Overal lees ik dat je stress moet vermijden in de zwangerschap... In mijn vorige zw.sch. had mijn dochtertje idd een groeiachterstand waarschijnlijk dus door STRESS. De moeder van mijn vriendin was nl overleden én mijn zwager lag in scheiding. Nu ben ik weer zwanger en ligt onze favoriete oom op sterven.... Hoe kan ik dan nog stress vermijden?! Ben zo bang dat dit kindje nu weer een groeiachterstand krijgt/heeft... Mijn dochter heeft er gelukkig niets aan overgehouden maar het was toch wel erg spannend allemaal. Wil zo graag nu een fijne relaxte en zorgeloze zw.sch. waar ik lekker van kan genieten... Tja, wie niet... Maar heb nu alleen maar slapeloze nachten om mijn oom natuurlijk én om 't kindje. Hebben nog meer zwangeren hier ervaring mee of misschien goeie tips?
Ik heb ook een hele hoop stress, ik ben erg jong. 17 jaar. Ik ben ook heel erg bezorgd over m'n kindje. voorheen stak ik een sigaret op als ik heel gestresst was, ik zat dus eigenlijk heel de dag te roken. ik ben nu over het algemeen gestopt, maar ik neem een paar trekjes als ik heel erg gestresst ben, ik weet niet wat slechter is, af en toe een paar trekjes roken of vaak stress. Het ism oeilijk
ook hier een hoop stress.. ook ik ben vrij jong 20, en t was niet gepland.. wel ben ik gestopt met roken meteen in het begin, want ze zeggen dat roken NET zo slecht is als stress. dus dat maakt niet uit. mja de stress vermijden is mij ook nog niet gelukt. ik probeer wel steeds tegen me zelf te zeggen als ik moet huilen of me druk maak : denk aan de kleine.. en meestal kom ik dan weer een beetje tot rust. of ik ga lekker een stuk wandelen.. veel erover praten helpt ook wel. heel veel sterkte meid ! probeer aan je kleintje te denken en je niet al te druk te maken, praat veel over de dingen waar je mee zit, en voel je niet te schuldig tegenover de kleine, want daar word je niet gelukkiger van. liefs sil
Thanks meiden! Heb gelukkig al heel veel contact met de baby, dus dat sleept me d'r wel door heen.... Elke x als ik moet huilen ofzo dan krijg ik weer een schop, zo van: kop op ma, ik ben er ook nog! Prachtig! Jullie ook veel sterkte gewenst!
aaah das lief ! en dat is inderdaad erg goed als je al veel contact hebt.. dat zou je inderdaad wel goed helpen ! nou mams kop op ! zoals je kleintje zegt! en hou je sterk. liefs sil
kan er niet over meepraten , althanss het stressgevoelivm de leeftijd, ik ben nl 28 jaar getrouwd en gepland zwnager geworden, dus alleen maar blijheid. wel wil ik jullie beide meegeven, onzettend blij te zijn, om te lezen dat jullie voor je kindje gaan en er er ook al een band mee opbouwen, het is zo iets moois om zwanger te zijn en leven in je te voelen. mijn broer zou vorig jaar ook papa worden maar, zijn vriendin besloot anders, met 12 weken toen het vruchtje al helemaal af was heeft ze het weg laten halen, dit deed mij maar mijn broer des te meer veel pijn, mijn broer wilde er wel voor gaan, hij is bijna 30 en hield van zijn kindje, ondanks het ongepland was, zijn vriendin die 22 is wilde echter nog van alles, de relatie is nu voorbij en het leven van dit kindje helaas ook. ik heb ontzettend veel respect voor jullie, dat jullie durven te kiezen voor jullie kindje en idd zal het stress meebrengen, maar bedenk je dat je iest heel moois heb besloten en daar straks heel veel leifde voor terug gaat krijgen. julie komen er wel hoor lekker tijd nemen vor ontspanning
Je kunt stress ook niet voorkomen! De een maakt zich nu eenmaal sneller druk om dingen dan de ander. Wat je vooral niet moet doen is jezelf verplichten om geen stress te hebben, want dat werkt natuurlijk niet! Ik denk dat je gewoon iets meer lichamelijk rust moet nemen als je je geestelijk erg druk maakt. Een beetje een tegenhanger denk ik (zo zie ik het iig!) Verder is het echt niet standaard dat je met veel stress gelijk een groeiachterstand hebt hoor! Dus probeer je daar niet druk om te maken <- is dat alweer 1 reden tot stress minder