Baby 2 dagen niet gevoeld.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jusi, 9 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Maandagavond en woensdagavond heb ik onze smurf heel goed gevoeld toen ik op bed lag. Ik denk dat het aan het draaien was ofzo, zelfs mijn man heeft het woensdagavond gevoeld!
    Maar na die avond voel ik volgens mij niks meer! Tenminste niet wat ik maandag- en woensdagavond voelde. En ik ben daar nu zo op gefocust, dat ik ook niets meer gevoeld heb sindsdien.
    En ik ben zo'n muts die zich dan meteen zorgen maakt. :oops:
    Is het normaal met bijna 23 weken zwangerschap, of kan ik toch beter mijn vk even bellen?

2. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Meis bij twijfel altijd bellen.
    Daar is je vk voor hoor!!
    Zo maak je je alleen maar druk en dat is ook niet goed.

3. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Jusi, je kindje heeft nu nog voldoende ruimte en het kan daardoor komen dat je het 2dgn niet hebt gevoeld.
    MAAR....... als je twijfelt, gewoon BELLEN!!!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pas bij 28 weken ofzo hoef je je kindje elke dag te voelen en is het dus belangrijk om er een beetje op te letten. Juist als je kindje gedraaid is kan het zijn dat zijn voetjes bijv net tegen je placenta zitten en je hem daarom net iets minder voelt.

Niet te snel zorgen maken hoor! Sommige mensen voelen hun kindje nog nauwelijks bij dat aantal weken. Pas als je je kindje echt standaard (weken lang) elke dag goed voelt en dan opeens niet meer, dan pas hoef je je misschien een beetje zorgen te maken.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik voelde de kleine met 22 weken al heel sterk, elke dag. Ochtend, middag en avonden..

Maar ik lees overal juist dat het ook normaal is als het nog niet zo regelmatig te voelen is.

Als je hiervoor de kleine elke dag duidelijk voelde en nu ineens 2 dagen niet meer..dan gewoon je VK bellen.
    Anders maak je je alleen maar druk en dat is ook niet goed!

6. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik voel de kleine hier al van af 10 weken :D
    maar toen ik haar 24 uur neit had gevoelt hing ik wel gelijk aan de foon hoor :oops:
    en kreeg een echo en alles was goed
    idd ze hebben nog alle ruimte dus kan soms zijn dat je hem/haar ff neit voelt
    maar als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon bellen
    daar worden ze toch immers voor betaalt

7. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Heb je soms de afgelopen dagen veel gedaan, ben je heel actief geweest? Want dan voel je de kleine ook bijna niet, dat had ik afgelopen week. Dit was helemaal niet leuk, maar zodra ik weer een rustig dagje had kwam m'n ventje weer :) Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je niet te veel zorgen te maken en te genieten.

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bedankt voor jullie berichtjes. Stelt me weer gerust. :)
    Maar heb de afgelopen dagen veel gedaan ja, dus misschien zal het daardoor komen dan.
    Als ik morgen nog niet veel meer gevoeld heb, bel ik de vk gewoon.

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Met 10 weken je kindje voelen??????? Kan dat??????????? Dan zit het toch nog niet eens boven je schaambot? Wel leuk als dat kan :D

10. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Sorry ff een reactie op de 10 wkn. Je kindje is dan 4,5 cm klein en weegt 5 gram... zie hier; weken/index3.php. Lijkt me heel sterk dat je dat dan al voelt. De kleine zwemt dan nog zo in je buik... Er word gezegd dat de meeste mensen de baby pas gaan voelen bij 20 weken en als je geluk hebt misschien een week of 2 eerder... Maar 10 weken.... ik denk dat het je darmen waren oid

Maar over de vraag bij 22 weken. Je hoeft je pas zorgen te maken als je vanaf 28 wkn niet elke dag wat voelt. Maar misschien om jezelf gerust te stellen zou ik gewoon ff langs gaan
    of ff bellen naar je vk... Succes!
    xx

11. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    ja, ook ik kon bij de eerste pas na 21 weken iets voelen en ook dat was niet constant! soms 1 dag 2 of 3 keer en dan soms 2 of 3 dagen niet! dus don´t worry en maak je je toch zorgen gewoon ff bellen, misschien kan de vk of ha je wel geruststellen..

enne met 10 weken is de baby nog zooo klein! geloof ook idd dat dat darmen of iets dergelijks geweest zijn!

succes ermee!
    groetjes!

12. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hey,

Zoals de anderen ook al zeiden, het hoeft nog niet elke dag aanwezig te zijn met jouw termijn. Mocht je je echt zorgen maken, mag je best even naar de vk bellen!

En ja een kindje voelen met 10 weken, lijkt me ook wel sterk (al ga ik er niet over oordelen of het wel of niet zo is), maar dat het pas (met geluk) met 18 weken kan is ook niet waar. Het is al mogelijk om vanaf 14 weken je baby te voelen (vooral met meerdere zwangerschappen). Alleen is het gevoel niet herkenbaar en merk je het meestal niet.

Ikzelf voel de kleine hier al vanaf 16 weken (ja echt met 16 weken) ELKE DAG. Heel leuk, maar zo de laatste weken ook heel pijnlijk : P.

Succes in ieder geval ermee!

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat je je best wel zorgen maakt hoor!
    Maar met 22 wk heeft de kleine nog best veel ruimte en zijn de bewegingen minder voelbaar! Maar gisteravond in bed dachti k ook opeens: "hé, ik die kleine vanaf vanmiddag al niet meer gevoeld!" Ik ben toen op mijn rug gaan liggen en beide handen op mijn buik gelegd. Je drukt dan op je buik en laat dan heel langzaam los, dan nodig je de baby uit!
    En het werkte, hij/zij begon er lekker op los te trappelen! :D

Ik weet niet of dit al lukt met 22/23 wk maar het is het proberen waard! En anders inderdaad ewoon bellen met je VK!!

Succes!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    k voelde mijn uk ook al met 11 weken dus ja het kan wel hoor. het zijn dan nog niet de echte trapjes maar gekriebel en gefladder. omdat dit me 2e zwangerschap is herkende ik het erg snel. Bij mijn 1e zwangerschap voelde ik me dochtertje echt trappen met 15 weken en daarvoor ook al gekriebel etc maar herkende het toen nog niet

vanaf 26 weken moeten wij de verloskundigemeteen bellen als we de kleine niet langer dan 24 hebben gevoelt. ik voel me uk erg vaak en regelmatig al vrij vroeg en vond het ook eng als er ineens een dag stilte was. heel vaak kon ik wel een reactie uitlokken door op me rug te gaan liggen en met me buik te gaan spelen.

15. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    MIjn vk zei ook dat die kleintjes tot 28 weken best een paar dagen kunnen "overslaan", wat betreft gevoeld worden. Maar als je twijfelt, zou ik gewoon even bellen. Je (misschien onnodig) zorgen maken is ook nergens goed voor.

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jullie zijn echt lief met zijn allen, en ik ben helemaal gerustgesteld.
    Vooral omdat ik gisteravond toen ik in bed lag de kleine weer duidelijk voelde.
    Wel niet zo hevig als vorige week, maar ik ben daar te gefocust op geweest denk ik zo. Op dit moment voel ik ook telkens plopjes in mijn buik. :D
    De volgende keer dat ik me druk maak, bel ik de vk gewoon hoor.
    Durf dat eigenlijk nooit zo goed, weet ook niet waarom. :(

17. claudia81

claudia81 Niet meer actief

Gelukkig voel je de kleine weer!! Ben erg blij voor je. En ik kan me helemaal voorstellen dat je je dan ff druk maakt. Gewoon bellen dan hoor. Daar zijn de vk's tenslotte ook voor.

XX

18. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Als het kindje met de rug naar je buikwand ligt. voel je niets. misschien dat dt het geval was. of ben je druk geweest waardoor je het minder voelde. Ik heb dat zelf ook 2 dagen gehad ging er vanuit dat hij mij zijn rug naar mijn buikwand lag en hij heeft nog zo veel ruimte.

Succes Ingrid

Deel Deze Pagina