Kreeg jij eigen weeën na het breken van de vliezen? (Inleiding)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Doublemom, 1 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Ja!
    Ik was echter al 42 weken zwanger :/
    Maar half uur nadat vliezen gebroken waren begonnen de weeen .
    Rond half 10 zijn ze gebroken en rond half 2 werd zoon geboren !

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nope. Kon nog lekker verder peaky blinders kijken. Toen wee opwekkers en niet direct hoor maar tijdje later wat activiteit. Prima te doen. Op een gegeven moment werd ik heel eventjes dizzy en moest ik écht heel nodig poepen. Dacht ik. Bleek ik al 10 cm te hebben!

3. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Sorry, helemaal vergeten hier verder te reageren! Na het breken van de vliezen zat ik binnen een uur aan 4 weeën per 10 minuten. Uiteindelijk een weeënstorm gekregen van eigen weeën en met 4 uur en 45 minuten was meneer geboren!

Neilia, Lies1611 en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  4. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ja, allen waren het te veel nog te zwakke weeën. Waar op ze naar twee uur alsnog weeënopwekkers gaven.

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ingeleid met 38+1 met gel en uiteindelijk om 17.00 uur bij 2 cm ontsluiting de vliezen gebroken. Daarna veel rug weeën gehad. Op het moment dat ze met het karretje weeversnellers aan kwamen vroeg ik ze eerst te kijken hoe ver ik was, want ik voelde van alles wat niet op het scherm te zien was. Ik bleek al op goed 8 cm te zitten. Tussen breken van vliezen en de geboorte zat ca. 10 uurtjes (op 38+2).

Bij de tweede hebben ze met 39+6 bij ons thuis de vliezen gebroken, ik had toen zelf al 2 cm. Een kwartier na het breken van de vliezen kwam de weeënstorm op gang en 4 uurtjes later had ik mijn kleine man in de armen.

6. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Nee, drie keer niet gehad. Pas na een paar uur wee opwekkers gebeurd er bij mij wat. :rolleyes:

7. xDaantje

xDaantje Bekend lid

12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Mijn weeën begonnen echt binnen 5 minuten na het breken van de vliezen. Geen wee opwekkers nodig gehad en na 2 uur was de kleine er!

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113
    Bij beide ben ik ingeleid.

Bij zoon 1, infuus en vliezen breken, infuus hebben ze wel elke keer wat hoger gezet dus geen eigen weeën, zoon was er binnen 6/7uurtjes.
    Bij zoon 2, infuus en vliezen breken en m'n infuus hebben ze niet meer hoger gezet ging allemaal vanzelf, binnen 3u was hij er.

Bij beide mocht ik op een gegeven moment onder de warme douche staan. Vooral bij zoon 2 gingen m'n weeën als een sneltrein.

Deel Deze Pagina