Kreeg/krijg jij een stagevergoeding?

Discussie in 'De lounge' gestart door MadeInUSA, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Bij mijn eerste stage (assurantiekantoor) kreeg ik 100 euro stagevergoeding. Ik werkte regelmatig alleen en daarnaast mocht ik in mijn tweede jaar dat ik daar stage liep nieuwe stagiaires inwerken en begeleiden.

Mijn tweede stage was bij een uitzendbureau, daar deed ik alles en toen mijn stagebegeleider ziek werd, zat ik altijd alleen met een andere stagiaire. Hier kregen wij geen stagevergoeding maar we mochten op de dagen dat wij geen stage liepen er wel werken en dan kregen wij uiteraard wel loon.

2. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Gezien de aard van je vragen de vraag wat je met de resultaten gaat doen. Dit gaat verder dan persoonlijke nieuwsgierigheid, lijkt me.

3. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Tijdens mijn ziekenhuisstage kreeg ik rond de 350-400 p maand.
    Tijdens de andere stages in de zorg ook altijd wel 250-300 p maand.

Ik vind dat co-assistenten zeker recht hebben op iets van een vergoeding. Het is ontzettend zwaar, ernaast werken is geen optie. Vaak moet je enorm vroeg aanwezig zijn. Het zijn allemaal onregelmatige diensten. Vaak woont een student dus ook ergens op een kamer in de buurt, want met enorm veel reistijd is het echt niet te doen. Dan moet je dus maar net een papa en mama hebben die dat allemaal voor je kunnen betalen, want van studiefinanciering alleen red je het echt niet.
    En als je de opleiding niet trekt en het niet behaald zit je met een enorme studie schuld.
    Een stage vergoeding voor die 50 uur werken in de week vind ik dus echt wel op zijn plaats. Als ik alleen al zie hoe veel werk een co-assistent wegneemt in een ziekenhuis. Ik heb regelmatig controles gehad toen ik opgenomen lag van de co-assistent. De Gyneacoloog zag je dan echt maar af en toe.
    Kijk het hoeft ook geen enorm bedrag te zijn per maand, maar een kleine vergoeding is wel op zijn plaats.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Nope, maar ik was dus ook co-assistent ;)...
    Productiviteit was overigens wel (erg) wisselend, op sommige plaatsen kon ik echt bijna alleen maar meekijken, op andere een duidelijk deel uit handen nemen.

Later heb ik als arts-assistent ook veel co-assistenten begeleid. Moet je eerlijk bekennen dat ze voor mij geen werk uit handen namen ;)... Uitgezonderd de 'super'-co's, die bijna klaar zijn met opleiding en lang blijven.

Ik vind het een vreselijk kromme redenering dat het geen stage zou zijn (wat is daar de definitie dan van??) overigens, wat is het dan wel?

Maar goed. Hoop dat de co's wat gedaan krijgen bij minister.

5. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik kreeg zo'n 400 euro stagevergoeding voor 36urige werkweek. HBO niveau. Nam ze geen werk uit handen.

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    In opleiding tot klinisch psycholoog (wo-niveau), 24 uur per week gedurende 1 jaar, stage in een ziekenhuis op een psychiatrische afdeling van een algemeen ziekenhuis nam ik na verloop van tijd zeker werk uit handen. De vergoeding was niet hoog, 180-250 euro per maand o.i.d.. Maar veel meer dan anderen van mijn opleiding. Het is wel al een flinke tijd terug ;)

De vergoeding in de economische/accountancy sector is wel hoog (manlief).

7. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

opleiding gedaan in de zorg en bij alle stages wel vergoeding gekregen 450 en kerstpakket en mocht bij 1 stage mee op team uitjes

8. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mbo kinderopvang alle stages geen vergoeding gehad.
    Wel 11/12 jaar geleden.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.569
    113
    Als hbo-v student van de che begin jaren 90 waren stage plekken beschikbaar door het hele land.
    Ik heb nooit stage vergoeding gekregen, in het VU ziekenhuis stonden we al snel niet meer boventallig wel kregen we woonruimte aangeboden. Dit was een studenten flat die volop gerenoveerd werd. Dus veel stof en rotzooi.
    Voor mn stage in Monster zat ik een zusterflatje in den Haag waardoor ik om 22:00 nog door de polder naar huis moest fietsen.

