Antibiotica (tijden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Live, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 12 maanden heeft middenoorontsteking en krijgt daarvoor antibiotica (amoxicilline). Dit moet hij drie maal daags.
    Nu vraag ik mij af hoe laat ik dit moet geven. Moet dit echt om de 8 uur (drie maal per 24 uur) of mag ik het ook 's ochtends als hij wakker wordt, 's middags en 's avonds voor het slapen geven.
    Ik moet hem nu dus straks gaan wakker maken voor zijn antibiotica, dat vind ik zo zielig!

2. renima

renima Actief lid

25 okt 2010
    232
    0
    0
    wij mochten in overleg met de arts de antibiotica geven op de uren dat ze wakker was, dat was ongeveer tussen 07.00 en 19.00 uur, en dan drie keer. wij hoefden haar gelukkig niet wakker te maken.
    Sterkte ermee, hoop dat hij snel weer opknapt.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij verdelen de AB gelijkmatig tussen de tijd dat ze wakker is, vanmorgen dus 8.00 uur, en dat ze naar bed gaat. Echt niet wakker voor maken hoor!

De vorige kuur was vier keer per dag, toen moesten we haar wel wakker maken dat was echt klote want mocht ook nog niet op nuchtere maag dus moest ze ook nog een fles of eten..

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gek dat het overal anders is. Mij is nl verteld dat er niet langer dan 8 uur tussen mag zitten. Dus hier krijgt hij het om 7, 15 en 23 uur...

"Gelukkig" heb ik een kind dat weigert door te slapen en hij wordt toch standaard rond 23 wel even wakker, dus wij hoeven hem er niet speciaal voor wakker te maken.

5. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben twee keer antibiotica gehad en de ene keer moesten we mijn dochter wel wakker maken, echt om de acht uur en niet langer.
    De tweede keer hoefde dit niet, ik heb het nog nagevraagd of dit echt niet hoefde! Was niet nodig. Dus heel verschillend!

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Het beste is het om er 8 uur tussen te laten zitten, op deze manier kan de AB zijn werking als beste doen. Toen onze kinderen echt kleinwaren konden we ze dus ook goed wakker maken en daarna sliepen ze zo weer in. Echter nu wordt dit moeilijker en proberen we het zo goed mogelijk te verdelen over de dag. Ik zou zeggen, probeer het uit om hem wakker te maken, als het niets is doe je het morgen anders.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het is wel het beste om gelijkmatig te verdelen in 24 uur maar het ligt ook aan de ab, amox maakt volgens mij niet heel veel uit. Wij hebben inderdaad ook een ab gehad die persee om de 8 uur moest, zei de apotheker er echt specifiek bij.

Inmiddels 4 verschillende soorten gehad en het is bij iedere steeds anders... ;)

8. adi

adi Niet meer actief

Ik heb het nagevraagd bij de apotheker (die weet meer van de medicijnen dan de arts), en gelezen in de bijsluiter dat de antibiotica het beste werkt als die gelijkmatig verdeeld wordt, en om de zoveel uur gegeven wordt.

Want je geeft de antibiotica niet alleen die 24 uur, maar meestal 7 dagen. Over die periode moet je het eigenlijk ook bekijken.
    Dus 7 dagen lang om de 8 uur.
    En niet 3x om de 5 uur bijv en dan weer 10 uur niet, en dan weer na 5 uur. Dat is meestal niet de bedoeling met AB.

Tip: waroom zou je je kind wakker maken?
    Koop een medicijnenflesje (Nuby medicijnflesje | BESLIST.nl | v.a. € 3,95), doe hier de afgemeten AB erin, draai het flesje om met je vinger op het gaatje en loop naar je slapend kindje toe.
    Als je even over de mond kriebelt, opent het kind zijn mond automatisch, je geeft het flesje, en hij zuigt de AB in 2-3 slokjes op. Het is nog lekker zoet ook.
    Mijn kinderen zijn NOOIT wakker worden van AB geven, en we hebben het echt vaak gedaan in de afgelopen 2,5 jaar.

Ik heb altijd de volgende tijden aangehouden: 07 - 15 - 23 uur.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou hier word ze echt wel wakker (en gaat dan vervolgens de eerste twee uur niet meer slapen)

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij moeten het ook geven ivm oorontsteking en in de bijsluiter staat duidelijk dat het voor, tijdens of na het het eten gegeven moet worden. Jesse krijgt het dus om 7.00 uur met ontbijt, om 12.30 uur bij de lunch en om 18.30 met het avondeten. De paracetamol die we ook moeten geven proberen we wel zoveel mogelijk goed over de dag te verspreiden, anders gilt meneer het bij elkaar van de pijn. Maar ja, daar hoeft hij niets bij te eten en als ik hem om 23.00 uur nog wat te eten geef dan slaapt hij de eerste tijd niet meer, dus de antibiotica ook rond dat tijdstip geven dat gaat niet.

11. JXL1988

JXL1988 Actief lid

11 feb 2008
    123
    0
    16
    Brabant
    Mijn dochtertje heeft nu ook een antibiotica voor een waarschijnlijke urineweginfectie. Ik had dezelfde vraag en heb naar de arts gebeld en die zei dat het wel om de 8 uur moest. Daarna heb ik naar de apotheek gebeld en volgens hun hoefde het niet perse om de 8 uur. Mijn dochter moet het ook voor of tijdens het eten innemen. Ik doe nu gewoon om de 7 uur en 's avonds de laatste rond 9 uur. Dan zit er alleen 's nachts 10 uur tussen.

12. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Wij hebben het nu ook hoeven hem ook niet wakker te maken zei de apotheek. geef t nu om 7.00 -13.00 voor slaapje en 19.30

Deel Deze Pagina