krentebaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door einad, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn zoontje heeft pukkeltjes in het gezicht.
    Volgens de huisarts is het krentebaard.
    Die vertelde me de voorschriften met schone handdoeken, kussensloop elke dag wassen. Knuffel wassen.

Maar hoe zit het met zijn lego?
    En net als de klei en superzand?
    Moet ik dat nu weg gooien?

2. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Hoi!
    Mijn zoontje heeft een paar keer dit gehad,
    Beddengoed enz...wel elke keer verschoond. Misschien even zand enz.. even wegbergen.
    wel goed handenwassen maar heb niet alles schoongemaakt.
    Ga de hele bank niet ontsmetten :$
    Goed insmeren met antibioticazalf.
    Ik heb het zelf niet gekregen terwijl ik toch goed geknuffeld heb.
    Meestal is het na een paar dagen al minder.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Nee joh, niet te ver gaan hierin. Wij hadden het de 1e keer in Frankrijk op vakantie. Kregen toen wel antibiotica, zalf (fusidine) en een douchegel (vrij veel dus en érg gemakkelijk zijn ze daar met antibiotica) maar was voorschriften van beddengoed etc, hebben we niet gehad --> terwijl ze verder dus wel nogal uitpakte...

en later hier in NL eigenlijk ook niet. Pas geleden nog (1,5 jaar na de eerste keer) . Fusidine smeren en verder niet - ja zelf goed handen wassen en kindje niet laten kroelen met anderen. Maar verder niet.

4. Bedankt voor de reacties!

Oo gelukkig ik werd lichtelijk panisch.
    Dacht hoe moet ik alles ontsmetten.
    Veeg de trapleuning 10x per dag schoon alle deurkrukken, toetsenbord enz..
    Maar zouden er geen bacteriën kunnen groeien in het zand wat de krentebaard weer zou veroorzaken voor de tweede keer?
    Ze hebben er sinds het bekend is niet meer mee gespeeld maar voordien natuurlijk wel

5. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh, mijn dochter heeft het laatst ook gehad en ik heb niks gehoord over dingen ontsmetten.. gewoon haar bed wat vaker verschoond maar dat was met name doordat ze ook vreselijk verkouden was. En nu is ze van de krentenbaard af.
    Ik zou niet te bang zijn dat de bacteriën in het zand groeien hoor. Lijkt me echt heel onwaarschijnlijk dat hij het daardoor opnieuw krijgt.

6. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Volgens mij blijven ze er wel gevoelig voor, zoontje had het dus de laatste keer gekregen van een schaafwondje op zijn kin.Voor de rest geen plekken erbij gekregen.
    Tot zijn eerste jaar had hij ook veel last van schimmels.
    Elk plekje wat hij nu heeft zit ik dus met argusogen te bekijken .

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Dat idd. Mijn dochtertje heeft het wel heel vaak gekregen, elke 3 maanden ofzo. Nu gelukkig al een jaar niet weer. En het schijnt idd heel besmettelijk te zijn, maar hier hebben ze elkaar of mij nooit aangestoken. Ik gebruik de fucidine, maar ga/kan moeilijk alles ontsmetten.

8. Bedankt voor de reacties
    Mijn zoontje heeft het ook maar zalf doet weinig lijkt het. Morgen maar even terug naar de dokter.

9. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Belangrijkste is schone handoeken en waar het zit bij mij hadden op de billen dus elke x nieuwe onderbroek

En hier had iedereen het ineens begon met 1 plekje

Me dochter heeft nu nog witte vlekken ervan

Kreeg allemaal een kuur inclusief de zalf

10. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Oja wij kregen het ook en mijn man ook

Gebeurde op vakantie maar ik wist niet wat het was

11. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Bij mijn zoontje was het gele korstje na 2 dagen smeren wel weg (nog wel een dicht wondje) dus inderdaad verstandig om weer naar de arts te gaan.
    Ik smeerde wel vaker dan volgens het voorschrift (3x per dag) omdat hij het elke weer afveegde.
    Iemand nog een tip hoe je de vlekken van de zalf uit een hoeslaken kan krijgen? Heb er nu een gloednieuwe mee verpest :x

12. Wat is het schoolbeleid bij jullie hierover?

Deel Deze Pagina