Ermelo zat ik met een klasgenoot achter de psychiatrische instelling in een vakantiehuisje midden in de winter zonder telefoon. ( Mobieltjes bestonden nog niet)
    We hadden wisselende diensten. Dus ook 's avonds in het donker door de sneeuw aankomen in een ijskoud huisje met als enigst gezelschap de muizen.

Datis na ons toch niet meer gedaan omdat het eigenlijk niet verantwoord was.

Ik studeerde in Ede trouwens.

Nooit stage vergoeding gehad dus. 1 keer een km kerstpakket.

Dan zouden deze stages zeker vergoed worden want na je opleiding verdien je toch stukken minder dan een arts.

10. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Jaar lang 32 uur per week op een medisch kinderdagverblijf. Als stagiaire stond je vaak uren lang alleen op de groep en draaide je volledig mee. Vergoeding: 0,0 euro, maar wel een heeeeeleboel eisen die aan je werden gesteld.

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja wel een keer. Mbo-Stage bij een semi-overheid. Maar ik kwam erachter dat er ook door een aantal stagebedrijven een vergoeding aan de school werd betaald! :$

Mensen in de zorg kunnen wat mij betreft niet genoeg verdienen. Co's lekker een vergoeding geven. Snap de redenatie ook niet dat het geen stage zou zijn. Wat is het dan? Vrijwilligerswerk?;)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik kreeg na afloop van een halfjaar mijn eigen klas draaien 150 euro. Lio-stage, hbo.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mbo opleiding helpende zorg 10 jaar geleden, een stage van 11 maanden, maar wel met de vakanties die school ook hanteerde.

Aan het eind van de stage kreeg ik 600 euro.

Daarna door gegaan voor verpleegkundige bbl ( werken en 1 dag school ) en daar kreeg ik 650 per maand. Helaas halve wege moeten stoppen ivm chronisch ziek zijn.

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #54 SushiLover123, 28 okt 2016
    Laatst bewerkt: 28 okt 2016
    Ik liep stage in 2006 en kreeg een vergoeding van € 572, 76 euro netto per maand. Voor 40 uur per week.

Stage duurde iets van 6 maanden. Was afstudeerstage voor HBO opleiding Hogere Informatica. Opdracht betrof een onderzoek en uitgewerkt voorstel voor procesverbetering op een IT afdeling van een grote financiële organisatie. Was ik productief? Indirect wel. Normaal kun je ook een pro inhuren voor zoiets. Maar dat hadden ze vast niet gedaan.
    Hoogte van stagevergoeding werd bepaald door de opdrachtgever. Dit verschilde per opdrachtgever, maar stond wel van tevoren vast.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    1x een stage vergoeding gehad.

Dat was bij een boer. Heb daar 6 weken lang geholpen met de geboorte van lammetjes en bij verzorging van de vleesstiertjes.
    Kreeg daar €250,- en heb daar een week bij in gewoond om de nachten ook bij te kunnen staan.

16. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stagevergoeding? Wat is dat? 😩 Ik heb de pabo afgerond en een half jaar lang mijn eigen klas moeten draaien, 4 dagen per week. Kreeg toen de opleiding klaar was een pen en verder helemaal niets 😑

17. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    HBO pabo. Geen vergoeding.

HBO mwd. Ook geen vergoeding gehad tijdens mijn stages.

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    #58 Novastar, 28 okt 2016
    Laatst bewerkt: 28 okt 2016
    Hbo pabo en hbo pedagogiek. Nooit stagevergoeding gehad. En dat terwijl ik in mijn afstudeerjaar pedagogiek een half jaar lang zowat een volwaardig personeelslid ben geweest. Wel een mooi half jaar, dat wel.

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Opleiding psychologie UvA, 3 dagen stage per week, geen stagevergoeding. Terwijl ik vrijwel geen begeleiding kreeg maar ingezet werd als arbeidskracht.

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nooit stagevergoeding gehad. Niet als fulltime leerkracht, ook niet als fulltime verloskundige. (Allebei hbo)

Deel Deze Pagina