen nu in Duitsland... en hier is het gebruikelijk om al met de eerste advent (vier zondagen voor de Kerst dus eind november) een boom in huis te hebben... versieren doen ze wel pas op Heiligabend (oftewel 24-12)

16. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb de laatste jaren geen kerstboom meer gehad, en denk dat ik dit jaar maar weer skip...

17. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Haha! Hou op, schei uit, we gaan nu toch niet al beginnen over Kerst? :(

Maar in elk geval staat de kerstboom hier zowiezo altijd na 5 december, meestal zelfs pas een weekje voor Kerst of zo. Ik zeg altijd 2 weken van te voren dat ik 'm dan wil halen (wij hebben nog altijd een echte) maar meestal duurt het dan nog een paar dagen.

En op 2 januari mag hij heel gezellig met de andere Kerstbomen uit de buurt wachten op z'n destructie, lol.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    6 dec!

19. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik liiep door de action, zag daar de ballen en dacht oohhh dat 'bijna' :D

20. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik zag vandaag bij de Ikea ook al kerstspullen liggen. Ziet er wel een beetje vreemd uit naast de tuinmeubelen e.d.

Hier komt de boom na 5 december.

Deel Deze Pagina