Ervaringen afbouwen nexium?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ago, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Vanaf a.s. woensdag gaan wij i.o.m. de kinderarts de nexium afbouwen. Onze dochter krijgt al nexium vanaf dat ze 1,5 week oud is, dit ivm verborgen reflux. Inmiddels krijgt ze een dosering van 2x5mg. Het plan is dat we eerst een maand 1 maal daags 5mg gaan geven en als dat goed gaat mogen we helemaal stopen (hope so!).

Nou vraag ik me af wie hier ervaring mee heeft gehad, en ging het afbouwen wel/niet goed? En als het niet goed ging, waar merkte je dat het eerste aan?

2. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben het geprobeerd met 6,9 en 12 maanden. Het ging alle keren echt niet.
    Zoon en dochter hadden meteen last van s nachts, onrustig, spugen, niet tevreden enz.
    Ik zag het verschil na een dag al.

Met 14mnd waren ze er hier pas aan toe. Toen hebben we eerst afgebouwd naar 1x per dag, dan naar om de dag en toen helemaal gestopt.
    Overigens hadden we de dosis va 9mnd niet meer verhoogd, dus daarmee ook langzaam afgebouwd.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Adi,

Bedankt voor je reactie. Zijn jullie toen jullie het merkte ook meteen weer 2 maal daags gaan geven, of toch nog even aangekeken? En dat dan in overleg met de kinderarts of op eigen initiatief? Wij hebben namelijk pas over 1,5 maand een belafspraak staan, maar als ze nu zou reageren door het afbouwen wil ik niet eerst daarop moeten wachten natuurlijk. Probleem is een beetje dat als ik ga bellen voor een vervroegde belafspraak, dit meestal ook pas na 2-3 dagen kan...

4. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Hier toevallig ook in overleg een week geleden een poging gedaan. Ik was bijna door mijn voorraad heen, dus we dachten we proberen het gewoon en dan zien we wel. Eerst begonnen met een dag over te slaan. Ze krijgt trouwens 1x 10 mg pd. Maar na 2x een dag over te hebben geslagen kreeg ze weer ontzettend veel oprispingen en sliep ze onrustig en kort. Niet huilen of iets, maar ook niet lekker in der vel zitten. Toen geprobeerd 1x pg 5 mg, maar ook dat was geen succes helaas. Nu sinds 3 dagen weer de normale dosering en het gaat weer veel beter en ze slaapt weer super goed, net als voorheen... Ga straks dus maar weer de huisarts bellen voor een nieuw recept.

Succes met je poging nog! Hoop dat het lukt :)

5. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik zie trouwens nu dat je schrijft over die belafspraak. Ik zou er voor zorgen dat je nog een aantal zakjes achter de hand houd zodat als het mis gaat je gewoon weer kan beginnen zonder dat ze daar echte pijn aan heeft. Zo heeft mijn arts het bij ons ook voorgesteld trouwens..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook al verschillende malen geprobeerd af te bouwen vanaf 12 maanden geloof ik, maar dat ging helemaal niet. Mijn dochtertje is inmiddels 21 maanden en ik ben nu met een langdurige afbouwpoging bezig - ze krijgt nu 1 ml per dag, ik heb met een 0.5 ml per week afgebouwd. Ze kan met heel weinig toe maar kon eerder nog niet zonder, hopelijk gaat het deze keer wel lukken.

Heb je geen herhaalrecept? ik zou sowieso nog een doosje halen en zorgen dat je niet zonder zit, het kan ook dat het een paar dagen goed gaat zonder Nexium en dat je dan toch weer nodig hebt, dan is het fijn als het in huis is. Ik heb altijd een extra doosje in huis.

7. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben het gedaan met 6 maanden en dat ging erg goed en snel. Ik denk dat dit toch iets is wat je zelf moet ervaren. Elk kind reageert er anders op.

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    @Eylem en Blinq:
    Ja ik heb zeker nog Nexium achter de hand. Heb nog een doosje extra staan. Wil dat risico ook echt niet lopen. Ze heeft al ellende genoeg gehad door de reflux..

Deel Deze Pagina