Hallo dames, Ik heb gesolliciteerd bij een ander bedrijf als waar ik nu werk ik werk nu 32 uur en de nieuwe baan is voor 40 uur. Ik ga 1700 bruto verdienen is dit weinig voor 40 uur? Ik heb er totaal geen verstand van. Mischien kunnen jullie mij hiermee helpen. En mijn wens tot zwangerschap is nog altijd erg groot. Hoe denken jullie daarover bij een nieuwe baan gewoon doorgaan met proberen of zouden jullie het uitstellen Tot je een vast contract heb? Alvast bedankt veel liefs xxx
Het ligt eraan wat voor een baan het is, welk niveau. Ik heb een baan op hbo niveau, werk drie dagen en verdien 4000,- bruto per maand. Daarbij vergeleken is het minder, maar weet van mensen die minder dan jou verdienen.
Op basis van deze info kunnen we weinig zeggen. Er hangen zoveel factoren aanvast. Welke sector bijvoorbeeld Is er een CAO Opleiding Ervaring etc etc..
Woow 4000 haha, het is mbo 4 niveau heb ik er geen diploma voor deze functiedus dat ik aangenomen ben is al super ik werk nu als leidinggevende in een winkel dat is 1350 bruto op 32 uur. Ik heb wel een afgeronde niveau 4 diploma alleen voor een andere richting als waar ik nu ben aangenomen.
Hangt er inderdaad vanaf wat je doet, wat je verantwoordelijkheden zijn, of je een leidinggevende functie hebt, in welke branche je werkt, etc. Bij mijn huidige werkgever zou ik 4000,- bruto per maand verdienen bij 5 dagen werken.... (plus allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden, in totaal ruim 1.000 bruto per maand waard). Dit met 10 jaar ervaring. Ik werk overigens maar 4 dagen, dus alles is naar rato. TS, kijk hier eens? Loonwijzer.nl - Bereken je Salaris, Check je Bruto Netto Loon, Minimumloon
Je bent nog jong en hebt geen ervaring in deze branche. Ik vind het dan een oké salaris. Mogelijk kan je ook nog groeien in salaris. Daarnaast is het natuurlijk een stuk meer dan jouw vorige baan. 1350 bruto voor 32 uur is bar weinig, maar werken in een winkel is ook slecht betaald. Mijn moeder werkt 40 uur en verdient minder dan ik met 24 uur. En ze werkt er ook al 15 jaar ofzo.
Volgens mij heeft TS niks aan jullie bedragen! Dit is niet te vergelijken, dit betreft een baan zonder diploma en ervaring. Prachtig dat jullie met 4000 euro per maand thuis komen maar om TS geen vertekend beeld te geven wil ik even aangeven dat dit hoge bedragen zijn voor waarschijnlijk geen MBO niveau! Anders heb ik echt het verkeerde beroep gekozen! TS of jij blij kunt zijn met je loon hangt helemaal van jezelf af. Je bent nog jong en zult waarschijnlijk onderaan de ladder worden ingedeeld. Kijk eens naar de loontabel wat je bijvoorbeeld over 10 jaar zou verdienen. Vaak zit daar een groot verschil in en ga je ieder jaar een beetje omhoog. Kun jij rondkomen van dit bedrag en lijkt het werk je leuk? Ter vergelijking, ik ben op 21 jarige leeftijd in dienst gekomen als doktersassistente en verdiende toen 8 euro per uur. Nu werk ik nog steeds als DA, wel bij een andere werkgever en verdien nu bij 17 euro per uur. Werkervaring doet heel veel in Loon!
Nog even over de zwangerschap. Als je iets wil, moet je er voor gaan. Geen enkele baan zal volledige zekerheid bieden. De kansen op een vast contact tegenwoordig zijn ook klein. Ik had destijds nog een uitzend contract en raakte (gepland) zwanger. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik een jaarcontract. Ik was ook best wel in shock, want ik zat al op de helft van de zwangerschap en volledig in de ziektewet. Het antwoord van mijn leidinggevende: je bent zwanger, niet ziek. Je doet je werk goed en willen je niet kwijt.
Voor een baan waarin je geen diploma's hebt vind ik het een mooi bedrag. Meestal begin je ook onderaan de ladder. Misschien kan je in de cao zien wat je over een aantal jaar zou verdienen? Ervaring doet vaak ook een hoop. Wat heeft ts hier dan aan?
Ik ben echt heel benieuwd in welke sector je werkt. Ga me direct omscholen! Krijg niet eens de helft voor zelfde niveau en hoeveelheid dagen
1700 voor 40 uur is hetzelfde als 1360 voor 32 uur. Conclusie je salaris is nagenoeg gelijk. Voor een leidinggevende vind ik het aan de lage kant, maar ik weet niet wat gebruikelijk is in die sector/bij dat bedrijf.
Ik werk 25 upw en heb een salaris van 2400,- per maand op basis van 36 uur. Hbo, secretaresse. Helaas geen 4000 voor 3 dagen ondanks dat het ook hbo is, maar sector en ervaring zeggen alles
TS is pas 23 dus ik denk dat het dan voor een mbo niveau 4 baan in de administratie een net salaris is. Je kan nog zo veel groeien in je salaris. In mijn vorige baan, 40 uur en ook administratieve functie verdiende ik 200 euro meer. En inderdaad, laat je kinderwens niet tegenhouden door je werk. Vaste contracten betekenen niet meer zo veel doordat de ontslagregeling versoepelt is.
Maar TS gaf in eerste instantie ook niet aan om wat voor functie het gaat, welk niveau, secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik vind het een prima bedrag wat zij verdient. Ken genoeg mensen die van minder moeten rondkomen.
Het is een simpel sommetje: 1350 euro in vier dagen (voor t gemak van t sommetje uitgaande van 4x 8 uren. Bij andere indelingen is t principe t zelfde). 1350/4 dagen is 337,50. 337,50 x 5 dagen= 40 uren van de nieuwe baan=1687,50 als je bij de oude baan 40 uren zou werken. Jd gaat er dus 12,50 bruto (gok ong 8,50 netto) op vooruit